Toon posts:

Waarom kan ik geen systeem herstelpunt maken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik probeer een systeem herstelpunt te maken. Het lukt niet. Als het ooit een keer misgaat, moet ik de laptop kunnen terugzetten na een eerdere stand. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 8, 64 bit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Meerdere malen proberen het herstelpunt aan te maken. Telkens de onderstaande melding retour:
Het herstelpunt kan vanwege de volgende reden niet worden gemaakt: er is een tijdelijke fout opgetreden. Als het backup-proces opnieuw wordt gestart, treedt de fout mogelijk niet opnieuw op (0x800423F3). Probeer het opnieuw!

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-09 17:40
En toen je zocht op de foutcode via google vond je deze oplossing niet:
https://answers.microsoft...e8-4d3e-a0a9-bf240db5250c
(weliswaar voor windows vista, maar zal hier ook wellicht gelden..)

En hier iets voor windows 8:
https://answers.microsoft...7e-403e-8efe-3d014b0f4956

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Als het een beetje misgaat dan is een herstelpunt prima. Als het echt misgaat dan zal teruggaan naar een ouder herstelpunt ook niet werken, dan ga je naar fabrieksinstelling of nog beter een systeemkopie, dat kan met Windows of met een vrij extern programma als Macrium.

Ik zou trouwens overstappen op Windows 8.1 dat is een verbeterde versie van Windows 8. Kost volgens ook mij niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

8mile13 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 14:21:
Ik zou trouwens overstappen op Windows 8.1 dat is een verbeterde versie van Windows 8. Kost volgens ook mij niks.
Kun je toch beter gelijk naar Windows 10 gaan?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Meg schreef op zondag 25 februari 2018 @ 14:30:
[...]
Klopt, maar dat is niet meer gratis (tenzij het ooit al op die computer geïnstalleerd en geactiveerd is geweest).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eens even kijken naar het antwoord van BB-one.

"dan ga je naar fabrieksinstelling of nog beter een systeemkopie"
Dus eigenlijk moet ik 24 uur per dag een zo actueel mogelijke backup hebben. Want als ik terug naar de fabrieksinstelling ga, ben ik gelijk alles kwijt. Ik maak eens in de paar weken een backup door al mijn files in Drive te zetten. Systeemkopie is ook een optie, die ik nu gelijk even zal uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
Meg schreef op zondag 25 februari 2018 @ 14:30:
[...]

Als je een Windows 8 laptop hebt en je bent daar blij mee dan is upgrade naar windows 8.1 aan te bevelen.

Windows 10 ziet er heel anders uit. Daar is dat standaardspul/look zoals configuratiescherm, wat nog vrij goed overleeft in Windows 8/8.1, helemaal uitgekleed. Komt nog eens bij dat als het model upgrade naar Windows 10 niet ondersteunt de functionaliteit niet meer 100% werkt als voorheen. Er zijn ook veel threads gestart door mensen met dit soort Windows 10 upgrades waar ze flink in de problemen kwamen.

Ook op een gewone computer zou ik bij Windows 8/8.1 blijven als dat bevalt..maar je kunt daar natuurlijk alles eraf gooien en Windows 10 zonder problemen erop zetten.

Dit alles gezegd hebbende, vroeg of laat moet je wel naar WIndows 10 daar is geen ontkomen aan.

[ Voor 5% gewijzigd door 8mile13 op 25-02-2018 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2018 @ 15:55:
Ik ga eens even kijken naar het antwoord van BB-one.

"dan ga je naar fabrieksinstelling of nog beter een systeemkopie"
Dus eigenlijk moet ik 24 uur per dag een zo actueel mogelijke backup hebben. Want als ik terug naar de fabrieksinstelling ga, ben ik gelijk alles kwijt. Ik maak eens in de paar weken een backup door al mijn files in Drive te zetten. Systeemkopie is ook een optie, die ik nu gelijk even zal uitproberen.
Een systeemkopie kan zo vaak als je wilt. Dus ook gewoon een keer in de maand of zo. Voor content enz.. alleen is dat niet nodig, dat kun je bijvoorbeeld regelmatig op een harde schijf gooien.

Op Windows zelf zit systeemcopy functionaliteit maar die kan defect raken. Het is misschien daarom beter om iets externs down te loaden. Als daar problemen mee zijn dan kun je het opnieuw downloaden/installeren. Dat gaat met Windows niet. Als het eenmaal kapot is dan is het moeilijk of niet repareerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klavertje2211
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-07 22:50
I.p.v. de herstel software van MS, gebruik ik al een aantal jaren het gratis te gebruiken Rollback RX Home.
Mooi stukje software dat, wanneer het echt fout gaat met je pc, je simpel terug kan naar de situatie "toen het nog wel goed werkte.
De software werkt snel, en heeft mij al een aantal keren prima geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:37
Op hoeveel procent schijfruimte staat Systeemherstel ingesteld? Als die op 0% staat zou het kunnen falen.
Pagina: 1