IDEE

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Is het misschien niet een ideetje om de moderatie opties vooraf te gaan door een letter of cijfer, voor de mensen die wat veel muizen kun je dan gewoon de letter cq cijfer gebruiken om de optie te selecteren.
Dit scheelt weer muis tijd en mogelijke RSI klachten.
Daarnaast scheelt het ook scrollen naar overgewaardeerd, want mijn scrollknopje slijt daar heel hard van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:14
Ik zou zeggen stuur een mailtje naar TgF en jaymz die zijn de mods op dit moment alleen zijn ze geen van beide aanwezig.

Lijkt me inderdaad wel handig maar dan ook weer niet. Kost soms veel moeite om het te snappen.

Maar dan kan ju nu altijd nog je muis gebruiken...

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk toch dat je daarvoor echt bij Femme moet zijn...
TgF en Jaymz modereren dit forum, maar hebben toch voor de rest weinig met het moderatie verhaal op t.net te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Snail
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 21:18
Eigenlijk is het idee van wauskes niet eens zo gek (forgive me the uitdrukking) als dit idee naar Femme moet. Aangezien Jaymz en TgF modjes zijn, kunnen ze dit topic van TMF naar LA verplaatsen :)

Ontopic: Het kan inderdaad erg handig zijn, sneller modereren en gunstig tegen RSI. En het onthouden van die nummers zal wel niet veel moeilijker zijn dan de smileycodes :P

Maak van -1: overgewaardeerd dan gelijk maar het cijfer 1, die gebruik ik de laatste weken het meest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 13 juli 2001 23:13 schreef tha_snail het volgende:
Eigenlijk is het idee van wauskes niet eens zo gek (forgive me the uitdrukking) als dit idee naar Femme moet. Aangezien Jaymz en TgF modjes zijn, kunnen ze dit topic van TMF naar LA verplaatsen :)
Ik denk niet dat Jaymz/TgF dit topic snel zullen verplaatsen naar LA; het gaat hier toch om modzaken en uit het verleden blijkt dat het beter is om dit soort zaken eerst in het TMF te bespreken. :)

Op zich is het wel een goed idee, alleen ben ik nog een beetje terughoudend. Hoe wil je het bijvoorbeeld precies uitvoeren? Ik zou het slecht vinden als je die letters/cijfers ook kon zien; daardoor wordt het systeem, waar nu al mensen moeite mee hebben, nóg onduidelijker.
Verder vraag ik me af, hoe je via het toetsenbord van reactie naar reactie springt. Moet je met je muis dan nog scrollen? En daarna nog dat dropdownboxje aanklikken? Als dat zo is, dan is deze aanpassing in principe niet nodig.

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Idd. dat is nog een probleem, het wisselen van postings, maar het is alvast wel een systeem dat even 'onder de aandacht' van de moddereters gebracht kan worden.
Het zorgt er alvast voor dat als je veel naar beneden moet zetten dat je dan minder last hebt van het continu omlaag scrollen in de dropdown box.

Het liefst zou ik het volgende zien:
Keertje Tab en je staat op de dropdown en kunt meteen de posting zien, met een letter kies je dan de juiste waarde, dan meteen weer een TAB.

Nu weet ik niet of dat mogelijk is, maar het was een idee nadat ik net weer een hele lijst op -1 had gezet, en op mijn werk lekker met Exact lettertjes kan gebruiken...

* TheGhostInc wil eerst even voldoende animo krijgen, dat als het echt iets is het met een mailtje doorgestuurd kan worden met alle namen eronder die het er mee eens zijn, en wie oneens, dan weet Femme beter of dit een losse flodder is of een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Bedenk ter plekke meteen nog iets:

Je hebt nu 3 moderaties nodig om iemand op +4 te krijgen, en dan weet ik veel hoeveel om hem weer omlaag te krijgen.
Als we er nou voor zorgen dat ie minder snel omhoog kan, dan krijgen we zo'n posting misschien ook wel weer eerder omlaag.
Dus ipv. een +1 eigenlijk maar een +0.5

Naja, was weer even een brain wave.... welterusten (ja da's vroeg ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:14
Op zaterdag 14 juli 2001 00:08 schreef TheGhostInc het volgende:
Bedenk ter plekke meteen nog iets:

Je hebt nu 3 moderaties nodig om iemand op +4 te krijgen, en dan weet ik veel hoeveel om hem weer omlaag te krijgen.
Als we er nou voor zorgen dat ie minder snel omhoog kan, dan krijgen we zo'n posting misschien ook wel weer eerder omlaag.
Dus ipv. een +1 eigenlijk maar een +0.5

Naja, was weer even een brain wave.... welterusten (ja da's vroeg ;) )
Maar dan moet je het zelfde doen met omlaag modden en daar is die weging voor. Als iets op +4 hoort en hij staat eerst op +1 dan kost het je ook net zoveel punten. Pas bij een X aantal mods gaat de weging omlaag dus dan pas heb je er last van. Dat wil dus zeggen na bijvoorbeeld 8 moderaties (ik dacht in het echt iets van 5 of 6) dat hij pas een weging 0.8 0.66 0.5 ofzo gaat krijgen. Dat is op zich voldoende maar als iedereen op TMF iets omlaag gaat modden en er zijn er een paar en die modden hem tussendoor weer omhoor dan krijg je dus het probleem met de weging. Dat is gewoon een groot nadeel en daar is het powermod verhaal weer heel goed in.

Hoe dan ook de weging zoals die nu is is goed want je kan em snel omhoog of omlaag krijgen. Dus als ik me niet vergis zonder tussen mods van andere mensen is het zo te doen om er 1 van 4 naar 0 of lager te krijgen zonder al te veel moderaties.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad zullen TgF en/of Jaymz dit niet snel naar LA verplaatsen, sterker nog, dat doen ze helemaal niet, je mag wat mij betreft je idee plaatsen in:

[topic=172262]

Dan houden we de ideeen en aandachtspunten een beetje bij elkaar.

Wat johnny appleseed al zei, Jaymz en ik modereren hier, maar zijn niet degene die je hiervoor moet hebben, we kunnen met z'n allen wel ideeen verzamelen, overigens is Femme ook niet de persoon, Femme is zeg maar The Big Boss van tweakers.net, voor GoT staan anderen aan het roer (ik weet alleen niet zo 1-2-3 wie :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
voor GoT staan anderen aan het roer (ik weet alleen niet zo 1-2-3 wie :) ).
Dat wil je niet weten ook :)

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 10:14 schreef testcase het volgende:

[..]

Dat wil je niet weten ook :)
testcase (T.net Crew - 806)
Je hebt gelijk, ik ben blij dat ik niemand van de crew ken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 18:55

Floor-is

5.2

Op dinsdag 17 juli 2001 09:57 schreef TgF van dittum:

Wat johnny appleseed al zei, Jaymz en ik modereren hier, maar zijn niet degene die je hiervoor moet hebben, we kunnen met z'n allen wel ideeen verzamelen, overigens is Femme ook niet de persoon, Femme is zeg maar The Big Boss van tweakers.net, voor GoT staan anderen aan het roer (ik weet alleen niet zo 1-2-3 wie :) ).
Nee joh weet je dat niet? Shame on you! :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Héla, ik ben T.net-crewmember. Don't offend me >:)

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 10:49 zat Floris Diemel zich schijnbaar te vervelen, hij had tijd genoeg om het volgende met ons te delen:

[..]

Nee joh weet je dat niet? Shame on you! :P
Jah, lekker, ik probeer jullie anoniem te houden...

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 17 juli 2001 12:08 schreef testcase het volgende:
Héla, ik ben T.net-crewmember. Don't offend me >:)
ohoh, het stijgt naar z'n hoofd ;)

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 22:57 schreef johnny appleseed het volgende:
Ik denk toch dat je daarvoor echt bij Femme moet zijn...
TgF en Jaymz modereren dit forum, maar hebben toch voor de rest weinig met het moderatie verhaal op t.net te maken?
Om nog even terug te komen op Femme, in deze draad lees je er meer over:

[topic=185898]

(just for the record)
Pagina: 1