Toon posts:

Direct 3D ?????

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien een programma om
Quake 3 in D3D te laten lopen met mijn Matrox G400 haal ik met Quake 3 gemiddeld 30 frames per sec met openGl dan ( alles op 30 bits en dan de rest op medium ) als ik dan unreal tournament op start dan haal ik ongeveer 40 frames per sec maar dan met D3D ( alles op zijn hoogst ingesteld ) dus als ik quake 3 in D3D krijg vliegen er frames bij dacht ik zo.
O ja nog wat zijn er ook tweak programma's voor de matrox G400 ?????

Verwijderd

Quake3 in D3D? Daggetniet!!! Maar 30 fps? Met welke resolutie draai je Q3 dan? Wat voor processor heb je? Ik heb een cely 400@570. Als ik in 800x600x32 met alle details max draai haal ik een timedemo score van 48 ofzo. 1024x768x32 verder alles min behalve texturen 70(!). Wat je kunt doen: turboGL installeren (kun je bij de Matrox website of bij www.matroxusers.com ) downloaden. Als je je G400 wilt overclocken (moet je wel een dikke fan ernaast hangen!!!) kun je bij matroxusers ook MGATweak downloaden en dan je core divider op 2.5 zetten, memory divider op 2.0 en warp divider op 2.5 en dan dat getal ergens links (gclock ofzo) op 400. Dan loopt ie harder als een G400MAX maar heb je wel dikke koeling nodig. Maar turbogl alleen is al een hele grote vooruitgang (loopt bij mij STUKKEN beter als UT in D3D). Laat ff weten of je eruitkomt. Sux6!

Verwijderd

Quake3 is helaas alleen geprogrammeerd voor openGl en miniGL voor 3dfx.
Zet 32 bit z-buffer, als je q3 speelt, uit in displayproperties en gebruik in q3 geen trillineare filtering, de Matrox is een van de weinige die aan "echte" trllineare filtering doet, met een performance hit tot gevolg.
Helaas is q3 een van de weinige spellen waar de G400 het wat minder in doet, voor d3d is deze kaart nog niet zo heel veel trager dan een GeForce.

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Ik ben helemaal niet ontevreden over de G400 met OpenGL. Kwak 3 op 1280 draait stukker soepeler dan UT op 1024, dat gebruik maakt van D3D.