Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 819373

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb net tot schrik een barst in mijn macbook air gevonden, ik weet niet hoe dit kan. Ga altijd er zorgvuldig met mijn laptop en schrok ook best wel toen ik het zag. Het is een 'sterretje' in het scherm.

Type: Macbook Air 13 inch, mid 2011.

Ik neem aan dat ik natuurlijk mijn glas van het scherm kan laten vervangen. Maar heeft iemand een idee hoeveel dit ongeveer kost, en of dit de moeite waard is? Als ik zelf op internet zoek kan ik niet echt een prijs vinden...

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Je zou kunnen proberen te zoeken naar de prijs van een nieuw scherm (dus het onderdeel zelf). Dat geeft je in ieder geval een minimumprijs voor de reparatie.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://www.apple.com/nl/contact/
https://www.apple.com/retail/

Echt veel simpeler dan dat wordt het niet; dan weet je in ieder geval wat je moet betalen incl. eventuele (reparatie-)garantie.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 819373

Topicstarter
Op garantie hoef ik niet meer te regelen, wou het liever bij een lokale reparateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Je kan die glazen panelen kopen voor 25 euro geloof ik. Zelf ooit eens een 13" macbook gerepareerd waarvan het glas gebroken was. Ziet er weer als nieuw uit.

Als je eenbeetje handig bent, als het het aandurft en als je de tijd ervoor wil nemen kan je dit dus fixen voor 25 euro.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het "glas" (wat eigenlijk gewoon een plaatje kunststof is) is bij de oudere modellen los van het LCD paneel. Je kunt het verwijderen van het deksel door de randjes te föhnen en voorzichtig met een oude pas (bankpas, klantenkaart o.i.d.) omhoog te wippen. Uiteraard wel eerst even de zilveren omlijsting voorzichtig verwijderen.

Wanneer je dit gedaan hebt kun je kijken of je dubbelzijdige tape die onder het scherm zit nog in orde is. Mocht dit zo zijn dan kan het nieuwe plaatje er zo weer voorgezet worden, even duwen en klaar. Desnoods wat nieuwe dubbelzijdige tape er tussen.

Hoe het een en ander werkt kun je hier zien: YouTube: Macbook Air A1369 A1466 screen replacement - New video
Pagina: 1