Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• rVercors
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 15-01 12:34
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga programma's voor surfen en e-mailen gebruiken, maar ook voor programma's als Visual Studio en Photoshop. Ik ga er niet mee gamen. Ik kijk naar deze 2 laptops vanwege het 16GB werkgeheugen, het design en de portabiliteit.

Wat is je budget?
Het budget is rond de 2.300 EU.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ga de laptop veel meenemen. De HP Spectre x360 kan ik uiteraard omdraaien, maar dit lijkt me ergens onhandig en zwaar. Bij de Surface Pro kan ik het gewoon loskoppelen. Batterijduur is ook erg belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben voornamelijk benieuwd naar de verschillen in audio, beeldkwaliteit en bouwkwaliteit.

De Spectre heeft overigens meer USB-poorten dan de Surface pro, heeft iemand ervaring met hoe dit in de praktijk werkt? De extra aankoop voor een pen (en muis) is geen probleem, gezien er verschillende acties zijn waar deze er bij zitten.

pricewatch: HP Spectre x360 13-ae010nd
pricewatch: Microsoft Surface Pro (2017) Core i7, 16GB ram, 512GB ssd Zilver

Alle reacties

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 09:24
je budget is vrij ruim voor een laptop met alleen 16gb werkgeheugen. Daar kun je ook andere alternatieven voor kopen.

Zijn er nog aanvullende wensen waardoor je voor nu uitkomt op de surface en de hp spectre?
- touchscreen?
- schermresolutie
- accuduur (gaf je al aan)

Moet het device te gebruiken zijn als tablet?

Drive the way you like, the way you want and make it happen...

• rVercors
quote:
koentjuh1987 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 07:35:
je budget is vrij ruim voor een laptop met alleen 16gb werkgeheugen. Daar kun je ook andere alternatieven voor kopen.

Zijn er nog aanvullende wensen waardoor je voor nu uitkomt op de surface en de hp spectre?
- touchscreen?
- schermresolutie
- accuduur (gaf je al aan)

Moet het device te gebruiken zijn als tablet?
Touchscreen is imo wel een must op Windows, en verder kwam ik bij deze uit vanwege de 16GB RAM en de goede bouwkwaliteit. Ook de accuduur blijkt goed te zijn tegenover andere laptops. Het design is ook erg belangrijk.

• YorickS
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 20:47

YorickS

Ooh...

Ik heb net de Spectre x360 gekocht in de uitvoering die je noemt. Het 4K scherm is werkelijk prachtig, evenals de hele laptop eigenlijk. Maar de pen is niet zo bruikbaar is de laptop-modus, daar is het scherm niet stevig genoeg voor, dus als je veel met pen wil gaan werken zou ik voor de Surface gaan!

• belrpr
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 08:36
Is de surface laptop geen optie?
Is namelijk voor te programmeren iets beter door de scherm verhouding.

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 06:39
Wij hebben thuis zowel een Spectre als een Surface Pro 4 (lijkt op de 2017 versie). De Surface Pro 4 is beter geschikt als tablet in de tekenmodus, omdat de standaard goed werkt waardoor het scherm stabiel is. Veel beter geschikt dus voor bijvoorbeeld digitale aantekeningen. De Spectre is wat dat betreft veel minder stabiel en wiebelt veel meer. Het tekenen zelf maakt niets uit, ik heb de Spectre vaak volledig omgeklapt en dan schrijft hij erg fijn.

De Spectre heeft echter een fijner toetsenbord (meer travel en iets meer ruimte), zeker bij programmeren lijkt me dat een hele grote pré. Het scherm van de Spectre is wat helderder dan die van de Surface Pro 4 (ik weet niet of de Surface Pro 2017 nog een ander scherm heeft). Het scherm van de Surface Pro 4 is qua scherpte (van dichtbij) wel een stuk scherper, maar de Spectre heeft ook echt een top scherm en lekker scherp. Door de resolutie schaalt de Spectre veel beter (en daarmee minder problemen met programma's), vooral merkbaar in Citrix omgevingen.

Ik heb zelf een Spectre met een i7 7500u en het Full HD scherm en ben er héél erg blij mee. Maar mijn vrouw, die studeert, is onwijs blij met de Surface Pro omdat ze hem ook alleen als tablet kan gebruiken. Ik vind het gebruik op de bank met een Surface Pro echter echt waardeloos, omdat hij de standaard nodig heeft om te staan. Daardoor staat het toetsenbord voor mij te dichtbij en krijg ik last van mijn polsen. Ik heb dus liever een Spectre omdat ik ook regelmatig lekker op de bank zit met de laptop.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• RoccoS
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 06-01 11:49
Ik zou mezelf er goed van verzekeren dat de Surface Pro (2017) niet hetzelfde flickergate-probleem heeft als de Surface Pro 4, anders zit je over een paar jaar met een gare computer. Ik heb zelf een SP4, maar zou hierna een Spectre X360 nemen eerlijk gezegd.

• rVercors
Na het lezen van de reacties heb ik besloten het budget wat te vergroten en waarschijnlijk toch voor de Surface Book 2 te gaan. Die geeft het beste van beide werelden.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True