Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 561655

Topicstarter
Beste community,

Onlangs kocht ik tijdens de BTW vrije dagen de asus rog strix gl702vi-gc059t . De prijs daalde van 2600 euro naar 2150 (wat binnen mijn budget van 2200 euro is).

Mediamarkt adverteerde met de volgende specs:
Intel Core i7-7700HQ, Intel Mobile HM175, geforce gtx 1080,16gb Ram, 256GB M2, 1TB HDD, 120 HZ screen with G-sync.

Ergens in die week bestelde ik dus de laptop, hij werd geleverd en ik ging aan de slag. Al gauw merkte ik in het nvidia controlepanel dat het scherm niet 120 Hz is maar 75 Hz.

Hierop besloot ik de klantenservice te contacteren en om een vervangen model te vragen. Hierop kreeg ik het antwoord dat de laptop niet vervangen kan worden door een andere asus gl702vi, maar dat ze mij met alle plezier een asus gl503 ervoor in de plaats willen geven... Ik hoopte dat dat een slechte grap was, maar dat bedoelden ze bloed serieus.

Het gesprek ging heen en weer en enkele dagen later zijn wij bij het punt gekomen dat de mediamarkt zegt: je hebt de keuze uit 120 euro coulance aannemen (wat mijn Hz niet zal oplossen, maar misschien kan bijdragen aan een nieuwe externe monitor) of het retourneren van de laptop met een royale 50 euro tegoedbon voor het ongemak.

Ik moet dus eerlijk zeggen dat ik mij behoorlijk genaaid voel door de mediamarkt en ongehoord in mijn klacht. Vooral nu ze na mijn klacht de laptop van hun site hebben genomen alsof het probleem niet bestaat.

Mijn vraag aan jullie is, wat zouden jullie doen?

de 120 euro aannemen,
de laptop retour sturen,
of nog even aanhouden en hopen dat de mediamarkt uiteindelijk met een betere oplossing komt?

Alvast bedankt voor jullie mening

Alle reacties

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:31

HugoBoss1985

Xenotech

Je had toch ook de specs van de laptop op de site van Asus kunnen terugvinden voordat je hem kocht?
Het komt regelmatig voor dat leveranciers foute specs claimen of bijvoorbeeld een verkeerde garantietermijn.
Daarom lees ik altijd de specs ook op een site van een fabrikant na.
De volgende keer meer onderzoek doen.

Ik vind dat Mediamarkt je nog netjes tegemoed wil komen.

[ Voor 26% gewijzigd door HugoBoss1985 op 25-02-2018 13:22 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:09

g0tanks

Moderator CSA
Anoniem: 561655 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 13:17:
Ik moet dus eerlijk zeggen dat ik mij behoorlijk genaaid voel door de mediamarkt en ongehoord in mijn klacht. Vooral nu ze na mijn klacht de laptop van hun site hebben genomen alsof het probleem niet bestaat.
Hoezo dat? Ze hebben je probleem toch erkend en een oplossing geboden in de vorm van die 120/ 50 euro?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:58
Vervelend voor je, maar de MM biedt toch een prima oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 14:12

P_Tingen

omdat het KAN

Snap het probleem eerlijk gezegd ook niet zo. Wel dat je het jammer vindt, maar waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, het gaat er juist om hoe je het oplost en ik denk dat MM het hier goed aanpakt; je kan kiezen tussen minder Hz of een tegoedbon. Best netjes.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:29
Niemand op het idee gekomen dat het mogelijk een software issue is?

Op de site van asus staat 120hz zeer groot en ik kan bij de specs er niet 100% duidelijk uit worden.
Maar 75hz staat er niet bij.
[qoute]
17.3" (16:9) LED backlit FHD (1920x1080) 120Hz Anti-Glare Panel met 72% NTSC met G-Sync
17.3" (16:9) LED backlit FHD (1920x1080) 60Hz Anti-Glare Panel met 72% NTSC met G-Sync
[/]

Ik zie twee opties, je hebt het 60hz scherm, of je hebt de 120hz g-sync die op moment van kijken op 75hz draait.

En ik vermoed eerlijk gezegd het laatste.
G-sync is MAX 120hz. maar g-sync scaled met het aantal FPS als ik me niet vergis.
Daarom heet het ook G-SYNC

Mediamarkt is en blijft een dozenschuiver en gaat de kans is groot dat degene die je klacht afhandelt niet eens begrijpt waar je 't over hebt. De 120 euro coulance is wat verkeerd verwoord. Het is geen coulance, het is een afkoopsom voor je probleem. Het is een vergoeding voor de tekortkoming.

Als je het (naar mijn idee) softwareprobleem vervolgens zelf weet op te lossen heb je gewoon 120 euro extra in je zak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Volgens mij precies wat hier aan de hand is... het is een laptop, dus sowieso zal gsync in-OS een lagere refreshrate aanhouden ivm. power saving...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
je hebt de keuze uit 120 euro coulance
Netjes.
het retourneren van de laptop met een royale 50 euro tegoedbon voor het ongemak.
Heel erg netjes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• QuanTaXz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09-2020
Dit klinkt mij in de oren als top service van de Mediamarkt. Ik snap je probleem echt niet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Beste community,

Onlangs kocht ik tijdens de BTW vrije dagen de asus rog strix gl702vi-gc059t . De prijs daalde van 2600 euro naar 2150 (wat binnen mijn budget van 2200 euro is).

Intel Core i7-7700HQ, Intel Mobile HM175, geforce gtx 1080,16gb Ram, 256GB M2, 1TB HDD, 120 HZ screen with G-sync.

Ergens in die week bestelde ik dus de laptop, hij werd geleverd en ik ging aan de slag. Al gauw merkte ik in het nvidia controlepanel dat het scherm niet 120 Hz is maar 75 Hz.

Hierop besloot ik de klantenservice te contacteren en om een vervangen model te vragen. Hierop kreeg ik het antwoord dat de laptop niet vervangen kan worden door een andere asus gl702vi, maar dat ze mij met alle plezier een asus gl503 ervoor in de plaats willen geven... Ik hoopte dat dat een slechte grap was, maar dat bedoelden ze bloed serieus.

Het gesprek ging heen en weer en enkele dagen later zijn wij bij het punt gekomen dat de mediamarkt zegt: je hebt de keuze uit 120 euro coulance aannemen (wat mijn Hz niet zal oplossen, maar misschien kan bijdragen aan een nieuwe externe monitor) of het retourneren van de laptop met een royale 50 euro tegoedbon voor het ongemak.

de 120 euro aannemen,
de laptop retour sturen,
of nog even aanhouden en hopen dat de mediamarkt uiteindelijk met een betere oplossing komt?

toon volledige bericht
Wat zou een nog betere oplossing zijn in jouw ogen? Gratis vakantie erbij? Dikke Porsche voor de deur?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:59
BFmango schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:53:
[...]
Wat zou een nog betere oplossing zijn in jouw ogen? Gratis vakantie erbij? Dikke Porsche voor de deur?
Take the best orgasm you've ever had... multiply it by a thousand, and you're still nowhere near it.

Nick van TS is de hoofdpersoon uit Trainspottinghttp://www.imdb.com/title/tt0117951/quotes

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:13
MM heeft een fout gemaakt en ze erkent die.
Wettelijk moeten ze niet meer doen dan het boeltje terugnemen en je geld terug geven.

Ze geven meer.... ojee wat nu?

Zeg eens eerlijk wat jij verwacht had?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-12-2023
Al een clean install van de driver etc. geprobeerd? Heb zelf een aantal G701VI en G701VIK's gebruikt en die hadden allemaal een 120hz G-Sync panel. Wist niet dat Asus ook 75hz panels in hun laptops deed.

Zoals @PROnline al aangaf, goede kans dat het een software issue is. Oude driver met nieuwe Windows patch of whatever. De screenrecorder, streamingsoftware en andere meuk die Asus in de standaard image stopt kunnen ook de refreshrate beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:27
Ziet er niet uit als een software issue. Blijkbaar is de laptop verkrijgbaar met 2 verschillende schermen

http://laptopmedia.com/re...t-of-the-asus-rog-g752vs/
he GL702VS offers various screen options to choose from. The unit we are reviewing has a Full HD IPS panel with 75Hz refresh rate and G-Sync but you can opt for a 120Hz variant (also with G-Sync) but ready yourself for a considerable price jump.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-06 16:23

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik zou fijn in m'n handjes klappen als ik jou was, 120 euro bovenop de BTW-korting die je al had. Je weet hoe krap de marges op electronica zijn en je hebt ook nog wel een paar tientjes aan arbeidskosten gekost. Dus ja, je krijgt wat mij betreft een deal waarbij de enige verliezer de MediaMarkt zelf is.

Ik gebruik 75Hz schermen en om eerlijk te zijn vind ik de stap van 60 naar 75Hz groter dan die van 75Hz naar 120Hz. Daarnaast heb je G-sync waardoor het sowieso al een stuk vloeiender uit ziet.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

120 euro bon en nog steeds ontevreden zijn over hun tegemoetkoming.......
Ach, vraag me af of TS uberhaupt nog zal reageren.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-06 16:27
Ik snap niet waarom TS zo aangevallen wordt? Een winkel adverteert met een product met bepaalde specificaties. De prijs voorafgaand aan korting lijkt reëel. De korting is ook wat je verwacht bij die actie van Media markt.

Natuurlijk heb je sowieso het recht van ontbinding binnen 14 dagen. En het is inderdaad sympathiek van Mediamarkt dat ze TS nog 50 euro daarbij willen geven.

Maar in een geval als dit lijkt het erop dat de consument redelijkerwijs niet had kunnen zien dat er sprake was van een vergissing. En dan, los van alle bepalingen op de website (die niet altijd juridisch houdbaar zijn), heb je gewoon recht op het product dat is aangeboden met de specificaties waarmee dat is aangeboden.

Nu zit er natuurlijk een kronkelige weg tussen je recht hebben en je recht krijgen. Juridische bijstand kan helpen. TS is wellicht het snelste en makkelijkste af met het accepteren van die 120 euro. Dat 75 Hz scherm met Gsync lijkt me geen verkeerd scherm.

Maar ga nu niet met zijn allen Media Markt hier als "oh wat zijn ze fijn gul" bestempelen. Het heeft er alle schijn van dat ze hier gewoon een schikking voorstellen, om van het gelazer af te zijn, omdat ze zelf ook wel weten dat ze juridisch vermoedelijk niet al te sterk staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-06 15:14
HugoBoss1985 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 13:20:
Je had toch ook de specs van de laptop op de site van Asus kunnen terugvinden voordat je hem kocht?
Het komt regelmatig voor dat leveranciers foute specs claimen of bijvoorbeeld een verkeerde garantietermijn.
Daarom lees ik altijd de specs ook op een site van een fabrikant na.
De volgende keer meer onderzoek doen.

Ik vind dat Mediamarkt je nog netjes tegemoed wil komen.
Dat zou je kunnen doen, maar hoort niet nodig te zijn... je mag er toch wel vanuit gaan dat een winkel met de juiste specificaties adverteert. Doet de winkel dit niet dan is het product simpelweg niet conform de afspraak en horen ze of een product te leveren wat wel conform de afspraken je geld terug. Maar even dat buiten beschouwing gelaten, volgens Asus zelf hoort er een 120hz scherm in te zitten... specs kloppen dus in principe wel.

In dit geval kan Mediamarkt blijkbaar niet niet het product leveren zoals geadverteerd en bieden ze TS meerdere tegemoetkomingen... alleen TS wil met geen van allen akkoord gaan want TS wil geleverd krijgen wat er in de advertentie stond alleen dat behoort blijkbaar niet tot de mogelijkheden. Dan wordt het een lastige situatie.

Ik sluit mij overigens aan bij eerder gemaakte opmerking over een probleem met software/drivers omdat dit systeem een 120hz scherm hoort te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:24
JurGor schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:54:
....

Maar in een geval als dit lijkt het erop dat de consument redelijkerwijs niet had kunnen zien dat er sprake was van een vergissing. En dan, los van alle bepalingen op de website (die niet altijd juridisch houdbaar zijn), heb je gewoon recht op het product dat is aangeboden met de specificaties waarmee dat is aangeboden.

Nu zit er natuurlijk een kronkelige weg tussen je recht hebben en je recht krijgen. Juridische bijstand kan helpen. TS is wellicht het snelste en makkelijkste af met het accepteren van die 120 euro. Dat 75 Hz scherm met Gsync lijkt me geen verkeerd scherm.

...
MM bied blijkbaar ook aan om de koop te ontbinden, wat mag als ze geen conform product kunnen leveren (wat niet kan, gezien de spect niet klopten). Zie bieden hier zelfs nog een 50 euro bon aan om tegemoet te komen (wat ze niet verplicht zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Anoniem: 561655 Wel zo fatsoenlijk als je zelf ook even reageert, anders heeft je topic ook weinig nut

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

PROnline schreef op zondag 25 februari 2018 @ 14:16:
Niemand op het idee gekomen dat het mogelijk een software issue is?

Op de site van asus staat 120hz zeer groot en ik kan bij de specs er niet 100% duidelijk uit worden.
Maar 75hz staat er niet bij.
[qoute]
17.3" (16:9) LED backlit FHD (1920x1080) 120Hz Anti-Glare Panel met 72% NTSC met G-Sync
17.3" (16:9) LED backlit FHD (1920x1080) 60Hz Anti-Glare Panel met 72% NTSC met G-Sync
[/]

Ik zie twee opties, je hebt het 60hz scherm, of je hebt de 120hz g-sync die op moment van kijken op 75hz draait.

En ik vermoed eerlijk gezegd het laatste.
G-sync is MAX 120hz. maar g-sync scaled met het aantal FPS als ik me niet vergis.
Daarom heet het ook G-SYNC

Mediamarkt is en blijft een dozenschuiver en gaat de kans is groot dat degene die je klacht afhandelt niet eens begrijpt waar je 't over hebt. De 120 euro coulance is wat verkeerd verwoord. Het is geen coulance, het is een afkoopsom voor je probleem. Het is een vergoeding voor de tekortkoming.

Als je het (naar mijn idee) softwareprobleem vervolgens zelf weet op te lossen heb je gewoon 120 euro extra in je zak.
toon volledige bericht
Als TS eerst eens hier naar kijkt....
En reageert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Een betere recensie kon je niet geven voor de mediamarkt met dit topic, dit is duidelijk een 5 sterren review. de ironie..

[ Voor 76% gewijzigd door Farabi op 27-02-2018 16:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 01:43
Lijkt me dat je genoeg opties hebt maar ik gok dat je voor dezelfde prijs de 120Hz variant wil.
Als ze die niet kunnen leveren zal je of moeten accepteren dat het een 75Hz panel is en die 120 euro in je zak steken of de hele boel retouren.

De enige reden dat dit topic bestaat is omdat je niet je zin krijgt, niet omdat de service van Media Markt slecht is.

Dan hebben we het nog niet eens over de toegevoegde waarde van 120Hz op een laptop maar dat ben ik :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verderf op 27-02-2018 16:50 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-06 18:47
lennox-06 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:49:
Een betere recensie kon je niet geven voor de mediamarkt met dit topic, dit is duidelijk een 5 sterren review. de ironie..
Precies dit. Als je je hierdoor genaaid en ongehoord voelt, bereid je dan maar vast voor op het moment dat je echt genaaid wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JurGor
Aragnut schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:27:
[...]

MM bied blijkbaar ook aan om de koop te ontbinden, wat mag als ze geen conform product kunnen leveren (wat niet kan, gezien de spect niet klopten). Zie bieden hier zelfs nog een 50 euro bon aan om tegemoet te komen (wat ze niet verplicht zijn).
Het product met de specs waarmee MM adverteerde is gewoon beschikbaar in de markt, het is niet dat ze een niet bestaand artikel aanboden. En ook nog beschikbaar voor een prijs die niet bijzonder afwijkt van de uitgangsprijs (voor korting) van MM. Dan moet je als winkel gewoon leveren als je klant daarom vraagt.

Ik vermeldde ook dat MM inderdaad aanbood om de koop te ontbinden. Jij ziet de 50 euro bon als meer doen dan verplicht is, als MM die zelfs een stapje extra maakt dan nodig is. Ik zie de 50 euro bon als afkopen dat je fout zat zonder de fout zelf ongedaan te moeten maken.

Als consument heb je rechten. Laat je niet zomaar in de luren leggen door een paar flappen. Tuurlijk, als het je uiteindelijk weinig interesseert of het nou 75 of 120 Hz is en je hebt geen zin in het schrijven van een paar brieven en een belletje naar je rechtsbijstand, "let it go" en pak die flappen.

Maar ga hier niet MM wegzetten als _/-\o_ . MM zit hier naar mijn idee gewoon fout en ik heb de indruk dat MM probeert hier vrij gemakkelijk onderuit te komen.

Dat is overigens een trend die ik bij webwinkels in het algemeen bespeur: bij klachten/problemen een op het eerste oog redelijk aanbod doen, dat feitelijk helemaal niet zo fraai is omdat het gewoon tekort doet aan je rechten als consument. En zodra je dan als consument laat zien dat je je rechten kent FLOEP trekken ze hun keutel in en krijg je meteen zonder meer waar je recht op hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
nou, volgens mij is MM helemaal niet verplicht om geldbonnen te geven van €120 of €50 bij een fout. Ze kunnen ook gewoon doodsimpel zeggen dat hij het artikel terug moet sturen en zijn geld terugkrijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 28-02-2018 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Genaaid voelen? Lol ik zou zeggen, zoals je al zei in de OP, neem de 120 euro aan, en koop er lekker deze monitor bij voor 60 euro:
pricewatch: Acer GN246HL (UM.FG6EE.B06) Zwart

Voila, opgelost. Je hebt een 144Hz monitor voor 70 euro. Zit je alsnog binnen je budget. Ik neem aan dat je toch niet de hele dag gaat liggen gamen buiten thuis met die notebook.

Zoals hier al werd gezegd, MM hoeft je geen cent te geven lol. Meeste winkels zouden alleen zeggen stuur maar retour.

[ Voor 11% gewijzigd door iPodKiller op 28-02-2018 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
lennox-06 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:49:
Heb jij aandelen MM of zo?
lennox-06 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:01:
nou, volgens mij is MM helemaal niet verplicht om geldbonnen te geven van 120 of 50 euro bij een fout. Ze kunnen ook gewoon zeggen dat hij het terug moet sturen en zijn geld teruggestort krijgt.
Ik zeg ook helemaal niet dat MM verplicht is om geldbonnen te geven? Waar zeg ik dat?

MM levert klant kennelijk een product dat niet conform is, afwijkend, niet is wat de klant redelijkerwijs had mogen verwachten op basis de aanbieding van MM. Natuurlijk mag je dan als klant de koop ontbinden. Maar dat is het recht van de klant en niet het recht van de verkoper. Verkoper moet primair de klant leveren wat is aangeboden, tenzij dat evident onredelijk en onmogelijk is.

Serieus, mijn onderkaak ligt zowat op de vloer hier van het gebrek aan kennis over consumentenrecht. Werken jullie bij MM of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

JurGor schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:18:
[...]

[...]

Ik zeg ook helemaal niet dat MM verplicht is om geldbonnen te geven? Waar zeg ik dat?

MM levert klant kennelijk een product dat niet conform is, afwijkend, niet is wat de klant redelijkerwijs had mogen verwachten op basis de aanbieding van MM. Natuurlijk mag je dan als klant de koop ontbinden. Maar dat is het recht van de klant en niet het recht van de verkoper. Verkoper moet primair de klant leveren wat is aangeboden, tenzij dat evident onredelijk en onmogelijk is.

Serieus, mijn onderkaak ligt zowat op de vloer hier van het gebrek aan kennis over consumentenrecht. Werken jullie bij MM of zo?
Lol, geloof me, het is het niet waard om erachteraan te gaan om alsnog dat model met een 120Hz scherm te krijgen. Dan kan je hem beter terugsturen en accepteer je verlies. MM gaat niet actief met je meewerken en je zult continu erachteraan moeten bellen. Kun je beter voor de 120 euro gaan en een externe monitor kopen voor een klein bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Verkoper moet primair de klant leveren wat is aangeboden, tenzij dat evident onredelijk en onmogelijk is.
wat is de reden dat ze het niet doen dan ? lijkt me sterk dat ze het product wel hebben, maar niet uitleveren. als ze de klant wilden plagen, waren ze hem niet tegemoet gekomen.

en wil je stoppen met ondermaats te reageren ? please, moet dit nou ? (heb je aandelen, werk je bij MM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-06 19:16
En MM laat TS de koop ontbinden én geeft daarbij ook nog een waardebon. Dat ze daarbij ook nog een waardebon geven is toch gewoon heel netjes?
Doe niet zo kinderachtig joh.
Serieus, mijn onderkaak ligt zowat op de vloer hier van het gebrek aan kennis over consumentenrecht.
Mijn onderkaak ligt hier ook zowat op de vloer; wat maakt het in godsnaam uit hoe ver je juridisch kan gaan? Asociaal; waar is de moraal gebleven?

Mediamarkt heeft in dit geval een dikke laptop voor een goede prijs geleverd (zie pricewatch grafiek mocht je daar nog aan twijfelen). Waarschijnlijk hebben ze een typfoutje gemaakt in de speclijst (wellicht zelfs verkeerd doorgekregen, en zoals eerdere posts hier zeggen wellicht heeft TS het wel gewoon niet goed gezien en zit er gewoon een 120hz display in). Dus terecht of niet: Mediamarkt geeft de optie compensatiegeld of geld terug + extra geld, terwijl ze er misschien wel niks aan kunnen doen. Wat verwacht je nog meer? Wat kan je moreel gezien nog meer verwachten?

@Anoniem: 561655 het is nou ook weer niet zo dat 120hz super veel interessanter is dan 75hz. Ik zou voor de 120 euro gaan en het er vooral lekker bij laten :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
Huh? Sinds wanneer is het asociaal als je als consument een verkoper zich aan zijn aanbieding en de Nederlandse Wetgeving laat houden? Sinds wanneer is dat amoreel?

Waar komt al het begrip voor de verkoper en het onbegrip voor de consument hier vandaan? Spijt me maar ik vind het echt vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
JurGor schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:37:
Huh? Sinds wanneer is het asociaal als je als consument een verkoper zich aan zijn aanbieding en de Nederlandse Wetgeving laat houden? Sinds wanneer is dat amoreel?

Waar komt al het begrip voor de verkoper en het onbegrip voor de consument hier vandaan? Spijt me maar ik vind het echt vreemd.
"redelijkheid en billijkheid"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-06 17:09
3 dagen en 2 pagina's verder. @Anoniem: 561655 , heb je al iets gedaan met de feedback?
Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hoe is €120 aanbieden een goede regeling? Ik moet zeggen dat ik totaal niet begrijp dat bij een duidelijke prijsfout iedereen op Tweakers gaat dat je het moet krijgen voor dat bedrag, en nu heeft TS iets besteld wat als 120Hz geadverteerd wordt overal (uiteraard is MM alleen verantwoordelijk voor hun eigen site, maar het is niet alsof TS had kunnen weten dat het niet juist er stond, want 120Hz is gewoon de standaard voor die laptop als je googled), en hij heeft iets anders gekregen, en MM kan dus prima wel de juiste leveren.

Ik vind vervolgens zo'n 5% korting bieden voor een laptop die als USP heeft dat er een 120Hz scherm op zit, terwijl er een 75Hz scherm op zit, nou niet een heel geweldig aanbod. Ik begrijp dus ook absoluut niet al die mensen die het zouden accepteren.

De €50 terug zou ik dan eerder voor kiezen. Nog steeds heeft het een hele hoop tijd gekost, en is het niet waar je op hoopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 04:52
JurGor schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:37:

Omdat de Nederlandse wetgeving is gebaseerd op de geest van de wet en niet de letter van de wet.

De wetgeving is er inderdaad om ervoor te zorgen dat jij als consument bescherming hebt en niet in de kou zal staan als er een conflict is. Die is er om ervoor te zorgen dat Mediamarkt niet kan zeggen pech gehad, wij hebben je geld en zoek het maar uit. In dit geval biedt Mediamarkt de TS meerdere nette oplossingen om er samen uit te komen waarbij TS waarin ze het boetekleed aantrekken door een vorm van compensatie te bieden en zelfs met geld toe de aankoop ongedaan willen maken.

Welke schade heeft TS nog meer die gecompenseerd moet worden ? We leven hier niet in de VS dat hij even 100.000 euro kan claimen vanwege emotionele schade omdat hij niet in 120hz kan gamen.

De rechter zal als eerste vragen om er samen uit te komen. Als blijkt dat Mediamarkt meerdere redelijke oplossingen geboden heeft zal de rechter het wetboek erbij pakken en waarschijnlijk oordelen dat TS gelijk heeft, de MM geen deugdelijk product geleverd heeft en oordelen dat de laptop terug genomen moet worden. Oftewel: terug bij af en veel kosten...

Het leven is geven en nemen.

Kortom: TS: Als de laptop verder voldoet, pak het aanbod van 120 euro en zoek een mooie monitor uit. Als t toch een probleem is stuur dat ding terug en pak die 50 euro bon aan. En spaar door voor een andere die wél 120hz heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

JurGor schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:56:
[...]

Het product met de specs waarmee MM adverteerde is gewoon beschikbaar in de markt, het is niet dat ze een niet bestaand artikel aanboden. En ook nog beschikbaar voor een prijs die niet bijzonder afwijkt van de uitgangsprijs (voor korting) van MM. Dan moet je als winkel gewoon leveren als je klant daarom vraagt.

Ik vermeldde ook dat MM inderdaad aanbood om de koop te ontbinden. Jij ziet de 50 euro bon als meer doen dan verplicht is, als MM die zelfs een stapje extra maakt dan nodig is. Ik zie de 50 euro bon als afkopen dat je fout zat zonder de fout zelf ongedaan te moeten maken.

Als consument heb je rechten. Laat je niet zomaar in de luren leggen door een paar flappen. Tuurlijk, als het je uiteindelijk weinig interesseert of het nou 75 of 120 Hz is en je hebt geen zin in het schrijven van een paar brieven en een belletje naar je rechtsbijstand, "let it go" en pak die flappen.

Maar ga hier niet MM wegzetten als _/-\o_ . MM zit hier naar mijn idee gewoon fout en ik heb de indruk dat MM probeert hier vrij gemakkelijk onderuit te komen.

Dat is overigens een trend die ik bij webwinkels in het algemeen bespeur: bij klachten/problemen een op het eerste oog redelijk aanbod doen, dat feitelijk helemaal niet zo fraai is omdat het gewoon tekort doet aan je rechten als consument. En zodra je dan als consument laat zien dat je je rechten kent FLOEP trekken ze hun keutel in en krijg je meteen zonder meer waar je recht op hebt.
toon volledige bericht
Ja zo is er aan de andere kant net zo goed een trend van klanten die wel erg doorschieten in het aan zichzelf toekennen van rechten.

TO krijgt hier gewoon een prima oplossing maar alsnog is het reden om moord en brand te schreeuwen ("genaaid voelen" bijv.).

Natuurlijk wil ik hier niet de fout van MM goed gaan praten, maar het is wat het is: een fout.
Als TO er zo overtuigd van is dat hij opgelicht wordt, dan weet hij wat voor stappen hij kan nemen.
En dit soort dingen meenemen bij aankoopbeslissingen en volgende keer met z'n portemonnee stemmen en niet meer bij MM kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

SuBBaSS schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:08:
[...]

Natuurlijk wil ik hier niet de fout van MM goed gaan praten, maar het is wat het is: een fout.
Ja. Het is een fout. Een fout die een mens gemaakt kan hebben. Het is niet dat MM elke model verkeerd levert. Dan was er wel een probleem.

Het is makkelijk om MM te bashen (ja tuurlijk, ze zijn ook niet heilig dat weten we allemaal), maar imho heeft klantenservice het netjes proberen op te lossen. Ik zie hier niks fout. Koper kan zijn geld netjes terugkrijgen + 50 euro waardebon of 120 euro compensatie.

Maja mijn advies nog steeds: Bespaar jezelf de moeite en stuur je notebook terug of koop een externe monitor voor 70 euro.

MM gaat je het leven zuur maken als je je 120Hz model wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Even als nog een vraag: Jullie realiseren je dat iemand een notebook meestal koopt voor het draagbare aspect? Een externe monitor onder je andere arm meenemen is meestal niet echt een zinvolle oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 04:52
Sissors schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:44:
Even als nog een vraag: Jullie realiseren je dat iemand een notebook meestal koopt voor het draagbare aspect? Een externe monitor onder je andere arm meenemen is meestal niet echt een zinvolle oplossing.
Dat is niet helemaal relevant in deze case imo. Hij stelt de vraag wat te doen met zijn geboden opties en of er meer uit te halen is.

Het is nog steeds een mooie laptop met nette specs voor het geld dat TS heeft betaald alleen geen 120hz, zeker als je ook nog eens 120 euro van MM gecompenseerd krijgt. Ht is niet alsof de laptop niet bruikbaar is verder. TS geeft zelf aan dat ie de tegemoetkoming mogelijk kan gebruiken aan een externe monitor en TS moet zichzelf de vraag stellen of 75hz als laptopscherm niet gewoon acceptabel is voor de kosten van de laptop na aftrek van compensatie en korting.

Is 120hz echt een absolute vereiste om te hebben op de laptop dan neemt MM de laptop terug en krijgt TS nog 50 euro toe waarna TS zelf op zoek kan gaan naar een ander model dat wél volledig de juiste specs heeft.

Beide zijn gewoon nette oplossingen van Mediamarkt uit en veel meer kan je gewoon niet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Jammer dat het zo gelopen is.
MM geeft helaas aan dat het gewenste model niet leverbaar is. Dat is natuurlijk vervelend, maar weinig aan te doen.

Je mag dan sowieso de laptop retourneren. Dat is natuurlijk wel jammer van de korting. Gelukkig gaat MM nog verder, dus zoek je meest aantrekkelijke optie daar gewoon uit. MM gaat al iets verder dan nodig, dus er valt ze in dit geval niets te verwijten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

[...]

Zo enorm als jij te keer gaat tegen MM en iedereen die het lef heeft om niet enorm negatief te reageren op het aanbod van MM doet mij vermoeden dat jij pijn voelt in de onderste regionen na een aanschaf bij MM.

Kijk eens naar de feiten.
MM heeft (al dan niet bewust) vermoedelijk geadverteerd met verkeerde specificaties.
Al dan niet bewust: kans dat degene die de advertentieteksten samenstelt daadwerkelijk verstand van computers heeft is niet zo gek groot.
Vermoedelijk, want er is in dit topic al gewezen op het feit dat dit probleem mogelijk ook veroorzaakt kan zijn door een softwarereus.

MM biedt aan, dat TS de laptop terug kan sturen (waarna hij een tegoedbon van 50 euro kan krijgen) of een tegoedbon van 120 euro kan krijgen.
Je wil de webshops niet over de vloer hebben die zeggen "da's pech, geld weg". Waarna je mag procederen om je gelijk te krijgen.
Of die zeggen "bevalt het niet? Stuur maar terug, krijg je met een week of 4, 5 je geld terug".

Maar nee, dat is allemaal niet voldoende volgens jou? Ondertussen zie ik GEEN ENKELE optie wat MM dan volgens jou had moeten doen. De marketingman op een groot plein dood schieten? In brand steken van 1 van de filialen?

Je bent enorm negatief, maar enige realiteitszin zou prettig zijn. En realiteit is dat MM hier wel degelijk meer doet dan nodig of wettelijk verplicht.

[ Voor 0% gewijzigd door Pietervs op 28-02-2018 20:25 . Reden: Typos ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06 04:35
Beste community,

de 120 euro aannemen,
de laptop retour sturen,

toon volledige bericht
Asus adverteert ook met 120 Hz:
Stunning 120Hz Wide-View Panel With NVIDIA G-SYNC™
The super-fast 120Hz wide-view panel on the Strix GL702 includes NVIDIA G-SYNC™ technology for synchronizing refresh rates with its awesome GTX 1080 graphics card. This eliminates visual tearing and drastically reduces lag and frame stutter to deliver smooth and fast gaming graphics — without affecting system performance!
Lijkt er eerder op dat de mediamarkt ten onrechte mee werkt aan jouw blijkbaar onterechte aannames. Zo te zien moet je bij Asus zijn om uit te vogelen hoe je die 120 Hz inschakelt.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
Nou, een laatste post dan en dan ben ik er echt klaar mee. Er wordt hier nogal geageerd tegen mij, terwijl ik niets meer en minder doe dan TS op zijn consumentenrechten wijzen. En ik daarbij nota bene nog aangeef ook dat je recht hebben en je recht krijgen twee verschillende dingen zijn. Dus als hij het allemaal makkelijk wil houden hij beter een van de opties van de winkel kan kiezen. Lees het maar na. Zo onredelijk als sommigen denken dat ik ben, mwah. Valt best mee.

En waar hebben we het over? Jullie doen alsof ik die arme winkel kapot wil maken, reppen over 100.000 euro schadevergoeding 8)7 , de marketingman doodschieten 8)7 in brand steken van een filiaal?!? 8)7 Dat ik geen optie geef wat MM dan wel zou moeten doen? (niet goed gelezen!) 8)7 Ach nog even een ad hominim erbij dat ik "pijn zou hebben in de onderste regionen" door MM? Hoe kom je erbij? 8)7 Ik heb niets tegen MM, heb er gekocht en zal er vast opnieuw kopen, maar ik weet wel wat mijn rechten zijn.

Niet bepaald fraai. Ik voel me best verleid om een tikkie terug te doen, maar ik laat het hierbij.

Ik wil wel voor een laatste keer dan nog even de feiten recapituleren:
TS koopt een laptop, normale prijs 2600 euro, in de actie voor 2150 euro. Normaal gesproken verkoopt MM deze laptop dus voor 2600 euro. MM adverteert met 120 Hz. TS krijgt laptop thuis, geen 120 Hz. TS wil wat hem beloofd is, MM komt met andere oplossingen. TS vraagt zich af of hij die moet accepteren of niet.

Ondertussen staat deze laptop overal in de pricewatch voor 2639 euro. Verkoopprijs. Je maakt mij niet wijs dat MM een enorm dikke veer moet laten als ze TS gewoon leveren waar hij naar vroeg. Dus al die overtrokken reacties alsof ik de MM zowat kapot zou willen maken 8)7 Het is niet alsof ik MM zou willen dwingen om een TV van 1.000 euro voor 10 euro te leveren? Dit past gewoon binnen redelijk en billijk, binnen billen branden is op de blaren zitten.

Nu kan je TS wel een enorme zeur vinden dat hij perse die 120 Hz wil, maar als je potverdikkeme 2150 euro uitgeeft voor een laptop dan mag je best veeleisend zijn. Het is geen broodje frikadel?!

Ik gaf zelf eerder een paar keer al aan dat TS wellicht beter af is met een van de aanbiedingen van MM te accepteren, gewoon om van het gelazer af te zijn. Of hij dat wil is zijn beslissing.

En dan zijn er ook nog Tweakers die aangeven dat de laptop misschien gewoon beschikt over 120 Hz, dat het alleen aan instellingen ligt _/-\o_ . TS: Daar heb je pas echt wat aan! Kijk daar eerst even goed naar!

Maar goed, ik heb alles gezegd. Geen behoefte om mezelf nogmaals te herhalen, dus niemand hoeft me verder te trollen. Wat mij betreft ligt de bal bij TS. Zou wel fraai zijn als @Anoniem: 561655 nog even zou reageren met de afloop. Ik lach me een scheur als dat scherm van die laptop stiekem toch 120 Hz is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Mediamarkt verkoopt 10,000+ producten. Dan kan er een keer wat fout gaan.
Ze bieden aan de koop ongedaan te maken en je geld terug te krijgen (met zelfs wat extra's).

Wat moet je dan een laag figuur zijn om gelijk te gaan huilen en het maximale er uit te willen halen.
Met zo veel producten kan er wel eens wat mis gaan. Iedereen maakt wel eens een foutje, de volgende keer dat jij een fout maakt hoop ik ook dat ze je maximaal willen laten bloeden (ook al is hier nauwelijks echte 'schade').

[ Voor 20% gewijzigd door CyberMania op 01-03-2018 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 12:22
Ik denk dat de TS gewoon zin had in een beetje MM bashen, topic openen, zijn frustratie uiten en verder niet meer naar dit topic omkijken.

MM maakt wellicht een fout, wellicht ook niet, want TS heeft niet gereageerd op de vraag of hij überhaupt heeft gecontroleerd of het niet een instelling is die fout staat(immers 75Hz bestaat niet bij die laptop, het is een 60 of 120Hz scherm. Aangezien hij nu op 75Hz draait kan het dus geen 60Hz scherm zijn, dus grote kans dat het gewoon een 120Hz is.
Als er een fout is in de specificaties dan heeft TS het recht inderdaad de laptop terug te sturen. MM is wat mij betreft heel coulant met de aangeboden oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanvua
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-06 13:00
Wel grappig, bij de beschrijving van deze laptop staat bij de mediamarkt nu: "De Asus ROG Strix GL702VI-GC059T maakt je onoverwinnelijk tijdens lange game-sessies. Met een 17.3 inch Full-HD scherm en G-SYNC-technologie beleef je de virtuele wereld levensecht. Dankzij de refresh rate van 60Hz worden de beelden vloeiend weergegeven.". Bij recenties van coolblue lees ik iemand die spreekt over dat het 120hz gamen geweldig is. Nou weet ik niet zo goed wat we hiervan moeten geloven.

Echter heb ik wel een aantal keer op internet gelezen dat vergelijkbare problemen (75hz max ipv 120hz) opgelost kunnen worden door een herinstallatie van de drivers zoals PROnline al aangaf.

Ik denk dat de hele discussie over rechten en plichten geëscaleerd is en ik ben van mening dat TS wel even moet reageren met wat zijn bevindingen zijn en wat hij gaat doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
volgens mij heeft de TS uitgevonden dat het een 120hz scherm is en durft niet meer te reageren :D
Pagina: 1