Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joghannes
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-03-2024
Hoi allemaal!

Ik weet niet of ik hier goed zit, zo niet hoor ik het graag van de Moderators.

Ik wil het volgende;
As vrijdag ga ik trouwen. Ik wil de mensen aan moedigen om zoveel mogelijk foto's te nemen, en die te uploaden naar een map in de cloud. De gasten mogen in die map dus uploaden, maar niet verwijderen/ bewerken. Ook moet het geen mega lange link worden, dat schrikt misschien af. Bij voorkeur iets van http://dropbox.nl/winterbruiloft. Of iets in die trant. (Dropbox is een voorbeeld. Kan ook OneDrive of stack, of ... ... zijn)

Ik heb al zoveel verschillende ideeën gekregen dat ik het even niet meer weet.
Daarom richt ik mij tot jullie.

Alvast vriendelijk bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:07
En dan krijg je alleen maar nog meer ideeën ;)

Mij is niet helemaal duidelijk wat je doel is:
Waarvan nemen de gasten foto’s mee? Van de trouwdag? Van jullie van vroeger?

Ten tweede, wat wil je er mee doen, later zelf bewerken tot een foto album of ergens weergeven op de trouwdag?

Zelf in mei vorig jaar getrouwd en wij hebben gebruik gemaakt van Snappshot. Installeer hun app met camera functie, iedereen kon gedurende dag foto’s maken, werden naar snappshot verstuurd (en dus ook niet meer lokaal opgeslagen). En op het feest stonden twee schermen waar de foto’s van de dag op werden weergegeven. En de volgende dag had ik alle foto’s in een zip in mijn mailbox zitten :) Het is mij nu alleen niet duidelijk of je iets vergelijkbaars zoekt of iets anders, indien vergelijkbaar zou ik het uitbesteden aan zo’n dienst zodat je zelf van je dag kan genieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 20:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

NextCloud of OwnCloud met een public folder waarin men alleen mag uploaden?
Is web-based, relatief simpel om op te zetten en voor jou zijn het gewoon files waar je bij kunt.
Jij kunt iedereen dan een link sturen van de public shared dir.

Korte zoekpoging leverde al snel een guide op: https://docs.nextcloud.co...nual/files/file_drop.html

[ Voor 35% gewijzigd door Ultraman op 25-02-2018 23:23 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joghannes
Shinji schreef op zondag 25 februari 2018 @ 23:18:
En dan krijg je alleen maar nog meer ideeën ;)

Mij is niet helemaal duidelijk wat je doel is:
Waarvan nemen de gasten foto’s mee? Van de trouwdag? Van jullie van vroeger?

Ten tweede, wat wil je er mee doen, later zelf bewerken tot een foto album of ergens weergeven op de trouwdag?

Zelf in mei vorig jaar getrouwd en wij hebben gebruik gemaakt van Snappshot. Installeer hun app met camera functie, iedereen kon gedurende dag foto’s maken, werden naar snappshot verstuurd (en dus ook niet meer lokaal opgeslagen). En op het feest stonden twee schermen waar de foto’s van de dag op werden weergegeven. En de volgende dag had ik alle foto’s in een zip in mijn mailbox zitten :) Het is mij nu alleen niet duidelijk of je iets vergelijkbaars zoekt of iets anders, indien vergelijkbaar zou ik het uitbesteden aan zo’n dienst zodat je zelf van je dag kan genieten.
Hi, dank voor je reactie. De gasten nemen geen foto's mee, tijdens de ceremonie, diner en het feest is iedereen welkom om foto's te maken. Spontane foto's zijn vaak het leukst! Die foto's wil ik graag hebben, om ze later eventueel te bewerken en in een album te stoppen. Snapshot klinkt daar heel geschikt voor. Zeker een optie waar ik me in ga verdiepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joghannes
Ultraman schreef op zondag 25 februari 2018 @ 23:21:
NextCloud of OwnCloud met een public folder waarin men alleen mag uploaden?
Is web-based, relatief simpel om op te zetten en voor jou zijn het gewoon files waar je bij kunt.
Jij kunt iedereen dan een link sturen van de public shared dir.

Korte zoekpoging leverde al snel een guide op: https://docs.nextcloud.co...nual/files/file_drop.html
Thanks!
Ook dit spreekt me wel aan. Ik kan dan bv op de tafels een kaartje zetten met de link, en een qrcode die ze kunnen scannen, zodat ze niet hoeven te typen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En urls zijn simpel: eigen domeinnaam met redirect, of enige shortener.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 20:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

joghannes schreef op zondag 25 februari 2018 @ 23:56:
[...]

Thanks!
Ook dit spreekt me wel aan. Ik kan dan bv op de tafels een kaartje zetten met de link, en een qrcode die ze kunnen scannen, zodat ze niet hoeven te typen...
Yup. QR werkt ook zeker.

Om het nog makkelijker te maken zou je een domein kunnen registreren. Dan kun je die URL op een kaartje zetten of op de uitnodiging.
Kan een simpele webpagina zijn met details van de bruiloft en ook die Nextcloud URL er op.

Mocht je dat doen dan kun je overwegen om de details af te schermen voor ongenode gasten.
Bijvoorbeeld door de dag van tevoren de echte info er op te zetten, en daarvoor enkel een foto oid.
Of al eerder met een simpele HTTP Auth voor te zetten. User/pass kun je op een gewenste manier kenbaar maken aan de gasten. Dan kun je het een beetje afschermen. Schat zelf maar in wat handig/wenselijk zou zijn.

* Ultraman heeft zojuist eens een domeintje geregistreerd voor de toekomst...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joghannes
joghannes schreef op zondag 25 februari 2018 @ 23:56:
[...]

Thanks!
Ik heb de opgegeven link gevolgd. Maar zoals ik het snap werkt dit niet fatsoenlijk op een Windows machine. Toch ? Heb virtualbox of iets vergelijkbaars nodig. Ik kan ook de Android app installeren, maar moet ik eerst een account hebben...
Of sla ik nou helemaal de plank mis. 8)7 Het is al laat :Z . Morgen weer werken, en nog zoveel te doen/regelen... Moet ook nog een andere trouwauto regelen, daar het bedrijf waarbij we dat eerst zouden doen failliet is. Maar dat is wel erg off topic.
Enige hulp wordt gewaardeerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@joghannes De Android App is de client. De server draait volgens mij inderdaad alleen (goed) op Linux-hosting.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-10 20:02

Equator

Crew Council

#whisky #barista

joghannes schreef op maandag 26 februari 2018 @ 00:58:
[...]

Ik heb de opgegeven link gevolgd. Maar zoals ik het snap werkt dit niet fatsoenlijk op een Windows machine. Toch ? Heb virtualbox of iets vergelijkbaars nodig. Ik kan ook de Android app installeren, maar moet ik eerst een account hebben...
Of sla ik nou helemaal de plank mis. 8)7 Het is al laat :Z . Morgen weer werken, en nog zoveel te doen/regelen... Moet ook nog een andere trouwauto regelen, daar het bedrijf waarbij we dat eerst zouden doen failliet is. Maar dat is wel erg off topic.
Enige hulp wordt gewaardeerd!
Helaas, Netwerken is hier niet de jusite plaats voor. Ik verplaats je topic even naar Internetproviders en Hosting. Maar als je gewoon problemen hebt met de installatie en configuratie dan kunnen we het misschein beter verplaatsen naar een software gerelateerd forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joghannes
Equator schreef op maandag 26 februari 2018 @ 08:36:
[...]

Helaas, Netwerken is hier niet de jusite plaats voor. Ik verplaats je topic even naar Internetproviders en Hosting. Maar als je gewoon problemen hebt met de installatie en configuratie dan kunnen we het misschein beter verplaatsen naar een software gerelateerd forum :)
joghannes schreef op zondag 25 februari 2018 @ 22:56:
Hoi allemaal!

Ik weet niet of ik hier goed zit, zo niet hoor ik het graag van de Moderators.
...

Alvast vriendelijk bedankt voor het meedenken!
Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 23:07
joghannes schreef op zondag 25 februari 2018 @ 23:48:
[...]

Hi, dank voor je reactie. De gasten nemen geen foto's mee, tijdens de ceremonie, diner en het feest is iedereen welkom om foto's te maken. Spontane foto's zijn vaak het leukst! Die foto's wil ik graag hebben, om ze later eventueel te bewerken en in een album te stoppen. Snapshot klinkt daar heel geschikt voor. Zeker een optie waar ik me in ga verdiepen!
Dat klinkt inderdaad heel erg als snappshot. Het nadeel van het zelf doen is dat er verder geen druk is, gaan mensen echt inloggen en de foto's uploaden? Misschien de dag erna, maar grote kan is ook helemaal niet.

Wij hebben foto's 'verboden' buiten de app om en de app werkt verder ongeveer als instagram. Uiteindelijk zijn er door zo'n 80 gasten 450 foto's gemaakt. Ze hebben allerlei pakketten met in sommige ook al flyers erbij en inclusief schermen. Wij hebben voor het duurste pakket gekozen, onbeperkt gebruikers (toen nog), 2 schermen etc. Daarnaast was er geen internet op onze locatie, hebben met hun getest en Vodafone had beste bereik dus ze hebben er een Vodafone 4G modem neergezet.

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar als het enig sinds kan, lekker uitbesteden. Overigens zie ik dat hun site helemaal vernieuwd is en de pakketten ook wat anders zijn geworden sinds dat wij getrouwd zijn, wij hadden toen geen beheer portal bijvoorbeeld. Wij waren uiteindelijk iets van €350 euro kwijt. Op de duizenden euro's die een bruiloft kost valt dat dus ook wel mee :)

Snappshot

[ Voor 11% gewijzigd door Shinji op 01-03-2018 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 11:08
Ik heb bij meerdere bruiloften ook Wedpics mee gemaakt, hebben een eigen app met een code waarop iedereen foto's kan delen. Het is gratis en je betaald alleen voor de premium features

https://wedpics.com/home

[ Voor 7% gewijzigd door GrooV op 26-02-2018 22:18 ]

Pagina: 1