Seamless automatisch verbinden met mijn unifi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
Hi, ik heb een unify access point aangeschaft in de hoop mijn wifi netwerk te verbeteren. Ik heb hem inmiddels op zolder geïnstalleerd en hij werkt prima (samen met mijn asus rt 66u).

Echter mijn Samsung Galaxy S8 schakelt niet automatisch naar de unify. Is dat iets dat ik in kan stellen? Als ik dus beneden ben verbindt prima met mijn asus. Zodra ik naar boven loop wordt mijn netwerk bereik minder en geeft mijn telefoon op een gegeven moment aan dat ik geen wifi meer heb. Pas als ik dan handmatig opnieuw verbind met mijn netwerk, pakt hij mijn unify access point.

Is er iets dat ik in mijn unify of telefoon moet instellen voor seamless /automatisch verbinden?

Tnx

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:31
Je asus instellen zodat ie je sneller eraf trapt.

Lompe manier: Min RSSI instellen
Nettere manier: lage linkrates uitschakelen. Gevolg is dan dat ie sneller gekicked wordt (omdat de snelheid niet gehaald wordt) en ie dus naar een ander AP hopt.

De lompe manier kijkt puur naar signaal waardes. De nette manier naar de werkelijke linksnelheid. Je kan een prima signaal hebben, maar als er zoveel interferentie is dat je nog geen doorvoer hebt wil je ook indien mogelijk naar een andere AP. Op de lompe manier zal ie dat niet doen. Doe je het op basis van linkrates, dan zal ie ook dat soort situaties afvangen

Overigens geld hetzelfde natuurlijk voor 'terug'roamen, dus je moet dat ook op je unifi doen.

[ Voor 48% gewijzigd door DJSmiley op 24-02-2018 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

UniFi is leuk en wel, maar geeft alleen meerwaarde als alle AP's in huis meedoen met UniFi. Een enkele UniFi AP is als klappen met één hand: vrij zinloos.

Dat wil niet zeggen dat je een slechte AP gekocht hebt, maar je moet geen hooggespannen verwachtingen hebben mbt wat het kan onder deze omstandigheden: een EUR 50 KPN WiFi Versterker had minimaal evenveel opgeleverd :o

Wat kun je wel doen?
Zorg iig voor dat je de minimale eisen voor roaming te pakken hebt:
- zelfde SSID(s)
- zelfde PSK
- zelfde security
- zelfde encryption
- zelfde subnet

Daarnaast kun je iirc op de RT66U een minimale RSSI aangeven (bij advanced settings). Zet dat zo hoog als haalbaar is (bijv op -75dBm). Bij UniFi kun je hetzelfde doen, maar ook de laagste link rates uitschakelen. Dat is een stuk eleganter.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
Ok. Bedankt. Ik ga eens even puzzelen.