Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickAlan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-09 22:38
Hoi mede Tweakers,

Ik heb sinds de afgelopen paar maanden 2x een probleem met mijn Crucial MX300 gehad. In de Event viewer staat de foutmelding: 'Disk 0 has been surprise removed'.
Het gaat om een Crucial MX300 SSD van 750GB. De SSD is dan op een of andere manier niet meer gedetecteerd in Disk management. Zodra ik de kabels opnieuw aansluit, werkt die weer.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Het is best vervelend namelijk.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/29e5dmo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SMART van de SSD even posten is wel handig. Verder alle firmware updates gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Misschien een ander SATA kabeltje? Je zal niet de eerste zijn, ook die kabels / aansluitingen willen wel eens (zomaar) kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
Tinypic is al jaren het slechtste platform dat je kan kiezen, vanwege de belabberde compressie. Plak je screenshot liever even op imgur.com, die blijft gewoon full detail.

Heb je de kabel en controller getest?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickAlan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-09 22:38
PilatuS schreef op zondag 25 februari 2018 @ 22:23:
SMART van de SSD even posten is wel handig. Verder alle firmware updates gedaan ?
Hier een SMART van de SSD: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ex2fsLe.png
Ik dacht dat ik alle firmwareupdates had geïnstalleerd, maar blijkbaar niet. Firmwareversie M0CR011 is nu geïnstalleerd, M0CR060 is de nieuwste. Deze zal ik even gaan installeren en hoop dat dat het probleem oplost. Bedankt!
ToFast schreef op zondag 25 februari 2018 @ 22:23:
Misschien een ander SATA kabeltje? Je zal niet de eerste zijn, ook die kabels / aansluitingen willen wel eens (zomaar) kapot gaan.
Dat ga ik proberen als blijkt dat de firmwareupdate niet heeft geholpen. Bedankt voor je reactie.
Room42 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 22:23:
offtopic:
Tinypic is al jaren het slechtste platform dat je kan kiezen, vanwege de belabberde compressie. Plak je screenshot liever even op imgur.com, die blijft gewoon full detail.

Heb je de kabel en controller getest?
Hoe moet ik de SATA controller testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die unexpected power loss is niet zo cool. Is je voeding (of voedingskabel) wel OK?
[...]

Hoe moet ik de SATA controller testen?
Door, als de kabel goed is, deze aan te sluiten op een andere SATA-poort of (non-)RAID controller op het moederbord.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-09 20:15
Ik heb hetzelfde probleem gehad, andere sata kabel deed de truc, precies dezelfde melding in event viewer.
Pagina: 1