Aanstaande juli/augustus (zomervakantie) wil ik met mijn gezin (mijn vriendin, mijn dochter die dan net 6 is en mijn zoontje die dan bijna 3 is) twee weken er op uit. Nou, da's makkelijk zou je denken. Kies een bestemming, boeken en gaan!
Dat valt dus vies tegen
Ik weet namelijk niet zo heel goed wat ik wil. En daarom roep ik jullie hulp in. Wellicht hebben jullie hier nog wat goede ideeën waar ik zelf niet op kom.
Wat context: voordat we kinderen hadden, hadden mijn vriendin en ik vrij gevarieerde vakanties. Van (niet al te primitief) backpacken in Thailand en Mexico, een maand rondrijden door de VS tot een weekje Madeira. Van alles wat, maar in ieder geval niet op het strand of aan het zwembad liggen, want dan vervelen we ons al snel kapot.
Maar, nu hebben we dus twee kinderen en daarmee wordt het allemaal een iets ander verhaal. Die vinden het wel hartstikke leuk om in het zwembad te spelen of naar het strand te gaan. Daarmee is het voor ons ook leuker dan dat we dat vroeger vonden. Maar twee weken aan het strand of het zwembad, dat wordt hem niet voor ons. We zijn met onze dochter al een keer naar een (kleinschalig) all inclusive resort op Kreta en in Marrakesh geweest. Dat was op zich prima, maar ook hier hebben we het na een week wel gezien.
Ik ben dus een lijstje gaan maken van eisen en wensen:
Misschien moet ik gewoon niet zo moeilijk doen en een random appartement op één van die bestemmingen boeken, maar ik hoop dat er hier iemand op GoT nog een gouden idee heeft
Dat valt dus vies tegen
Wat context: voordat we kinderen hadden, hadden mijn vriendin en ik vrij gevarieerde vakanties. Van (niet al te primitief) backpacken in Thailand en Mexico, een maand rondrijden door de VS tot een weekje Madeira. Van alles wat, maar in ieder geval niet op het strand of aan het zwembad liggen, want dan vervelen we ons al snel kapot.
Maar, nu hebben we dus twee kinderen en daarmee wordt het allemaal een iets ander verhaal. Die vinden het wel hartstikke leuk om in het zwembad te spelen of naar het strand te gaan. Daarmee is het voor ons ook leuker dan dat we dat vroeger vonden. Maar twee weken aan het strand of het zwembad, dat wordt hem niet voor ons. We zijn met onze dochter al een keer naar een (kleinschalig) all inclusive resort op Kreta en in Marrakesh geweest. Dat was op zich prima, maar ook hier hebben we het na een week wel gezien.
Ik ben dus een lijstje gaan maken van eisen en wensen:
- We willen niet te lang in het vliegtuig zitten (maximaal 5 uur, tenzij er een goede reden is om langer te vliegen)
- Geen grootschalig hotelcomplex met schreeuwende Russen en Britten
- Een zwembad dat ook geschikt is voor kinderen
- Bij voorkeur zitten we ergens in óf vlakbij een stadje/dorpje waar we kunnen ontbijten/lunchen/dineren/etc. Een appartement is prima, maar eigenlijk heb ik geen zin om zelf te gaan koken (een enkele keer vind ik niet zo erg).
- Dat eten moet ook wel een beetje lekker zijn. Detail: we zijn vegetariërs, dus landen waar vooral grote stukken vlees aan het spit gegeten worden vind ik iets minder interessant
- Enigszins garantie op mooi weer
- Een locatie in de buurt van het strand is leuk voor de kids, maar niet persé een eis
- Een goeie uitvalsbasis om tripjes te maken met een huurauto
- Voldoende te doen en te zien om je niet na een week al kapot te vervelen
Misschien moet ik gewoon niet zo moeilijk doen en een random appartement op één van die bestemmingen boeken, maar ik hoop dat er hier iemand op GoT nog een gouden idee heeft