meebox mb202 ombouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 705 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvanOorschot
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-04 14:58
Ik heb voor weinig geld een nieuwe meebox mb202 nas recorder gekocht , om te gebruiken als opslag voor onze ip beveiligingscamera. We krijgen de box niet werkend en bij het nalopen van de instellingen klikte ik op de verkeerde knop en zijn de 2 programma's die eropstonden ook geblokkeerd. Ik heb dus nu een nieuwe behuizing met 2 nieuwe 500gb 3.5"western digital geheugen. Het enige wat op het moederbord staat is meebox , met ARM9 32bit cpu 16kb L1 cache , 128 mb ddr sd ram en 16 mb flash rom. Kan iemand mij vertellen of ik hier zelf een nieuw moederbord in kan zetten waarbij ik alleen een opslagprogramma voor beveiligingscamera nodig heb. de huidige aansluitingen in de behuizing zijn 2x usb en 1 x rj45 ethernet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 22:27
Is dit na een jaar nog goedgekomen? Ik heb er vorige week eentje op de kop getikt.
Dit topic kan wellicht iets voor je betekenen: http://forums.aria.co.uk/.../55486-meebox-owners-club

Zelf ben ik nog op zoek naar de laatste firmware (router versie).
gr Marten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de meebox mb201 binnen gekregen. Ik heb deze gekocht om mijn bestanden van mijn ip camera op te slaan. Nu ben ik niet zo'n computer goeroe en kreeg eerst maar geen verbinding alsd ik \\meebox zocht. Maar vandaan uiteindelijk voor elkaar gekregen hem draaiende te krijgen en 2 netwerknamen (Y en Z) te geven. Ik moest hiervoor wel in het configuratiescherm --> programma's en onderdelen --> linker kolom Windows onderdelen in of uitschakelen kiezen en dan naar SMB1.0/cis client en server aanvinken. Vervolgens de computer opnieuw opgestart en daarna kreeg ik bij het zoeken \\meebox wel verbinding. Mogelijk heb je hier iets aan. In het setup menu kon ik niet zoveel aanklikken of een map aanmaken. Dat werkt allemaal niet maar voor alleen opslag is het een goedkope oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:09
Zag bij de kringloop een aantal gesealde MB202 versies staan.
Is er iets bekend over performance? Haalt het de 40Mbit/s?

Wil eigenlijk een SFTP backup van maken. In de handleiding staat dat deze dat ondersteunt.
En het is 15 euro.. leuk speeltje misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er vorig jaar twee gekocht met routerfunctie, maar als snel mijn broertje en zwager blij gemaakt. Ze stonden hier stof te happen. Van wat ik nog weet is dat je er gewoon optware packages op kunt draaien:

http://www.angelosantagat...-trasmission-working.html

Ik denk eigenlijk dat ik er weer een ga kopen als backup device voor m'n thuisserver, weet alleen niet tot welke disk grootte deze ondersteund buiten de fabrikant specs van 2TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oude }:O }:O }:O graag in de sloot laten :o

Enige reden om een oud topic te schoppen is als je zelf iets nuttigs toe te voegen hebt, voortschrijdende inzichten, alsnog een oplossing, dat soort dingen. Een eigen vraag is dat nadrukkelijk niet. Is je vraag geen topic waardig, dan is het zeker geen "ik ook" post in andermans topic waard. Is het wel een topic waard, open die dan zelf (met verwijzing naar oud topic), maar dan wel conform Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.