Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IPv6 en IP-camera's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• The-user
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-03-2021
Dag,

Ik wou laatst een port-forward instellen in op een Experiabox V10.
Echter zit er een ipv6 adres op het modem/router, en ik kon niet ergens achterhalen of hij toevallig ook nog een WAN ipv4 adres had.Gaat dus om een KPN lijn wat er loopt.

Normaal gesproken is het natuurlijk niet zoveel werk, maar nu liep ik toch even vast.
Het is dus de bedoeling dat de camera's van buitenaf benaderd kunnen worden.

De camera's worden volgens mij ook alleen maar ondersteund door ipv4, ik zie geen mogelijkheid ergens ipv6 te implementeren en vervolgens daar wat mee te doen, want er staat wel een optie in de V10 voor 'port forward ipv6'.

Iemand hier toevallig ervaring mee, en is het überhaupt mogelijk ?

Ik heb momenteel geen toegang tot de apparatuur, dus kan momenteel even niet mededelen om welke camera's het bijvoorbeeld gaat. V10 firmware is up to date.

Als me nog iets te binnen schiet, dan pas ik wel deze post aan.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

EB v10 doet intern IPv4 DHCP en "dus" is er Teredo naar WAN. Sterker nog, ik weet mijn IPv4 WAN-IP van KPN gewoon.

Dus tenzij jij heeeel specifiek IPv6 hebt aanstaan bij KPN, kan je dus gewoon IPv4 praten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• The-user
Heb ik dan ook nog een IPV4 WAN, of er is er alleen die zogenoemde Teredo ?
Als ik volgende keer in het het modem ben zal ik nog even verder neuzen.

Normaal gesproken kijk ik http://wanip.info/ en stel ik een port forward in en is paar minuten werk, maar nu er ipv6 WAN-adres verschijnt ben ik wat ontregeld.

Ik kan toch niet mijn lokale ipv4-adressen instellen bij port-forward en daar poortnummers toewijzen, waardoor <ipv6 adres> <poortnummers> mij de toegang geven tot de camera's van buitenaf ?

Ik herrinner mij dat er nog een optie stond met dhcp ip binding en dat misschien daar maar is naar moest gaan kijken.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:17
The-user schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 15:30:
Normaal gesproken kijk ik http://wanip.info/ en stel ik een port forward in en is paar minuten werk, maar nu er ipv6 WAN-adres verschijnt ben ik wat ontregeld.
Omdat je in principe of IPv4 of IPv6 gebruikt bij het surfen naar een site, niet beide. Kwestie van een willekeurige andere what-is-my-ip-site uitzoeken die je IPv4-adres laat zien.
Ik kan toch niet mijn lokale ipv4-adressen instellen bij port-forward en daar poortnummers toewijzen, waardoor <ipv6 adres> <poortnummers> mij de toegang geven tot de camera's van buitenaf ?
Nee. Dat soort NAT-constructies zijn vrij zeldzaam, en worden zeker niet ondersteund door je Experiabox (plus, dan heb je v6 nodig om je camera's te kunnen te benaderen).
Ik herrinner mij dat er nog een optie stond met dhcp ip binding en dat misschien daar maar is naar moest gaan kijken.
Dat is wel zo handig bij NAT-mappings.

• The-user
Het is gelukt allemaal.
Thanks.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hint: post even de essentials waar je naar gekeken hebt en waar de oplossing zat. Is ook handig voor mensen die dit topic later vinden en ongeveer hetzelfde issue hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• The-user
Ik heb gebruik gemaakt van een willekeurige andere what-is-my-ip-site. Tevens kon ik ook gewoon het WAN-ipv4 adres in het modem vinden dit keer. (ik herinner me toch echt alleen maar ipv6 toen ik dit topic aanmaakte)

DHCP stond al op 192.168.1.64 t/m 1.255, voor de IP DHCP binding moest hij daar ook werkelijk tussen vallen,ik kon geen (werkende) forward maken zonder IP binding, dus ik kon hem ook geen statisch ip geven zoals ik die normaal buiten de DHCP range instel. Maar neem aan die hij via die binding dus statisch is geworden.

Het was net even allemaal anders dan gebruikelijk.
Pagina: 1