IPhone SE loopt nog steeds snel leeg na vervangen accu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-04 01:46
Ik heb nu ongeveer 1,75 jaar een iPhone SE. Sinds ongeveer twee weken geleden ging de batterij echt ongelofelijk snel leeg. Zelfs bij zéér beperkt gebruik haalde ik één dag niet eens meer zonder tussentijds opladen.

Aangezien ik ook een barstje in mijn scherm had, heb ik afgelopen vrijdag bij GuruFix in Rosmalen zowel mijn front glass als de accu laten vervangen. Conform het advies van de medewerker heb ik de accu thuis volledig opgeladen.

Echter, de telefoon blijft gewoon snel leeg gaan. Gisteren ging ik om 0.00 naar bed, toen was mijn telefoon nog 67% vol. Ik heb hem niet opgeladen maar op Airplane mode gezet. Naar mijn idee (en op basis van eerdere ervaringen) zou de accu dan amper leeg moeten lopen, immers er zijn helemaal geen GSM/4G/3G/Bluetooth/etc verbindingen meer.
Toch, toen ik vandaag om 09.30 opstond, was de accu nog maar 24% vol.
Het lijkt mij dat 43% battery drain over een periode van 9,5 uur met de iPhone op airplane mode (en vanzelfsprekend dus ook al die tijd niet aangeraakt want ik lag te slapen; battery drain om het scherm aan te houden is dus ook geen sprake van) niet helemaal zoals het hoort.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen of heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen om het probleem op te lossen?

Edit: ik ben behoorlijk fanatiek in het 'compleet afsluiten' van apps (double tap op de home button en dan alles wegvegen), dus een app die zich op de achtergrond misdraagd lijkt me minder vanzelfsprekend.

[ Voor 7% gewijzigd door Daffie op 25-02-2018 11:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:59
Zet er eens een schone iOS (zonder backup) op en probeer het dan nog eens. Dan kun je wat zaken uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ten 1e is het niet normaal dat je je batterij nu al moet vervangen. al gekalibreerd ?
Ik kan nog steeds niet begrijpen dat men naar jan de handige reparatie gaat met een toestel wat nog geen 2 jaar oud is.
edit: aangezien je al langer lid bent hier, waarom niet vooraf advies gevraagd ?

[ Voor 57% gewijzigd door Hackus op 25-02-2018 11:35 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Daffie schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:01:
Edit: ik ben behoorlijk fanatiek in het 'compleet afsluiten' van apps (double tap op de home button en dan alles wegvegen), dus een app die zich op de achtergrond misdraagd lijkt me minder vanzelfsprekend.
Daar zou ik mee stoppen, werkt namelijk averechts. iOS is slim genoeg om dat zelf te regelen, lees dit artikel eens: https://daringfireball.ne...hould_not_force_quit_apps.

Schakel daarnaast de functie ververs op achtergrond uit. En check bij de menu-instelling Batterij welke apps de afgelopen tijd het meest van je batterij vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ronwiel op 25-02-2018 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ronwiel schreef op zondag 25 februari 2018 @ 13:48:
[...]

Daar zou ik mee stoppen, werkt namelijk averechts. iOS is slim genoeg om dat zelf te regelen, lees dit artikel eens: https://daringfireball.ne...hould_not_force_quit_apps.

Schakel daarnaast de functie ververs op achtergrond uit. En check bij de menu-instelling Batterij welke apps de afgelopen tijd het meest van je batterij vragen.
Veel Apps kun je (open laten), FB zou ik weg vinken sowieso. misschien Twitter etc ook, maar dat gebruik ik niet. telkens opstarten kost ook batterij gebruik.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Ik heb gisteravond mijn iPhone een factory reset gegeven (alles gewist) en daarna alleen WhatsApp en Telegram weer geïnstalleerd (dat zijn twee communicatie apps die erg belangrijk zijn), maar ook die hebben een ‘clean install’ dus zonder terughalen van de gespreksgeschiedenis.

Ik zal eens kijken wat voor invloed dat vandaag heeft op de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Nou, de factory reset helpt helemaal niks helaas. Ik ga binnenkort even terug naar de winkel waar de accu is vervangen, dan gaan ze even doormeten wat het nog meer zou kunnen zijn. Als het iets 'interns' aan de telefoon is (anders dan de accu) dan denk ik wel dat een garantiekwestie gaat worden want het ding is nog geen 2 jaar oud. Ja, Apple houdt stug vol dat ze één jaar garantie geven maar volgens mij dwingt het consumentenrecht wat hier in Nederland geld af dat dat gewoon 2 jaar moet zijn.

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Houd er rekening mee dat nu je het scherm en batterij door een 3rd party hebt laten vervangen Apple waarschijnlijk jouw toestel niet meer wil aanraken.

Beetje mosterd na de maaltijd, maar was het prijsverschil dusdanig dat het loonde om een imitatie-accu (Apple levert geen reserve-onderdelen aan non-Apple Authorized Service Points) erin te zetten?

[ Voor 12% gewijzigd door spone op 28-02-2018 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:14
Word hij ook warm?
Geen ervaring met IOS, maar je kan ongetwijfeld ergens je processen bekijken. Zie je daar nog iets bijzonders?

En garantie kan je nu inderdaad wel vergeten.
Je zal dan moeten bewijzen dat deze fout niet door de reparatie komt. Dat is natuurlijk praktisch onmogelijk.
Als er een accu van een andere partij in zit, zullen ze natuurlijk ook meteen zeggen dat het door die accu komt.

[ Voor 56% gewijzigd door WEBGAMING op 28-02-2018 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
@spone Waar haal je het idee vandaan dat het imitatiespul is?
Edit: Ik zie nu dat je je bericht ge-edit hebt.
De reden dat ik voor Gurufix ben gegaan is omdat deze reparateur ook gebruikt werd door mijn vorige werkgever waar er zo'n 300 iPhones in omloop gingen. Deze reparaties waren altijd vakkundig, snel, en prima betaalbaar. En aangezien een Apple Store alleen in de Randstad te vinden is heb ik hiervoor gekozen.

Maar ik krijg bijna het idee dat het een hele kromme beredenering is dat als je telefoon snel leeg is, dat je dan eens aan de accu zou kunnen denken.

@WEBGAMING Nee, de telefoon word niet merkbaar warmer. Ik denk niet dat het processen kunnen zijn, want ik heb gedurende 1 nacht alle apps afgesloten en de telefoon op airplane mode gezet, en toch liep hij ook toen erg snel leeg.

[ Voor 96% gewijzigd door Daffie op 28-02-2018 20:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-05 10:17
Daffie schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:29:
@spone Waar haal je het idee vandaan dat het imitatiespul is?
Edit: Ik zie nu dat je je bericht ge-edit hebt.
De reden dat ik voor Gurufix ben gegaan is omdat deze reparateur ook gebruikt werd door mijn vorige werkgever waar er zo'n 300 iPhones in omloop gingen. Deze reparaties waren altijd vakkundig, snel, en prima betaalbaar. En aangezien een Apple Store alleen in de Randstad te vinden is heb ik hiervoor gekozen.

Maar ik krijg bijna het idee dat het een hele kromme beredenering is dat als je telefoon snel leeg is, dat je dan eens aan de accu zou kunnen denken.

@WEBGAMING Nee, de telefoon word niet merkbaar warmer. Ik denk niet dat het processen kunnen zijn, want ik heb gedurende 1 nacht alle apps afgesloten en de telefoon op airplane mode gezet, en toch liep hij ook toen erg snel leeg.
Alleen erkende serviceproviders kunnen originele onderdelen bij Apple bestellen. Voor andere partijen is het vrijwel onmogelijk om originele onderdelen te krijgen. Als de randstad te ver voor je is, dan had je ook naar bijvoorbeeld een AMac kunnen gaan. Zij worden erkend door Apple en gebruiken dus originele onderdelen. Gurufix is dat niet.

Het heeft nu overigens geen zin meer om daar heen te gaan, aangezien Apple toestellen waarbij de batterij vervangen is door een derde partij niet accepteert. Je enige optie is dan € 311,10 betalen voor vervanging van het hele toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:26

JB

Cédric roelt!

Wat zegt je batterij informatie? Zie dit nog nergens terug in het topic? Daar zie je normaliter de grootverbruikers?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als je je iPhone een factory reset hebt gegeven, wacht dan even minstens 3 dagen met het gaan meten en kijken en proberen accu te sparen. iOS doet na installatie vanalles op de achtergrond (in idle) en moet allerlei caches opbouwen.

Geef het dus even een dag of 3 de tijd waarbij je hem 's nachts gewoon aan de oplader legt. (Dat niet doen verlengt het proces) Daarna pas gaan kijken hoe je accuduur is.

Is het dan nog kak? Ga dan eens terug naar die winkel zou ik zeggen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 10:46
Je kan ook even een tooltje als Battery Life installeren, dan kan je zelf ook zien of de nieuwe batterij wel het juiste voltage en dergelijke heeft.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-05 10:17
Rupie schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:56:
Je kan ook even een tooltje als Battery Life installeren, dan kan je zelf ook zien of de nieuwe batterij wel het juiste voltage en dergelijke heeft.
CoconutBattery is een stuk accurater. Apps in de AppStore kunnen sinds iOS 10 de meeste gegevens over de batterij niet uitlezen en maken alleen een schatting. CoconutBattery op Mac kan de ruwe gegevens wel uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 10:46
Okay, die wist ik niet. Maar als die apps een slijtage van bijvoorbeeld 40% schatten, dan kan je op zich wel redelijk concluderen dat de accu zijn beste tijd gehad heeft / niet goed is. Mijn 6S had volgens Battery Life 32% slijtage op het moment dat ik mij echt aan de accuduur begon te storen. Dat was voor mij de reden om de accu te gaan vervangen en het niet in apps of software te zoeken en de nieuwe accu heeft het probleem wel opgelost. Dan hoeven ze ook niet op de procent accuraat te zijn, een aanknopingspunt geven kan ook voldoende zijn ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Ik ben gister gebeld door Gurufix, en ze gaven aan dat er een chipje op het moederbord stuk was. Dit gebeurt in veel gevallen door het opladen met 'slechte' opladers. Ik heb inderdaad regelmatig mijn telefoon opgeladen met niet officiele Apple laders (bijvoorbeeld omdat ik geen andere lader voorhanden had). Daarnaast heb ik op mijn motor een ebay geval geïnstalleerd waarmee je ook USB apparaten kan opladen. Hoewel dit niet meer dan 4x is gedaan kan dat ook een flinke veroorzaker geweest zijn.

Het chipje is o.a. verantwoordelijk voor de communicatie met iTunes, en dat werkte ook niet meer, zo zei hij. En dat klopt, dat had ik zelf ook al eens gemerkt, maar omdat ik verder nooit iTunes gebruik (maak altijd backups met iCloud) heb ik daar verder geen onderzoek meer naar gedaan.

Ze hebben dat betreffende chipje vervangen en sindsdien werkt hij weer perfect. Ik heb een iCloud backup van afgelopen maandag teruggezet, dus ook met alle apps en alle instellingen die nog niet ge-finetuned waren op minder batterijbelasting. Desondanks is hij nu 10% gedaald (vna 93% naar 83% in 4,5 uur tijd.

Bedankt voor alle tips en adviezen, ik ga voortaan in ieder geval alleen nog maar officiële Apple opladers gebruiken :+
Pagina: 1