Mijn vraag
Beste tweakers, ik heb sinds een week mijn systeem wat upgrades gegeven, namelijk RAM, Mobo en CPU (zie Relevante soft en hardware voor het systeem)
Echter heb ik nu tot op 2x ervaren dat na het scherm van mijn moederbord hij een raar bericht weergeeft en hij niet verder boot..
Hieronder wat hij weergeeft; (dit is de enige manier hoe ik een plaatje toe kan voegen)

Ik heb geen idee wat het veroorzaakt.. De eerste keer gebeurde het omdat ik een kabeltje voor de verlichting van de Wraith Spire was vergeten in te pluggen en dit toen gedaan heb (met natuurlijk PC uit en alle kabels los). En zojuist is het gebeurt omdat ik de USB aansluitingen van mijn toetsenbord en muis er even uit had gehaald (de PC stond uit).
Ik hoop dat iemand van jullie misschien weet wat dit veroorzaakt.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dit is het systeem wat ik nu in gebruik heb met als OS Windows 10 pro
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Heb het probleem proberen te googlen, maar kon hierop niks vinden
- Heb een herinstallatie uitgevoerd (dit loste het probleem op, echter is het nog een keer erna gebeurt en wil niet steeds mijn systeem opnieuw installeren
)
- Mobo gereset door de CMOS eruit te halen.
Beste tweakers, ik heb sinds een week mijn systeem wat upgrades gegeven, namelijk RAM, Mobo en CPU (zie Relevante soft en hardware voor het systeem)
Echter heb ik nu tot op 2x ervaren dat na het scherm van mijn moederbord hij een raar bericht weergeeft en hij niet verder boot..
Hieronder wat hij weergeeft; (dit is de enige manier hoe ik een plaatje toe kan voegen)
Ik heb geen idee wat het veroorzaakt.. De eerste keer gebeurde het omdat ik een kabeltje voor de verlichting van de Wraith Spire was vergeten in te pluggen en dit toen gedaan heb (met natuurlijk PC uit en alle kabels los). En zojuist is het gebeurt omdat ik de USB aansluitingen van mijn toetsenbord en muis er even uit had gehaald (de PC stond uit).
Ik hoop dat iemand van jullie misschien weet wat dit veroorzaakt.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dit is het systeem wat ik nu in gebruik heb met als OS Windows 10 pro
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler | € 279,- | € 279,- |
1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Fractal Design Define R5 Zwart Window | € 112,- | € 112,- |
2 | Nanoxia Deep Silence 1400 rpm, 140mm | € 10,96 | € 21,92 |
1 | Corsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3000C15 | € 208,75 | € 208,75 |
1 | Seasonic S12G 450W | € 0,- | € 0,- |
1 | Crucial MX100 512GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 621,67 |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Heb het probleem proberen te googlen, maar kon hierop niks vinden
- Heb een herinstallatie uitgevoerd (dit loste het probleem op, echter is het nog een keer erna gebeurt en wil niet steeds mijn systeem opnieuw installeren
- Mobo gereset door de CMOS eruit te halen.