Vakantie met gezin, maar waarheen?

Pagina: 1
Acties:
  • 12.693 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:51
Aanstaande juli/augustus (zomervakantie) wil ik met mijn gezin (mijn vriendin, mijn dochter die dan net 6 is en mijn zoontje die dan bijna 3 is) twee weken er op uit. Nou, da's makkelijk zou je denken. Kies een bestemming, boeken en gaan!

Dat valt dus vies tegen :) Ik weet namelijk niet zo heel goed wat ik wil. En daarom roep ik jullie hulp in. Wellicht hebben jullie hier nog wat goede ideeën waar ik zelf niet op kom.

Wat context: voordat we kinderen hadden, hadden mijn vriendin en ik vrij gevarieerde vakanties. Van (niet al te primitief) backpacken in Thailand en Mexico, een maand rondrijden door de VS tot een weekje Madeira. Van alles wat, maar in ieder geval niet op het strand of aan het zwembad liggen, want dan vervelen we ons al snel kapot.

Maar, nu hebben we dus twee kinderen en daarmee wordt het allemaal een iets ander verhaal. Die vinden het wel hartstikke leuk om in het zwembad te spelen of naar het strand te gaan. Daarmee is het voor ons ook leuker dan dat we dat vroeger vonden. Maar twee weken aan het strand of het zwembad, dat wordt hem niet voor ons. We zijn met onze dochter al een keer naar een (kleinschalig) all inclusive resort op Kreta en in Marrakesh geweest. Dat was op zich prima, maar ook hier hebben we het na een week wel gezien.

Ik ben dus een lijstje gaan maken van eisen en wensen:
  • We willen niet te lang in het vliegtuig zitten (maximaal 5 uur, tenzij er een goede reden is om langer te vliegen)
  • Geen grootschalig hotelcomplex met schreeuwende Russen en Britten
  • Een zwembad dat ook geschikt is voor kinderen
  • Bij voorkeur zitten we ergens in óf vlakbij een stadje/dorpje waar we kunnen ontbijten/lunchen/dineren/etc. Een appartement is prima, maar eigenlijk heb ik geen zin om zelf te gaan koken (een enkele keer vind ik niet zo erg).
  • Dat eten moet ook wel een beetje lekker zijn. Detail: we zijn vegetariërs, dus landen waar vooral grote stukken vlees aan het spit gegeten worden vind ik iets minder interessant
  • Enigszins garantie op mooi weer
  • Een locatie in de buurt van het strand is leuk voor de kids, maar niet persé een eis
  • Een goeie uitvalsbasis om tripjes te maken met een huurauto
  • Voldoende te doen en te zien om je niet na een week al kapot te vervelen
Op basis hiervan ben ik van alles op een rij gaan zetten. Alle usual suspects voor familie(zon)vakanties komen dan voorbij; Griekenland, Mallorca, Ibiza, Madeira, etc. Maar ik heb nog niets gezien waarvan ik denk "Tof, dáár wil ik echt heen". Het combineren van twee bestemmingen (bijvoorbeeld twee Griekse eilanden) lijkt me ook wel leuk, maar als ik het zo zie wijk je daarmee al weer dermate van pakketreizen uit dat de prijs direct een stuk hoger wordt.

Misschien moet ik gewoon niet zo moeilijk doen en een random appartement op één van die bestemmingen boeken, maar ik hoop dat er hier iemand op GoT nog een gouden idee heeft :)

omniscale.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen budget genoemd maar dat zit wel goed, gezien je tijden en ideeen...

Ik heb me als kind altijd goed vermaakt bij kleine rondreizen Noord-Italie en Griekenland (vasteland). Je hebt dan wel geen vaste uitvalbasis maar de oostkust van Italie (Venetie tot voorbij Rimini) is sowieso toeristisch en altijd dichtbij stranden, dorpjes, bezienswaardig en korte afstanden. Hetzelfde geld voor de westkust en dan met name Cinque Torre tot aan Salerno (dat is onder Napels trouwens).

Vasteland Griekenland is ook leuk (vroeger) maar kan dor huisige economie niet inschatten hoe de staat van onderkomens is. Toentertijd zeer schappelijke prijzen, mooie en variererend landschappen en overal mooi, vers en goed eten.

Had je Malta al bekeken? Ben er zelf ooit 8 dagen geweest en 8 dagen op pad geweest, zowel met OV als dagtrips (jeepsafari, boottocht). Kindertechnisch is het wel iets minder qua vermaak alhoewel ik daar niet speciaal op gelet heb.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ja, laat je smartphones/ipads in de tas en ga serieus samen met je kinderen de tofste dingen doen. Cijfer jezelf weg en maak herinneringen. 🎉

Daarna breng je ze onder bij Opa en Oma en ga je een week backpacken met je partner 👍😉

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Israel wellicht een optie? Vast ook prima vega eten, en redelijk okay land. Ik heb zelf minder met hun wereldbeeld maar kan me voorstellen dat het als toerist prima is.

Ben wel alleen in Tel Aviv geweest.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wat houd je tegen een maand rond te rijden in de VS? Je klinkt net alsof dat niet meer mogelijk is met kinderen. Lijkt mij prima te doen (zou Las Vegas overslaan) en het is leuk voor jullie en de Kids.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:23

Barrycade

Through the...

Oostenrijk,
Onze dames van 9 en 6 hebben hier dit jaar zelf weer om gevraagd. Gaan we dit jaar weer naar de bergen?! (zal de 3e keer worden terwijl we ook al in Florida en Oregon met ze zijn geweest)

Wij gaan weer naar Vorarlberg waarschijnlijk:
Appartement: check
Half pension (mogelijk): check
Zwembad? Er zijn veel openluchtzwembaden en veel appartementen met een (binnen zwembad)
In een dorpje: check en anders met de liften naar boven naar het bergrestaurant.
Goed weer: tja zon is lekker warm maar je zit wel in de bergen. Verleden keer hadden we ook een dagje sneeuw (ook leuk!)

Maar wij zijn totaal geen strand / zon aanbidders dus weet niet of je dat als graadmeter moet nemen als je ipv voor de bruine kop en armen gaat een heel gebruind lijf verwacht te hebben.

Oostenrijk is daarnaast volledig kindvriendelijk, in de zomer zijn liftpassen echt goedkoop: denk aan 60 pp voor volwassenen en iets van 20-30 euro voor kinderen per week en dan mag je dus onbeperkt in het vorarlberg gebied alle liften gebruiken en ook musea en openluchtbaden zitten er dus in.
Wandelen is prima te doen, ze hebben speciale kinder wandeltochten, kan je zo opzoeken in de locale VVV boekjes en websites.

Qua vega: geen idee want dat zijn we zelf niet. Maar ze hebben normaal gesproken prima salades, dus je zit niet verplicht aan de snitzel :p

Ook geen schreeuwende Engelsen en Russen te spotten trouwens. De enige plaag die je herkent door de nummerborden zijn Nederlanders en Belgen. Maar het land heeft al een selectie gemaakt dus je ziet alleen jonge gezinnen en de ouders van die jonge gezinnen ;) . En veel Oostenrijkers die in eigen land op vakantie zijn. (En hoewel ze niet de naam hebben vond ik de mensen die wij tegen kwamen redelijk vriendelijk en aardig (en ze spreken meestal ook nog een andere taal dan Duits)

max 5 uur reistijd: hotel boeken in Duitsland (ze hebben ook familiekamers in veel hotels) dus een tussenstop ergens halverwege plannen. Kom je uitgerust aan en onze kinderen vinden het fantastisch om ergens anders rond te kuieren in een stad (Laatste keer hadden we een stop in Stuttgart)

[ Voor 13% gewijzigd door Barrycade op 25-02-2018 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:33

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik/wij (gezien met 2 kisds, 9 en 13), hebben elk jaar hetzelfde probleem. Ik ben toch wel benieuwd welk budget je hebt, aangezien vliegen in de zomervak gigantisch veel kost..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Rondtoeren in Schotland of Ierland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SteveWoz schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:44:
Enigszins goed weer... :+

Wel stoer, zwemmen met Nessie!!!

/edit: een maat van me woont in Edinburgh en de zomers daar zijn voornamelijk OF mwhoa OF heet.

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 25-02-2018 17:48 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:09

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mooi weer, lekker eten en mooie omgevingen? Italië! Elizawashere voor leuke packagedeals.

Zeker in Italië is een appartement ook prima, wij lunchten vaak uitgebreid buiten de deur en maakten dan in de avond nog een klein pastaatje oid. 2x per dag buiten de deur vinden wij vaak wat veel...Toscane en Umbrië zijn natuurlijk mooi, maar de Dolomieten zijn ook zonder sneeuw erg leuk (en veel activiteiten).

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:16
Mijn mooiste vakanties als kind zijnde.... camping gewoon in NL.
Kinderen vinden alles wel goed als ze er maar kunnen spelen met veel nieuw gemaakte vriendjes en vriendinnetjes. Het liefst met zand en water in de buurt.

De ouders menen vaak dat het ver weg moet zijn of heel luxe of sjiek etc..

Heerlijk met je tasje/rol wc papier/douchespullen naar de wc/douche cabines :+

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ad de Jong schreef op zondag 25 februari 2018 @ 20:43:
Kinderen vinden alles wel goed als ze er maar kunnen spelen met veel nieuw gemaakte vriendjes en vriendinnetjes. Het liefst met zand en water in de buurt.

Maar het ging er volgens mij nu juist om dat het voor TS ook een beetje te doen moet zijn.

Met kinderen zou ik lekker in Europa blijven. For the time being dan. Oostenrijk, Zweden, Denemarken, Kroatië, allemaal prachtige plekjes. Vooral erg leuk om zo'n typisch rood geverfd huisje te vinden in Zweden, en dan door het bos te lopen. Als je kinderen de buitenwereld een beetje leuk vinden, dan is dat echt fantastisch. En als je in het zuiden blijft, dan kun je ook nog eens een dagje bij de zee doen. Daarnaast zijn de Scandinavische landen redelijk vega friendly. Itt bijv Oostenrijk, waar een salade of een omelet vaak het beste is wat ze kunnen doen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:23
Toen onze kinderen die leeftijd hadden gingen we meestal naar Zuid Frankrijk, Italie of Noord Spanje.
We huurden bijna altijd een appartement of een huisje, en dan kan je nog uit eten zo veel je wil. Zeker in Italie of Spanje is dat best betaalbaar, maar we kennen je budget niet. Meestal deden wij om de andere dag een uitstap met de auto. In die streken is er zat te zien.
Zorg dat je op minder dan 20-30 km van een stad zit, en rij rond!

Ik neem nooit meer dan kamer met ontbijt als het hotel wordt, anders zit je 7 ( laat staan 14) dagen naar hetzelfde buffet of kaart te kijken, en je moet elke dag op tijd terug zijn. All in vind ik pure horror.

Kreta is ook leuk, maar enkel en alleen als je een auto huurt.

Ook in Zweden heb ik ooit een huis gehuurd in de omgeving van Stockholm.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

superduper schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:43:
Ik/wij (gezien met 2 kisds, 9 en 13), hebben elk jaar hetzelfde probleem.
Wacht maar tot het pubers worden. Dan is je huidige situatie nog heilig. :+

Met jonge kinderen kan je overal naartoe. Die zijn flexibel en vinden alles nog leuk, tenminste de mijne destijds. Ik ga al jaren met een sleurhut weg en toen ze eenmaal wat ouder werden maximaal 2 campings gericht op jonge kinderen als uitvalsbasis. Vanuit daar rondtoeren, steden (tot en met Florence aan toe) en dorpjes bezoeken.

Dit jaar ga ik ondanks hoogseizoen, gewoon op de bonnefooi Frankrijk in en zie wel waar ik eindig. Eindelijk weer wat meer avontuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:59
Wij zijn al 4x naar Denemarken geweest ... Kinderen zijn ondertussen bijna 6 en 8 ... en dit jaar gaan we weer ... super kindvriendelijk, best wel veel te zien en je kan het zo actief/passief maken als je zelf wil.
Enige nadeel is mogelijk het weer. Als je geluk hebt kan naar het strand, maar het kan ook zo maar zijn dat het 2 weken geen strandweer is.
Gelukkig zijn we geen van allen strandgangers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:42

Ik ben het hier helemaal mee eens. Herinneringen maken is leuk, maar als ze 3 en 6 zijn weten ze later echt niet meer of die leuke vakantie nou in USA, Israel, Maleisië of in Limburg was. 5 uur in een vliegtuig is voor een kind trouwens heel lang. Ik ben een aantal jaar naar Brabant gegaan (vanuit Utrecht) en ik vond dat uurtje rijden al zo ver. Als je achterin zit, is dat gewoon niet leuk.

Zoek een camping met luxe huisjes/tenten (glamping) en een goed restaurant of nabij een dorpje en natuurlijk een mooi zwembad voor de kinderen. 's Morgens wandelen, 's middags met de kinderen naar het zwembad. Vriendjes maken gaat makkelijk, en iedereen spreekt Nederlands. Ze hebben de tijd van hun leven, en jullie dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SteveWoz schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:44:
Hoewel we er afgelopen zomer met z’n tweeën een fantastische vakantie hebben gehad, weet ik niet zeker of kinderen het daar zo naar hun zin hebben.

Kijk ook eens naar Kroatië / Istrië en omgeving. Ik ben daar zelf nooit geweest, maar het schijnt er echt prachtig te zijn. Over kindvriendelijkheid of voedsel kan ik ook maar weinig zeggen. Misschien is dat wel te Googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 02:15
Wij hebben ook kinderen in die leeftijd (6 en 3 aankomende vakantie) en blijven in de buurt, net zoals voorgaande jaren. Met de auto met maximaal 1 stop en dan een appartement of bungalow op een (kleinschalig) vakantiepark.
Ontzettend burgerlijik natuurlijk, maar de kinderen hebben een boel eigen speelgoed mee en kunnen heerlijk spelen in het bos, de speeltuintjes, zwembad etc. met alle nieuwe vriendjes. En overal zijn er uitstapjes te vinden naar dierenparken, kastelen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:06

FreakNL

Well do ya punk?

Griekenland 2 eilanden combineren (zoals in de TS staat) hoef je natuurlijk niet in package af te nemen, kun je prima zelf regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:09

ZieMaar!

Moderator General Chat

Dat is natuurlijk een prettige herinnering maar ik vind dat je als ouder toch ook aan je eigen vakantie mag denken (kom maar met het cliché ‘als je kinderen het fijn hebben dan hebben Pa en Ma t ook fijn’:))...

Er zullen zat mensen zijn die zon camping vol gezinnen fijn vinden, maar dat geldt niet voor iedereen. Voor de meeste kinderen is taal geen enkel probleem en hoe mooi ik Nederland zelf ook vind, ga ik toch graag naar het buitenland.

Edit @posttoast zit er al wat bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:54
We gaan wel graag naar het strand en de kids ook, dus dat scheelt.

Vaak gaan we 2 weken naar een niet al te grote, maar wel met alles wat we zoeken, camping in Zuid Frankrijk. Zwembad en strand uiteraard in overvloed, maar ook genoeg mogelijkheden voor uitstapjes. (oude dorpjes, kerken, kastelen, markt... is overigens in hoogseizoen wel erg druk..)

Maarja, de kids willen eigenlijk maar een ding: zwemmen!
Vind het wel prima, ze vermaken zich goed en ik kan eindelijk eens een boek lezen, beetje muziek luisteren of gewoon even bijslapen :)

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:40
Cyprus is ook een aanrader, ik zou dan wel in het Griekse deel blijven. Met een huurauto ben je vrij om te gaan en te staan waar je wilt. Het eiland heeft prachtige natuur met mooie baaien en helder blauw water. Je kunt hier ook wat safari's doen met de kinderen, waarbij je onderweg een keer stopt om een uur te zwemmen in een baai.

Verder heeft het eiland een rijke geschiedenis en veel kloosters.
Qua eten is het volgens mij allemaal prima te regelen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:14

Basszje

Reisvaap!]

wolly_a schreef op maandag 26 februari 2018 @ 07:21:
[...]
Kijk ook eens naar Kroatië / Istrië en omgeving. Ik ben daar zelf nooit geweest, maar het schijnt er echt prachtig te zijn. Over kindvriendelijkheid of voedsel kan ik ook maar weinig zeggen. Misschien is dat wel te Googlen.
Istrie is vooral leuk als je graag Duits praat met caravan-collega's op een camping, als ik het goed gezien heb :P

Je kan ook naar iets minder bekende gebieden. Slovenie bv, of landelijke gebieden in Tsjechie / Roemenie ( ook voor kust ) etc. Voor vegetarisch is het ook nog wel te doen daar, alhoewel je al snel een varia aan bijgerechten eet. ( Griekenland vond ik verrassend goed qua niet-vlees eten ).

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Punta Cana of ga naar Oost Canada met z'n allen! Super lekker tijdens het voorjaar en op 6 uur ben je er ongeveer.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Sodeknetters, wat een reacties :D Bedankt allemaal. Ik heb alles gelezen en zal later nog even uitgebreid reageren (zit nu op mijn werk, die vakantie moet wel ergens van betaald worden natuurlijk ;) ). Een paar korte reacties alvast:
  • Budget: terechte vraag, dat was ik vergeten te noemen. Eigenlijk heb ik niet echt een budget (nou, ok, ik wil niet 10.000 euro kwijt zijn voor twee weekjes weg), als het het waard is wil ik er best iets aan uitgeven.
  • Vakantie in eigen land / camping: ja, dat vinden mijn kinderen ongetwijfeld ontzettend leuk. Ik alleen niet :) Ik heb tot mijn twaalfde ongeveer elk jaar gekampeerd (vooral in Frankrijk en Spanje) en heb voorlopig geen behoefte om die traditie weer in ere te herstellen. Glamping is dan op het randje, maar eigenlijk ook gewoon liever niet. Tenzij je daarmee op een bijzondere plek kunt komen waar je anders niet komt.
  • Kinderen in het zwembad en zelf ondertussen een beetje een boek lezen is nog geen optie: mijn zoontje is twee en die laat ik dus voorlopig nog niet in zijn eentje in het zwembad ;)
  • Met de kinderen nu vier weken door de VS gaan toeren is geen optie. Ik wil dat zeker gaan doen als ze iets ouder zijn, maar ik heb nu simpelweg niet veel meer dan 2 weken de tijd
Verder zie ik een aantal landen voorbij komen waar ik zelf nog niet aan gedacht heb (Malta, Cyprus, Kroatië, etc). Ik ga er allemaal rustig naar kijken en kom erop terug :)

Nogmaals ontzettend bedankt voor die enorme berg reacties, vind ik echt tof _/-\o_

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:28
Wat dacht je van onze eigen Wadden eilanden? Als je de ene zat bent kun je nog eiland hoppen ook.
Wij gaan zelf al jaren naar Ameland. Een keer op een overtocht vroeg een klein meisje aan haar ouders of ze nu buiten Europa was! hahahaha de overtocht duurt een 45 minuten. Mijn dag kon niet meer stuk :)
Mijn zoontje kan zich prima vermaken op het strand, in de duinen, in het bos, in het zwembad, op de fiets of aan de wandel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoStiglitz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:22
Een 2 jaar geleden stond ik voor dezelfde keuzes. Mijn partner en ik zijn redelijk van we moeten wat doen, strand leuk maar na 2 uurtjes ben ik er wel klaar mee. Wat reizen gemaakt naar verre bestemmingen en toen waren er wat kinderen die er bij kwamen.
3 jaar geleden de keuze gemaakt op een glamping te doen, we hebben echt een schrift aan creperen uhm kamperen dus maar kijken of het gaat bevallen. Zeker in combinatie met kinder moest er voor ons wel wat luxe aan zitten en juist liever niet vliegen.

Wel nu, we zijn gegaan hebben de tijd van ons leven gehad op een camping (glampen) en kiezen er nu voor om het steeds weer te doen. De kinderen maken echt super makkelijk contact op een camping (2 en 5 jaar) en hebben de tijd van hun leven. Ik hoorde wel eens de uitspraak als de kinderen het naar hun zin hebben dan vermaken ouders zich ook prime. Kan het alleen maar onderstrepen. We gaan wel met de auto en kijken per dag een beetje wat we doen (het is lekker vakantie toch), proberen een dagje op de camping, dagje op pad om dingen te zien. Ook daar kijken die van ons in ieder geval hun ogen uit en het zijn ervaringen waar je wat mee kan. Zowel voor de kindertjes als jullie zelf.

Met deze vakantie maak je herinneringen als gezin, langere vakantie's/backpacken wat je zelf wil kun je altijd weer gaan doen als de leeftijd van je kinderen het toe gaan laten (of ga een paar dagen met 1 van de kinderen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:19
Je bent dus al best avontuurlijk ingesteld. Als je gebonden bent aan de hoogseizoenen zou je een vliegbestemming kunnen kiezen waar weinig animo voor is. Dat is dan ook bijna niet te zien in de prijs van de vliegtickets. Kijk eens naar bestemmingen als Kyrgyzstan, Kazakhstan of Armenië. Waanzinnig gaaf en visumvrij voor NL'ers. Ook die bestemmingen zijn voor kinderen best leuk te maken.

Als klein kind namen mijn ouders mij ook altijd al overal mee naar toe. Wat mij betreft het beste deel van mijn opvoeding. We hebben nu zelf een zoon van 1 jaar, die ook al enorm veel gezien heeft. Niet bewust, maar de foto's gaan nooit verloren. We gaan binnenkort met hem naar Fiji en Vanuatu!

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:51
Afgelopen zomer met de kinderen (2 jongens van 3,3 en 5,8) voor het eerst in mijn hele leven op een camping gezeten in de Dordogne. De jongens hebben het er nu nog over en of we nog een keer gaan. Mij boeit vakantie niet meer meer zo of ik het leuk heb. Als mijn kinderen het leuk hebben, heb ik het automatisch ook leuk.

Ben er wel achter dat 1 weekje all in op een resort niet hun ding is. Kortom camping it is. En in mijn geval zeg ik ook, leg je ipad en telefoon weg en vermaak je kinderen met voetbal en andere dingen ze zijn maar zo kort klein.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat is er mis met België? Je kan richting Oostende voor het strand, richting de Ardennen voor de natuur. Genoeg plek, weinig schreeuwende Russen en Engelsen, het weer is nagenoeg hetzelfde als in Nederland (mogelijk wat graden warmer), je kinderen kunnen makkelijker communiceren met Vlamingen en de kosten zijn relatief laag.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:40
timmert26 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 08:33:
Cyprus is ook een aanrader, ik zou dan wel in het Griekse deel blijven. Met een huurauto ben je vrij om te gaan en te staan waar je wilt. Het eiland heeft prachtige natuur met mooie baaien en helder blauw water. Je kunt hier ook wat safari's doen met de kinderen, waarbij je onderweg een keer stopt om een uur te zwemmen in een baai.

Verder heeft het eiland een rijke geschiedenis en veel kloosters.
Qua eten is het volgens mij allemaal prima te regelen daar.
Cyprus is inderdaad prachtig en ook weinig criminaliteit. Wij zijn toen voornamelijk in Paphos (ook het Griekse deel) geweest. Tombs of the kings vond ik mooi om te zien. Wij waren er in de warmste periode dat zou ik met kleine kinderen wel vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrockOlee
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-04 10:12
MAX3400 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:28:
Geen budget genoemd maar dat zit wel goed, gezien je tijden en ideeen...

Ik heb me als kind altijd goed vermaakt bij kleine rondreizen Noord-Italie en Griekenland (vasteland). Je hebt dan wel geen vaste uitvalbasis maar de oostkust van Italie (Venetie tot voorbij Rimini) is sowieso toeristisch en altijd dichtbij stranden, dorpjes, bezienswaardig en korte afstanden. Hetzelfde geld voor de westkust en dan met name Cinque Torre tot aan Salerno (dat is onder Napels trouwens).

Vasteland Griekenland is ook leuk (vroeger) maar kan dor huisige economie niet inschatten hoe de staat van onderkomens is. Toentertijd zeer schappelijke prijzen, mooie en variererend landschappen en overal mooi, vers en goed eten.

Had je Malta al bekeken? Ben er zelf ooit 8 dagen geweest en 8 dagen op pad geweest, zowel met OV als dagtrips (jeepsafari, boottocht). Kindertechnisch is het wel iets minder qua vermaak alhoewel ik daar niet speciaal op gelet heb.
Het vaste land van Griekenland is prima, de terrasjes zitten iedere dag voller dan in Nederland, de Grieken drinken nu 1 drankje i.p.v. 3 door de crisis, maar blijven niet te neergeslagen thuis zitten.
De Epirus regio kan ik aanraden. Heb je wel een auto nodig. met een mooie afwisseling tussen stranden en meren en bergen inlands. En niet duur idd.

Correctie ik zie dat TS vega is.... zelfs bij een drankje op het terras krijg je in die regio al gratis meze (gyros,snitzel ect.) , gaat m niet worden.

[ Voor 5% gewijzigd door BrockOlee op 26-02-2018 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zou ook toch wel de bergen overwegen. Oostenrijk is een mooie kandidaat. Lekker wandelen en stempels verzamelen van de berghutten. Meestal zijn er ook veel zwembaden voor als je wat anders wil.

Anders kan ik ook nog Slovenië aanraden. Bijvoorbeeld het meer van Bohinj. Minder toeristisch dan Bled en ook fijn om te wandelen. Er zijn veel ravijnen met watervallen als je niet te veel omhoog wil wandelen maar je kan ook nog eens met de kabelbaan omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-04 04:24
Gewoon vliegtuig heen naar ergens in het oosten (Barcelona) van Spanje, auto huren die je overal in kan leveren) en naar de vooraf geboekte hotels/appartementen rijden van wat bekende en onbekendere plaatsen en steden. Vervolgens vanaf het zuiden (bijvoorbeeld) Malaga weer terug naar Nederland vliegen. Veel gezien en supermooie vakantie ook voor de kinderen. Je kan zelf vooraf het aantal locaties bepalen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:44
Kreta is ook voor autovakantie. Het eiland-gevoel maar toch groot genoeg om nooit met de boot te hoeven (kan natuurlijk wel).

Wat overigens ook leuk, betaalbaar en rustig is is west-Polen. Je bent er met een klein dagje rijden, en je moet je een soort mega-Veluwe voorstellen. Zo dunbevolkt als het Franse platteland, beetje Zweeds eigenlijk door het vele vrij vlakke bos, met veel natuurlijk vermaak (fietsen, kanoën, vissen etc). Iets koeler dan Zuid-Europa ook, wat ik zelf wel prettig vind in de zomer ;) Ik hou het zuiden meestal voor de winter.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Een leuk huisje in een kindvriendelijk Landal park. Kan gewoon in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-04 10:17
Rondtoeren op Kaapverdie?
Tenerife?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
Tussen het lurken door nog een snelle reactie: Nederland heb ik niet zoveel zin in. Niet omdat dat "te min" voor mij is, maar ik wil graag het gevoel hebben dat ik verder weg ben van mijn werk dan twee uurtjes rijden (ik heb een eigen bedrijf).

@Swaxie ervaring met Kaapverdië? Dat is nou typisch een idee waar ik zelf niet op gekomen zou zijn ook (net als een boel andere suggesties hier overigens :) )

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Admiral Freebee schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:07:
[...]

Ik zou ook toch wel de bergen overwegen. Oostenrijk is een mooie kandidaat. Lekker wandelen en stempels verzamelen van de berghutten. Meestal zijn er ook veel zwembaden voor als je wat anders wil.

Anders kan ik ook nog Slovenië aanraden. Bijvoorbeeld het meer van Bohinj. Minder toeristisch dan Bled en ook fijn om te wandelen. Er zijn veel ravijnen met watervallen als je niet te veel omhoog wil wandelen maar je kan ook nog eens met de kabelbaan omhoog.
Die stempels zijn inderdaad een hele goede. Mooi speldje als beloning, en de kinderen rennen letterlijk naar de stempelkast om als eerste te mogen stempelen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:23

Barrycade

Through the...

Ok niet allemaal Oostenrijk gaan spammen nu hè? Ik moet nog boeken dus heb geen zin om te moeten vechten voor een plaatsje :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:07
Zijn de kinderen ook vegetarisch? Eet je wel vis? Vind dat altijd wel een groot voordeel van aan de zee zitten, heerlijke verse vis restaurants.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-04 10:17
posttoast schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:15:

@Swaxie ervaring met Kaapverdië? Dat is nou typisch een idee waar ik zelf niet op gekomen zou zijn ook (net als een boel andere suggesties hier overigens :) )
Ik ben zelf afgelopen jaar op Sal geweest in Kaapverdie. Buiten de eilandtoer niet veel te doen op wat dorpjes op het eiland na. Heb hier overigens wel een All Inn hotel gehad aangezien in de dorpjes daar het eten waarschijnlijk redelijk belabberd is.
Goed weer is meestal wel aan de orde.
Vandaar dat ik zeg een eilandtoer te doen, hier heb ik daar en ook op internet veel goede verhalen over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Admiral Freebee schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:07:
[...]
Anders kan ik ook nog Slovenië aanraden. Bijvoorbeeld het meer van Bohinj. Minder toeristisch dan Bled en
ook fijn om te wandelen. Er zijn veel ravijnen met watervallen als je niet te veel omhoog wil wandelen maar je kan ook nog eens met de kabelbaan omhoog.
Ik heb daar gehiked en dat was inderdaad een mooi gebied. Minder toeristisch ook dan meeste oorden als ik het goed heb gezien. Ljubjana is ook aan te raden
BrockOlee schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:55:
Correctie ik zie dat TS vega is.... zelfs bij een drankje op het terras krijg je in die regio al gratis meze (gyros,snitzel ect.) , gaat m niet worden.
Ik heb een enkele Griek gehad die met vlees aankwam, maar meestal krijg je iets van olijven, kaas, brood etc. Als vegetarier die een hekel heeft aan Griekse restaurants in Nederland was ik iig positief verrast door het vegetarische aanbod al daar.

Voordeel is sowieso dat je met een beetje drankhobby eigenlijk nooit meer avondeten hoeft te zoeken :P

[ Voor 4% gewijzigd door Basszje op 26-02-2018 14:00 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaPrinciple
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-06-2023
Zweden. Zijn we verschillende keren naartoe geweest toen de kinderen die leeftijd hadden, altijd topvakanties. Heel kindvriendelijk, veel natuur en toch ook wel genoeg te zien en te doen. En het weer is daar voor ons ook altijd meegevallen; 25-30°.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:44
Basszje schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:59:
[...]

Ik heb daar gehiked en dat was inderdaad een mooi gebied. Minder toeristisch ook dan meeste oorden als ik het goed heb gezien.
Mwa. De helft van de platen beginnen daar met NL in de zomer hoor ;) En voordelig is het ook niet in vergelijking met Italië. Wel mooi natuurlijk.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-04 13:40

Baseman77

We move

Andalusië is geweldig om naartoe te vliegen en er met een huurauto doorheen te rijden. Neem een hotel met leuk zwembad als uitvalbasis en ga vooral de dorpen en steden in de omgeving in, ook voor het heerlijke en verse eten.

Anders kun je altijd naar Alicante vliegen, het klimaat daar is zo goed als ideaal.
En vanuit daar (of omgeving dichtbij) kun je hetzelfde doen als in Andalusië, dagje zwembad afwisselen met het bezoeken van de mooie dorpen of Alicante zelf. Mocht je een uitstekende B&B in de omgeving zoeken: La Huerta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Slovenië, Kroatië, Macedonië, Montenegro geen optie voor je? Plenty dingen om te doen en historische dingen om te zien daar, en zeker bij de laatste 2 wordt je nog niet overspoeld door massatoerisme.

Of als je meer naar het westen wil: Marokko, Portugal, Spanje (buiten de Costa del Alcoholico's en Costa del Comazuipers dan)? Italië heeft ook aardig wat te bieden en lekker divers.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:42
posttoast schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:19:

• Vakantie in eigen land / camping: ja, dat vinden mijn kinderen ongetwijfeld ontzettend leuk. Ik alleen niet :) Ik heb tot mijn twaalfde ongeveer elk jaar gekampeerd (vooral in Frankrijk en Spanje) en heb voorlopig geen behoefte om die traditie weer in ere te herstellen. Glamping is dan op het randje, maar eigenlijk ook gewoon liever niet. Tenzij je daarmee op een bijzondere plek kunt komen waar je anders niet komt.
Fair enough. Toch een gewetensvraag:
Hoe vond jij het om al die jaren te kamperen? En wil je dat je kinderen besparen of juist misgunnen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
Pat911 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:36:
[...]

Fair enough. Toch een gewetensvraag:
Hoe vond jij het om al die jaren te kamperen? En wil je dat je kinderen besparen of juist misgunnen ;)
Ik vond het heel leuk (tot ik wat ouder was, toen een stukje minder). Mijn ouders vonden dat ook heel leuk. Belangrijk detail is wel dat een hoop van die vakanties in een klein koepeltentje waren en niet in grote kant-en-klaar-tenten.

Dus ik denk dat het onder het kopje "misgunnen" valt, maar ik denk dat ze van de alternatieven niet persé ongelukkig worden ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 13:12
Willen jullie niet gewoon rondtrekken in een campertje in een leuke/mooie streek? Campertje huren in hoogseizoen is natuurlijk relatief duur, maar je kunt het dan wel mooi proberen en je hebt verder geen eigendom eraan.

Maar meer inhoudelijk, je wil wat dingen zien, je wil niet de hele tijd op dezelfde plek zitten e.d. Dan ga je toch langs een paar campings in die twee weken? Je kiest een mooi gebied waar je dan een aantal plekken bezoekt, en je bent wat flexibeler.

Of dat nou in Spanje / Italië is, of ergens in de balkan. Al wil je het waarschijnlijk niet superheet krijgen met de kids.

[ Voor 11% gewijzigd door !null op 26-02-2018 16:55 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Combinatie van gelezen voorstellen, in een oude gehuurde VW T2 camper riching Polen.

[ Voor 5% gewijzigd door hjs op 26-02-2018 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
Polen lijkt me een leuk idee, staat bij mij ook nog op de lijst van onderbelichte landen.

Ik zie niet direct in waarom je nou zo'n oude VW moet huren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

!null schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:00:
Ik zie niet direct in waarom je nou zo'n oude VW moet huren :+
Omdat je dan op vakantie bent op het moment dat je gaat rijden _/-\o_
Lekker rustig 90 tuffen in iets dat goed rijdt maar niet zo gehaast als een moderne auto

Afbeeldingslocatie: https://www.happylittlecamper.nl/uploads/ItemManager/item/crop_large/sterren-genieten-kamperen.jpg

Maar pas op, is verslavend :+

[ Voor 3% gewijzigd door hjs op 26-02-2018 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
Mwah, wij hebben zelf een langzame jaren 90 diesel camper. Die kan een stuk harder dan 90 (kan tegen 120), maar uiteindelijk rijdt hij toch een heel stuk minder rumourig bij 90 km/u. En ik heb ook geen airco.
Dus ik weet deels wat het is, en ik zou niet nog ouder willen :P
Wel leuke busjes hoor zo'n T2. Maar ze zijn erg klein, zeker met z'n 4-en. Het kan uiteraard wel gewoon (zolang je boven ook een bedje hebt)

Misschien nog wel belangrijker, voor zo'n T2 ga je veel betalen vanwege de naam / icoon.

Edit: Maar goed, het ging me meer om het idee van rondtrekken met een campertje, dat lijkt me redelijk te passen bij de TS als ik tussen de regels door lees. Kan ik fout hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door !null op 26-02-2018 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetix189
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:16
Ik kom heel vaak in Slovenië en Italië en het is voor mij als vegetariër en kieskeurige eter altijd zeer goed te doen.

Slovenië is een heel mooi land met veel natuur en de infrastructuur is zeer goed, de mensen zijn over het algemeen zeer vriendelijk en spreken goed Engels. Het is helaas wel erg druk in de zomer de laatste jaren dus zoek in ieder geval een plek uit waar het niet te druk is (meer van Bohinj bijvoorbeeld)

Italië is zo groot dat er altijd wel een locatie te vinden is die aan je wensen voldoet en eten is als vegetariër fantastisch.

Oostenrijk heb ik kwa vegetarisch eten niet zulke goede ervaringen mee.

Polen ben ik zelf nog niet geweest maar heb ik wel heel veel goede dingen over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-04 18:31
!null schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:14:
Misschien nog wel belangrijker, voor zo'n T2 ga je veel betalen vanwege de naam / icoon.
Mijn buurman bezit zo'n ding, maar dan met vast dak. Verhuurt voor o.a. bruiloften, promotieacties. De huurbedragen die hij ontvangt maken mij lichtelijk jaloers, want erg hoog. Verder vind ik het veiligheidsniveau van dit voertuig voor 2 weken tuffen ondermaats. Kom je in een botsing, worden de verwondingen snel ernstig.
Met een modernere camper lijkt me wel een goed idee voor de TS.

Ik zit met een vergelijkbaar reisprobleem: met een dan 14jarige zoon 2 weken in de zomervakantie met een niet te hoog budget. Hij wil wel strand, maar na ~3 uurtjes ook "wat anders". Ik dacht tot nu aan Istrie, niet te ver van Porec of Pula. De tip Griekenland vaste land met auto spreekt me wel aan, die ga ik verder bekijken. De verre autoreis schrikt me wel af, dat moet dan vliegen + huurauto worden.
Ik was de afgelopen jaren vaak in Bulgarije, maar dat lijkt me niet passen voor de TS. Vorig jaar Hongarije net over de oostenrijkse grens, Neusiedlersee. Dat kan de TS wel overwegen. Heel divers gebied, want ook dichtbij Wenen, Bratislava en flinke bergen en andere mooie natuur.

[ Voor 3% gewijzigd door Vanoverdegrens op 26-02-2018 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 21:30

PcDealer

HP ftw \o/

Centerparcs in Frankrijk, België of Duitsland?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:16

Metalfreak

Hoije woh!

PcDealer schreef op maandag 26 februari 2018 @ 18:51:
Waarom moet je met kinderen toch altijd ineens naar zo'n verschrikkelijk suf bungalowpark in the middle of nowhere :?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-04 18:31
Metalfreak schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:16:
[...]

Waarom moet je met kinderen toch altijd ineens naar zo'n verschrikkelijk suf bungalowpark in the middle of nowhere :?
Deden mijn ouders gelukkig nooit, want dat vond ik als kind al suf.
Mijn beste kindervakantie (met 8): 2 weken met een huifkar langs de Zuid-Ierse kust. Groep van zo'n 10 huifkarren, met identiek dagelijks vertrek en aankomstpunt. De dagrit op eigen tempo. Avontuur voor groot en klein. Was wel bijna 45 jaar geleden. Ik weet niet of met het huidige autoverkeer zulks nog aangeboden wordt. Zo ja, een absolute aanrader! (y) O+

[ Voor 14% gewijzigd door Vanoverdegrens op 26-02-2018 20:36 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

Waarom moet ik mijn vrijblijvend voorstel, waarvan mijn kinderen het de beste vakanties vinden al een aantal jaren achter elkaar, verdedigen tegen een zuurpruim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
posttoast schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:20:
  • We willen niet te lang in het vliegtuig zitten (maximaal 5 uur, tenzij er een goede reden is om langer te vliegen)
  • Geen grootschalig hotelcomplex met schreeuwende Russen en Britten
  • Een zwembad dat ook geschikt is voor kinderen
  • Bij voorkeur zitten we ergens in óf vlakbij een stadje/dorpje waar we kunnen ontbijten/lunchen/dineren/etc. Een appartement is prima, maar eigenlijk heb ik geen zin om zelf te gaan koken (een enkele keer vind ik niet zo erg).
  • Dat eten moet ook wel een beetje lekker zijn. Detail: we zijn vegetariërs, dus landen waar vooral grote stukken vlees aan het spit gegeten worden vind ik iets minder interessant
  • Enigszins garantie op mooi weer
  • Een locatie in de buurt van het strand is leuk voor de kids, maar niet persé een eis
  • Een goeie uitvalsbasis om tripjes te maken met een huurauto
  • Voldoende te doen en te zien om je niet na een week al kapot te vervelen
Hilton Waikoloa. Ik vond het zelf "best leuk maar niet echt mijn ding", maar als ik mijzelf in mijn kinderjaren zou verplaatsen dan had ik dit echt geweldig gevonden en zou ik ieder jaar aan mijn ouders vragen terug te willen gaan. Enige nadeel is dat het 24 uur vliegen is, maar het verschil tussen 1 of 5 uur vliegen is groter dan het verschil 5 of 24 uur vliegen. Ook is er veel buiten Waikoloa, is er enorm veel te doen, zoals het beroemde Volcano House, wat ik als kind super gaaf zou hebben gevonden. Allergrootste voordeel is dat je er vrijwel geen Europeanen tegen komt.

Probeer je eens te verplaatsen in je kinderjaren. Ik vond Eurodisney bijvoorbeeld heel stom, maar alles in Orlando vond ik super gaaf, waaronder Disney.

[ Voor 13% gewijzigd door Trommelrem op 26-02-2018 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
[...]

Ook nooit begrepen, en t park zit vol met verveelde ouders en hun babies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
PcDealer schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:31:
[...]

Waarom moet ik mijn vrijblijvend voorstel, waarvan mijn kinderen het de beste vakanties vinden al een aantal jaren achter elkaar, verdedigen tegen een zuurpruim?
Waarom zou je dat moeten verdedigen als het vrijblijvend is.
Sowieso zijn de helft van de ideeen die gepost worden niks voor de TS.

Maar geef toe, als je zo’n park één keer gezien hebt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Tommie12 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 21:16:
[...]

Maar geef toe, als je zo’n park één keer gezien hebt....
Wat moet ik toegeven? We zijn reeds 3 jaar achter elkaar naar CP Het Meerdal geweest, daarvoor 1x CP Limburgse Peel (maar die vond niemand van ons gezin wat aan). Een keer Roompot Bosbikkels, maar dat was echt sub par qua enige kwaliteit. Oostappen Elfenmeer (met passie gerund door kinderen) met leuke kids animatie, maar verder belabberde service was ook een keer en nooit weer. Verder ben ik met mijn vrouw voor dat de kinderen er waren CP Zandvoort Hotel geweest met als toetje Marlboro Masters 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:16

Metalfreak

Hoije woh!

PcDealer schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:31:
[...]

Voel je je altijd zo aangevallen bij je "vrijblijvende" voorstellen :? Ik vraag me gewoon af waarom veel mensen met kinderen "dan maar naar Center Parcs" gaan bij gebrek aan een alternatief (tenminste, zo komt het bij mij toch altijd over als ik ze er over hoor)

Persoonlijk zou ik nog niet dood gevonden willen worden op zo'n bungalowpark en als ik de OP lees, geldt dat voor TS hetzelfde. Fijn dat jij het leuk vond op zo'n park, maar als je wat meer van de wereld hebt gezien zoals TS, dan is een bungalowpark in een of ander saai dorpje niet bepaald iets dat je trekt. Ik heb zelf vroeger nog eens in zo'n bungalowpark gewerkt, maar (misschien wel daardoor) geen haar op mijn hoofd die erover denkt om daar een vakantie te vieren.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Metalfreak schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:25:
[...]

Voel je je altijd zo aangevallen bij je "vrijblijvende" voorstellen :? Ik vraag me gewoon af waarom veel mensen met kinderen "dan maar naar Center Parcs" gaan bij gebrek aan een alternatief (tenminste, zo komt het bij mij toch altijd over als ik ze er over hoor)
Als jij dit een normale reactie vindt op een antwoord op een vraag van de ts...

Persoonlijk zou ik nog niet dood gevonden willen worden op zo'n bungalowpark en als ik de OP lees, geldt dat voor TS hetzelfde.
Mijn antwoord past prima in de randvoorwaarden gesteld in de ts. Dat jij het niets vindt doet er hier niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:12

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik zie hier Zuid Frankrijk al een paar keer genoemd worden, maar denk ook eens aan de zuidkust van Bretagne. Eigenlijk altijd goed weer en de Bretons zijn toch een ander volk dan de standaard Fransen. En er is genoeg te zien daar (Quiberon en Concarneau noem ik zo even uit herinnering).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-04 13:36
Wij zijn deze zomer met onze zoon van dan 3 naar de Loire streek.
Gaan naar een camping maar hebben daar een ruim en luxe stacaravan geboekt.

De regio biedt genoeg voor ons en voor onze zoon is de camping ideaal.

En betaalbaar.

Vorig jaar hadden we een vakantiehuis bij een agriturismo aan het Comomeer.

[ Voor 14% gewijzigd door Lensent op 27-02-2018 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Vanoverdegrens schreef op maandag 26 februari 2018 @ 18:41:
[...]

Ik zit met een vergelijkbaar reisprobleem: met een dan 14jarige zoon 2 weken in de zomervakantie met een niet te hoog budget. Hij wil wel strand, maar na ~3 uurtjes ook "wat anders". Ik dacht tot nu aan Istrie, niet te ver van Porec of Pula. De tip Griekenland vaste land met auto spreekt me wel aan, die ga ik verder bekijken. De verre autoreis schrikt me wel af, dat moet dan vliegen + huurauto worden.
Op die leeftijd ben ik een aantal keer met 'actieve groepvakantie' geweest, oa. in Tjechie. Dat was erg tof. Veel activiteiten ( mountainbike, raften etc ). Was ook gezellig met leeftijdsgenoten etc. Maar daar heb je niet veel aan :P

Je kan kijken of je dat ook individueel kan doen op plaatsen. Eventueel met iets als klimmen, hiken, etc. Als je Kroatie overweegt heb je bv Paklenica ( afgelopen zomer geweest, was geweldig ) en nog wat parken / meren. Is wel iets verder dan Istrie.

Strand kan je trouwens ook combineren met cultureel, bv de stranden van Normandie / Bretagne ( Dday ) en eventueel zuid naar Bordeaux .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06:46
Lastige keuze met kleine kids. Wij hebben er 3 in de leeftijd 6-9 en gaan de laatste jaren eigenlijk altijd in eigen land op vakantie. Dit jaar voor het eerst tent kamperen in eigen land. :9

Tja het weer is niet altijd geweldig, maar dat moet je in buitenland ook treffen. Collega heeft afgelopen zomer in Italië 2 weken regen gehad.

De voornaamste reden dat wij in Nederland blijven is reistijd. Ik heb er geen moeite mee om in een ruk naar Italië te rijden, maar voor de kids is dat geen pretje. Dan maar met het vliegtuig en auto huren? Dan wordt het een duur grapje in het hoogseizoen. En dat kost je ook minimaal 1 dag van huis naar bestemming.

Wij combineren wel altijd strand met cultuur o.i.d. Er is altijd wel iets te doen in omgeving en het is net wat je er zelf van maakt. Je kunt hele week op park zitten, maar ook dingen ondernemen.

Lastige met populaire bestemmingen zoals Griekenland, Canarische Eilanden etc. is toch wel vegetarisch eten. Vaak is het veel vlees en weinig variatie. En iedere dag een salade is nou ook niet weer wat je wil. Dan moet je echt in een groot hotel zitten of in appartementje en zelf koken.

Zelf meegemaakt afgelopen winter op Tenerife. Restaurants daar bijna niks vegetarisch te vinden. Gelukkig in hotel prima verzorgt dus het vrouwtje was ook blij. Zeker iets om rekening mee te houden met boeken. Is niet zo vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Freee!! schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 04:25:
Ik zie hier Zuid Frankrijk al een paar keer genoemd worden, maar denk ook eens aan de zuidkust van Bretagne. Eigenlijk altijd goed weer en de Bretons zijn toch een ander volk dan de standaard Fransen. En er is genoeg te zien daar (Quiberon en Concarneau noem ik zo even uit herinnering).
Haha ik heb 1 zomer daar als kind gezeten, wat een hel ( ik was 13). Hele week regen, klein zwembad op de camping met badmuts op, zeewater was koud en in alle restaurants kon je alleen maar vis eten (toen hield ik er niet van). We gingen gelukkig daarna nog 2 weken naar de Vendee (zon, paar graden warmer). Ik vond St Mont Michel en oorlogsmusea wel indrukwekkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snappie88
  • Laatst online: 14-04 21:07

Snappie88

Mr. Hollywood

Highfive95 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:19:
Ik heb er geen moeite mee om in een ruk naar Italië te rijden, maar voor de kids is dat geen pretje.
Gewoon met de vlakke hand slaan, paar iPads ophangen, genoeg snaaigoed in de auto gooien en gaan! Vonden ik en mijn zusje vroeger ook nooit erg, zolang we maar entertained werden (en toen hadden we nog geen iPads)!

Dat van die vlakke hand niet te serieus nemen :+

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

@Highfive95 Precies omdat wij ook veel weggaan in NL heb ik een caravan. Als je 1 week regen hebt word je helemaal gek in een tent en alles wordt klam. Wij stonden vorig jaar in juli op de camping in Friesland Koudum. Ik had een topvakantie maar de tentgangers niet. Iedere avond regen en overdag goed. De tentgangers klaagde steen en been. Ik niet, lekker warm in de caravan, tv aan/boekje lezen en lekker in een droog bed. Je bent gewaarschuwd.

Snap sowieso niet wat een aantal hier aan problemen hebben met ver rijden met jonge kinderen. Ik ben tot en met Napels geweest met auto en caravan rijden. 3 dagen enkele reis en geen centje pijn. Het zal aan mij liggen, maar dat zit toch echt in opvoeden van je kinderen. Mijn pubers gaan nog steeds met veel plezier mee. Koudum vorig jaar was extreem dichtbij voor ons, maar dat kwam door omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-04 15:33
Portugal.. combineer Lissabon met een strandvakantie in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06:46
445033 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:01:
@Highfive95 De tentgangers klaagde steen en been. Ik niet, lekker warm in de caravan, tv aan/boekje lezen en lekker in een droog bed. Je bent gewaarschuwd.
Het wordt gewoon mooi weer als wij gaan kamperen. :+

Op zich heb ik geen moeite met lange stukken rijden. Maar Nederland heeft zoveel moois te bieden.

Hier staat wel op de planning om volgend jaar met de tent naar Kroatie te rijden. Dus dan haan we het zien.

Eerst maar eens kijken of het kamperen wel bevalt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:26
PcDealer schreef op maandag 26 februari 2018 @ 18:51:
Als je arm wilt zijn dan moet je daar heen gaan. 1 jaar gedaan omdat het lastminute was en we er toch uit wilde. Alles zat vol, maar nog een plekje kunnen krijgen bij CP. Een midweek in België was meer dan 1000!!! Euro.

Overigens @posttoast ben je mijn dubbelganger? Want heb het idee dat je precies mijn familie/situatie beschrijft. Ik volg dit topic dus ook even met belangstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Highfive95 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:37:
[...]

Het wordt gewoon mooi weer als wij gaan kamperen. :+

Op zich heb ik geen moeite met lange stukken rijden. Maar Nederland heeft zoveel moois te bieden.

Hier staat wel op de planning om volgend jaar met de tent naar Kroatie te rijden. Dus dan haan we het zien.

Eerst maar eens kijken of het kamperen wel bevalt. ;)
Ik wens het je echt toe. :Y Overigens vind ik mijn caravan in Zuid Europa dan ook weer zinloos. Daar is een tent eigenlijk meer dan genoeg. Eens NL is hartstikke mooi (buiten de Randstad 8) ).

Kamperen is het mooiste wat er is. Lekker buiten zijn, op eigen tempo leven en vaak leuke contacten op de camping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 18:12

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

DeveloperNL schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:17:
[...]
Haha ik heb 1 zomer daar als kind gezeten, wat een hel ( ik was 13). Hele week regen, klein zwembad op de camping met badmuts op, zeewater was koud en in alle restaurants kon je alleen maar vis eten (toen hield ik er niet van). We gingen gelukkig daarna nog 2 weken naar de Vendee (zon, paar graden warmer). Ik vond St Mont Michel en oorlogsmusea wel indrukwekkend.
Rond die leeftijd was ik er ook, maar waarschijnlijk een paar jaar eerder ;)
Hele week regen en koud zeewater heb ik er nooit meegemaakt, waar zat je :?
Vis is voor mij nooit een probleem geweest, maar het is iets wat je als klein kind al moet krijgen, anders kan het wat minder zijn.
De Mont St. Michel heb ik een aantal keren uit de verte gezien, maar ligt voor de noordkust van Bretagne (en de zuidkust van Normandië). De oorlogsmusea die ik daar ken, liggen aan de noordkust van Normandië.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Al ver gekomen met de tips @posttoast ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 11:37

lordsnow

I know nothing

Wij gaan altijd met de auto op vakantie. Die kunnen wij dan gewoon volgooien met dingen die we nodig hebben. De voorlaatste vakantie was naar Ierland en Noord Ierland, via Engeland.

De route:

1. nachtferry Calais - Dover
2. The Spitfire Museum, buiten Ramsgate (over geslagen want anders zouden we daar om 06:00 voor de deur staan) https://www.spitfiremuseum.org.uk/
3. Ontbijten in Salisbury, daarna naar Stonehenge dat er net boven ligt http://stonehenge.co.uk/
4. Glastonbury Tor (wel apart maar kan je skippen. Weinig te zien. alleen interesant voor King Arthur / Avalon nerds)
5. The Eden Project (aanrader) http://www.edenproject.com/

6. ferry Fishgaurd - Rosslare
7. Wicklow Jail http://www.wicklowshistoricgaol.com/
Wij hebben lange tijd buiten Wicklow gewoond, maar nooit de Jail bezocht
8. Newgrange http://www.newgrange.com/
9. Belfast shipyard YouTube: Titanic Flotation Dock, Harland & Wolff Shipyard, Belfast, 30/8/09
Tegenwoordig heb je daar ook het Titanic museum
10. Belfast Castle
11. Carrick-a-Rede rope bridge (dan moet je toch wel even slikken als je hier over heen loopt) https://www.ireland.com/en-us/amazing-places/carrick-a-rede/
12. Old Bushmills Distillery (tour met aan het eind een glaasje whiskey) https://www.bushmills.com/
13. The Giants Causeway (beetje een disappointment, de basaltblokken lijken op de fotos altijd enorm, maar in werkelijkheid vrij klein) http://www.giantscausewayofficialguide.com/
14. Doolin Cave (dit is best leuk, ook voor de kids) https://doolincave.ie/
alternatief: Aillwee cave https://www.aillweecave.ie/
15. Cliffs of Moher (heel vroeger ook met schoolreisje heen geweest, toen kon je nog gewoon tot aan de rand lopen en er overheen kijken. Tegenwoordig kan dat niet meer. Wij hebben met een boottochtje ook de Cliffs bekeken van onderen) https://www.cliffsofmoher.ie/
16. Galway studentenstad, en bekend van de Arts Festival https://www.giaf.ie/
17. Johnnie Foxes Pub (super bekend, ook onder celebrities en andere prominenten. Wij zijn geweest tijdens Hooley Night. Aanrader) https://www.jfp.ie/
18. Guinness Brewery, Dublin (wil je weten hoe de Black Stuff gemaakt wordt?) https://www.guinness-storehouse.com/en/first-floor

Er is natuurlijk ook voor kids nog veel te doen:
https://www.irelandbefore...l-will-leave-exhilarated/

Cork en Limerick zijn ook wel leuke steden.

Het volgende filmpje heeft wel wat weg van ons eigen tripje
https://www.irelandbefore...road-trip-around-ireland/

In Engeland hadden we een nachtje B&B, en een nachtje tent. In Noord Ierland hadden we een huisje gehuurd voor een paar dagen die we dan gebruikte als uitvalbasis. Verder nog 2 dagen bij kennissen, een B&B, een nachtje Youth Hostel, en op de weg terug nog een nachtje tent. Kwa kosten viel het allemaal reuze mee, incl overtochten etc. waren we ongeveer 300 euro pp kwijt.

Wij gingen eind augustus / begin september, en hadden goed weer. Aangezien het Ierland is kan ik dat niet garanderen ;p

Eerder in dit topic zijn huifkarren al een aantal keer genoemd. Ik herinner me dat toen we klein waren dit ook erg populair was in Ierland. Tijdens onze laatste bezoek (de vakantie) zagen we ze eigenlijk nergens meer (maar het was natuurlijk ook buiten seizoen). Het bestaat echter nog wel, zie o.a. http://www.irishhorsedrawncaravans.com/

[ Voor 39% gewijzigd door lordsnow op 31-03-2018 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 11:37

lordsnow

I know nothing

Ik ben er iig niet op geweest. Ik kan me niet herinneren of 't ding daar ook lag.

Een van de redenen destijds om ook naar Belfast te gaan is omdat ze daar net bezig waren met het opnemen van seizoen 1 van Game of Thrones. Overal rond en buiten Belfast waren "GOT" bordjes op lantaarnpalen geplakt met pijlen om de route aan te geven naar de filmlokaties. Maar helaas hebben we bij de studio (ook in de haven, naast het nieuwe Titanic museum) en rond Belfast niks kunnen meekrijgen van GoT.

//edit:
HMS Belfast ligt in de Thames, Londen. Niet in Belfast. We zijn niet naar Londen geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door lordsnow op 31-03-2018 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

lordsnow schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 14:01:
[...]

//edit:
HMS Belfast ligt in de Thames, Londen. Niet in Belfast. We zijn niet naar Londen geweest.
My bad dan:
De laatste vakantie was naar Ierland en Noord Ierland, via Engeland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:09
PcDealer schreef op maandag 26 februari 2018 @ 21:22:
[...]

Wat moet ik toegeven? We zijn reeds 3 jaar achter elkaar naar CP Het Meerdal geweest, daarvoor 1x CP Limburgse Peel (maar die vond niemand van ons gezin wat aan). Een keer Roompot Bosbikkels, maar dat was echt sub par qua enige kwaliteit. Oostappen Elfenmeer (met passie gerund door kinderen) met leuke kids animatie, maar verder belabberde service was ook een keer en nooit weer. Verder ben ik met mijn vrouw voor dat de kinderen er waren CP Zandvoort Hotel geweest met als toetje Marlboro Masters 2005.
offtopic:
Limburgse Peel is alleen leuk tijdens het slotconcert van Rowwen Heze

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• posttoast
Beste jongens en meisjes, allereerst excuses voor mijn late reactie hier. Door drukte op het werk schoot dat er een beetje bij in. Maar: ik heb hier ontzettend veel inspiratie op kunnen doen en ben jullie stuk voor stuk heel dankbaar. Zelfs diegenen die met de tip aankwamen om tóch te gaan kamperen. Via die weg ben ik namelijk terecht gekomen bij Glamping in een safaritent in Noord Italië. Als je mij een jaar geleden had verteld dat ik dit serieus zou overwegen had ik je niet geloofd, maar ik vond het er superleuk uit zien. Helaas bleek (en niet alleen bij deze optie) dat februari/maart rijkelijk laat is om een vakantie te boeken in het hoogseizoen, dus dit viel (voor dit jaar!) af.

We waren bijna zover om een reis naar Kroatië te boeken (via Puur Kroatië), maar ook hier was het probleem dat we vrij laat waren en we niet zo heel erg onder de indruk waren van de nog beschikbare accommodaties. Het punt was dat ik het vrij prijzig vond, wat ik niet erg vind mits ik daar ook iets voor terug krijg in de vorm van luxe óf een bijzondere locatie. Dat viel hier echter wat tegen. Ook deze gaat dus op de lijst voor de komende jaren (vroeger boeken!).

Hierna had ik mijn cursor al boven de "Nu boeken" knop hangen van dit appartement op Sicilië inclusief huurauto. Gloednieuw, zag er netjes uit, zeer gunstige vluchttijden (wat ik met mijn kleine kinderen ook wel prettig vind) maar uiteindelijk ben ik afgehaakt door de locatie. Ik vond het té afgelegen, en als je dan op een (in augustus) bloedheet eiland zit vind ik dat toch een flink nadeel. Had ik al gezegd dat ik kritisch ben? ;)

En uiteindelijk ben ik dan via Sicilië op een ander potentieel bloedheet eiland terecht gekomen: Lesbos. Per toeval kwam ik hier een appartement tegen op een paar kilometer verwijderd van waar mijn vriendin en ik 18 jaar geleden voor het eerst met z'n tweeën op vakantie zijn geweest. En dat vond ik stiekem wel een heel grappige gedachte, om daar nu met onze kinderen heen te gaan. We zitten 15 dagen in een appartement met huurauto. Geboekt via een dochterorganisatie van Corendon, dat staat me stiekem wel een beetje tegen. Had ik al gezegd dat ik soms een beetje een zeurpiet ben? ;)

We hebben er heel veel zin in én ik ben ontzettend blij dat ik de keuzestress nu achter me kan laten. Nogmaals: iedereen ontzettend bedankt voor alle input, er zit genoeg inspiratie bij voor de komende jaren. Belangrijkste les: voor de volgende vakantie al in december boeken ;)

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Hier ook al 2 jaar (dit jaar 3e jaar) op de camping..
Eerste keer in Nederland om het uit te proberen, dit beviel zo goed dat we vorig jaar naar Italie (Venetie) zijn gegaan (voor het betere weer).
De lange reis met jonge kinderen (6 en 4 toen) ging redelijk goed, alleen is een overnachting halverwege wel aan te raden.

Dit jaar gaan we weer naar Italie (Gardameer), en met 2 tussenstops zijn we 2 weken onder de pannen.

Onze vakantie draait 80% om de kinderen, wanneer hun zich vermaken dan vinden wij het vaak ook al prima.
Overdag een beetje zwemmen, en s'avonds lekker genieten van de avond zon, biertje erbij en op de camping heb je zo snel contact met anderen dat je genoeg aanspraak hebt en vaak gezellig met buren een biertje doet of gezellig de BBQ aansteekt.

Om de 2 dagen vaak een verplichte excursie, zodat we niet alleen op de camping hangen, dit jaar heb ik al een bootje gehuurd om een beetje te cruisen over het gardameer. Dagje Verona zit ook al in de planning.
En verder zien we ter plekke wel..

Met kinderen is het geven en nemen is mijn ervaring..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Anoniem: 35872 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:58:

Met kinderen is het geven en nemen is mijn ervaring..
Klopt, maar het is ook een periode waar je quality time en quantity kan combineren.
Zelfs nu mijn kinderen ouder zijn probeer ik bestemmingen te vinden waar ze mee naar toe willen gaan.
Dat lukt in de zomer meestal niet omdat ze dan andere activiteiten hebben, maar in het voorjaar is het toch al een paar keer gelukt.

Feit is, als je kinderen het naar hun zin hebben, dan is het voor de ouders ook relax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Tommie12 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:04:
[...]

Klopt, maar het is ook een periode waar je quality time en quantity kan combineren.
Zelfs nu mijn kinderen ouder zijn probeer ik bestemmingen te vinden waar ze mee naar toe willen gaan.
Dat lukt in de zomer meestal niet omdat ze dan andere activiteiten hebben, maar in het voorjaar is het toch al een paar keer gelukt.

Feit is, als je kinderen het naar hun zin hebben, dan is het voor de ouders ook relax.
Mijn kinderen hebben maar 2 eisen, water en genoeg speelmogelijkheden in de vorm van speeltuintjes of animatie..

Vaak proberen we wel een plek te vinden waar we ook wat cultuur of activiteiten voor ons als volwassenen te vinden zijn.. Vorig jaar hebben we een dagje Venetie gedaan en ging prima met jonge kinderen, ook wat lokale dorpjes daar in de regio bezocht. Zo is er voor ieder wat wils.

Ook al vinden die kinderen het misschien niet leuk om een dagtochtje te maken, maar we proberen er toch altijd wel iets van een spel van te maken of een leuk uitje..

Zo hebben mijn kinderen het nog steeds over de gondeltocht door Venetie.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Anoniem: 35872 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:18:
[...]

Mijn kinderen hebben maar 2 eisen, water en genoeg speelmogelijkheden in de vorm van speeltuintjes of animatie..

Vaak proberen we wel een plek te vinden waar we ook wat cultuur of activiteiten voor ons als volwassenen te vinden zijn.. Vorig jaar hebben we een dagje Venetie gedaan en ging prima met jonge kinderen, ook wat lokale dorpjes daar in de regio bezocht. Zo is er voor ieder wat wils.

Ook al vinden die kinderen het misschien niet leuk om een dagtochtje te maken, maar we proberen er toch altijd wel iets van een spel van te maken of een leuk uitje..

Zo hebben mijn kinderen het nog steeds over de gondeltocht door Venetie.. :+
Zo hebben we dat ook altijd gedaan.
Dagje zwembad, uitstapje naar een grot, museum, stadje of zo.
Ondertussen zijn het mijn kinderen die de museumlijsten opstellen als we samen weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomkroes1996
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-02-2021
wij zijn zelf wezen rondreizen met 2 kleintjes in Kaapverdie, hebben toen een rondreis gedaan met https://www.naar-kaapverdische-eilanden.nl/kaapverdie.

echt een te gek land, met de kids ook chill want goede afwisseling cultuur en relaxen aan het strand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ok, dank je wel voor deze toevoeging. Omdat het al een ouder ticket is, sluit ik 'm bij dezen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.