Toon posts:

Monitor advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond het eigenlijk wel tijd worden om een echte monitor aan te schaffen voor bij mijn Switch en mijn laptop (lenovo y50, gtx 860m). Nou spelen hier een aantal dingen in mee. Voor de Switch en laptop is het overkill om een monitor die beter is dan 1080p en 60 herz te kopen, maar ik ben van plan om in de toekomst een goede desktop te kopen die wel een betere monitor vereist. Maar gezien de huidige prijzen, zou dat nog even op zich kunnen laten wachten en in het ergste geval heb ik dan dubbele monitors. Daarnaast speelt nog tn vs ips. Ik heb begrepen dat ips mooier is, maar tn sneller en goedkoper.

De monitors waar ik nu een oogje op heb zijn de volgende, maar deze heb ik vooral gekozen omdat ze relatief goedkoop waren:
#ProductPrijsSubtotaal
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 129,-€ 129,-
1LG 24M47VQ Zwart€ 112,14€ 112,14
1Philips 240V5QDAB Zwart€ 108,99€ 108,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 350,13

Ik heb in principe geen budget, maar ik ben wel een gierige man, dus als ik met een duurdere monitor meer waar voor mijn geld krijg, heb ik dat er zeker voor over. :)

edit: Oh ja is gsync nog het overwegen waard?

Alle reacties

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 20:28

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik zou niet voor TN schermen maar voor IPS gaan.
Kleuren van IPS zijn veel voller.

Alleen de Philips is IPS, dus dan zou die overblijven. :)

Maar, waarom is 1080p al overkill voor je laptop? Ik werk op kantoor op 1080p's en thuis op 1440p's en weet wel waar ik qua beeldschermen liever werk. (Op beide plekken heb ik 3 monitoren staan.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
edit: Oh ja is gsync nog het overwegen waard?
Dat werkt alleen met een displayport, je laptop schijnt alleen over een HDMI 1.4 poort te beschikken.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor het advies. Wordt de laptop niet een stuk slomer als ik een 1440p scherm gebruik?
Ik zit een 27 inch 1440p scherm nu eigenlijk wel te overwegen. Enige aanraders?

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:51
@Verwijderd voor productiviteit zeker doen! Aangezien de resolutie van je laptop ook vrij hoog is (dus een hoge PPI), zou ik ook een monitor met een hoge PPI kiezen, dus iets kleiner dan 27-inch. Hier drie opties met 2560x1440 IPS panelenAls je nu het 1920x1080 scherm van je y50 fijn vind werken, zou ik de 23,8-inch variant aanraden. Dan is alles ongeveer even groot.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:45
Wat doe je met je laptop/pc/monitor?

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:51:
Wat doe je met je laptop/pc/monitor?
Op het moment gebuik ik mijn laptop vooral voor dingen waarbij een groter scherm erg handig zou zijn, zoals internetten, studie en langzame spellen (crusader kings).

Ik neig dus het sterkst naar het 1440p 27" Liyama scherm dat Balance had aangeraden. Als de prijs weer wat zakt en die net zo goed is, vind ik: pricewatch: Philips 276E8FJAB/00 Zwart ook wel een goed alternatief, puur omdat ik liever een Nederlands bedrijf steun.

En daarnaast had ik ook nog een 4k ips monitor gevonden: pricewatch: LG 27UD58 Zwart voor niet veel meer geld. Is dat het overwegen waard of wegen dan de voordelen niet op tegen de nadelen?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:58:
[...]

Als de prijs weer wat zakt en die net zo goed is, vind ik: pricewatch: Philips 276E8FJAB/00 Zwart ook wel een goed alternatief, puur omdat ik liever een Nederlands bedrijf steun.
Sorry, ik moest even lachen, dit is gewoon een Chinese fabrikant die een vergoeding aan Philips betaalt om die naam te mogen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
downtime schreef op zondag 25 februari 2018 @ 13:03:
[...]

Sorry, ik moest even lachen, dit is gewoon een Chinese fabrikant die een vergoeding aan Philips betaalt om die naam te mogen gebruiken.
Ah, dat geeft me een stuk meer keuzeruimte :P

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 20:28

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Als je toch in die pricerange gaat zoeken, kijk eens naar dit scherm:
pricewatch: Lenovo P27h Zwart

Ik heb d'r 3 en ben d'r erg tevreden over. :) Mooie schermen om te zien, kleine rand, slick design.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Pagina: 1