Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyDude
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-06 10:04
Beste Tweakers,

Ik ga over een aantal maanden verhuizen met mijn vriendin, en ben daarom al een tijdje opzoek gegaan naar een nieuwe tv omdat mijn oude tv te klein is voor in de woonkamer (32 inch).
Ik heb lang nagedacht of het een OLED of LCD tv wordt, en uiteindelijk is de keuze gevallen op een OLED tv. Dit vanwege de toekomst bestendigheid en omdat we het nu nog kunnen missen.
Een klein detail m.b.t. de verhuizing: we verhuizen pas eind mei en moeten dus nog 4 maanden wachten. Nu ik echter gewend ben geraakt aan een 55 inch 4k tv van mijn huisgenoot en omdat ik van nieuwe dingen houd wil ik graag een nieuwe tv kopen. De vraag is nu of dat verstandig is.

Mijn vraag: is het beter om te wachten met het kopen van een nieuwe OLED tv (waarschijnlijk van LG, zie "wat heb je zelf al gevonden") of verwachten jullie dat de prijs niet veel zal zakken in de komende 4 maanden?

Wat is je budget?
Ongeveer €1500-1600 als ik 'm nu zou kopen. Rond de €2000 als ik zou wachten.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn vriendin en ik kijken veel films en series en maken daarbij gebruik van Netflix i.c.m. een chromecast,
maar ook andere streaming diensten worden wel eens gebruikt i.c.m. HDMI kabel. Het is een pré als ik erop zou kunnen gamen zonder al te veel last te hebben van input lag op mijn PS4 (mogelijk ooit PRO).

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf eerst getwijfeld of het een luxe LCD gaat worden of een goedkope OLED. Daarbij viel ik in de eerste categorie voor de Sony KD9005 pricewatch: Sony KD-55XE9005 Zwart
Maar uiteindelijk toch verder gekeken naar OLED TV's binnen mijn budget:
LG C7 pricewatch: LG OLED55C7V Zwart
LG B6 pricewatch: LG OLED55B6V Zwart
LG B7 pricewatch: LG OLED55B7V

Welke vragen heb je hier nog over?
Volgens een aantal sites komt LG in maart en juni met de nieuwe collectie OLED tv's. Verwachten jullie dat de prijs van de bovengenoemde modellen daar aanzienlijk door gaan dalen?
Zijn er nog andere goede mogelijkheden voor OLED tv's binnen mijn budget?

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De CES is net geweest en daar is niet heel veel bijzonders gepresenteerd. Lees de nieuwsberichten en geruchten er even op na en haal over een maand of 3 de TV die (dan/al) op de markt is voor jouw budget.

Je gaat toch pas over maanden verhuizen; dat kost sowieso al bakken met geld dus...

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 25-02-2018 16:58 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
brunogabeler schreef op zondag 25 februari 2018 @ 16:31:
Verwachten jullie dat de prijs van de bovengenoemde modellen daar aanzienlijk door gaan dalen?
Topic zoals deze zijn in mijn ogen niet de meest zinnige want uiteindelijk is er geen concreet antwoord op te geven. Iedereen zal er zijn ideeën over hebben. Persoonlijk verwacht ik niet dat de prijzen nog erg veel zullen dalen. Is geen exacte wetenschap, puur gevoelsmatig. Er zijn nieuwe modellen aangekondigd; die overigens weinig verschillen met de “oude” modellen. Die oude modellen zullen naar verloop van tijd schaarser en dus duurder worden en uiteindelijk niet meer te krijgen. En de nieuwe modellen, die wel een lagere adviesprijs hebben bij LG, zullen hun prijsdaling nog moeten gaan maken. Hét juiste moment is niet te bepalen. Als je het geld nu kan missen, is het volgens mij geen verkeerd moment om nu tot te slaan. En dan heb je geen enkele garantie of dat echt het juiste moment was. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bovendien is de 55C7 van LG nu voor rond de € 1400 à € 1500 te kopen (zie het OLED-prijzen topic). Je kunt altijd wachten op de 8-serie (van 2018 dus), maar heel veel nieuws is er niet en dan betaal je eerst natuurlijk wel weer de hoofdprijs. Voor ca. € 2400 kun je de 65" versie van de B7/C7 in Duitsland kjopen, overigens.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:18
Ik zou al schrik hebben om die TV te verhuizen, en ik acht de kans op prijsdalingen veel groter dan prijsstijgingen.
Kans is zelfs groot dat er nog een paar concurrenten bij komen, en dan zal,de prijs wel,wat zakken. Verwacht natuurlijk niet dat het zakt met 50%, maar 10% zal,er sel in zitten.

Dus... even wachten, en je budget niet verhogen. Je hebt een prima 55 Oled voor 1600€.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyDude
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-06 10:04
S1NN3D schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:55:
[...]

Topic zoals deze zijn in mijn ogen niet de meest zinnige want uiteindelijk is er geen concreet antwoord op te geven. Iedereen zal er zijn ideeën over hebben. Persoonlijk verwacht ik niet dat de prijzen nog erg veel zullen dalen.
Misschien heb je wel gelijk, maar ik heb nu toch een aantal antwoorden gekregen waar ik wel wat aan heb :)
Ook jouw verwachting draagt bij aan mijn uiteindelijke keuze, dus alsnog bedankt voor het reageren :*)
Pagina: 1