Vraag

• grindal81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 21:01
Hoi Forumleden,

Welke oplossingen kan ik gebruiken om mijn woning te voorzien van een vaste telefoon?
Situatie: nieuwbouw, met slecht tot zeer slecht gsm bereik... we moeten bijna steeds in de tuin gaan staan om te kunnen telefoneren.

Nu om dit deels op te lossen zou ik eventueel uitkijken om een vaste telefoon te nemen via mijn provider Telenet.
Standaard zou je zeggen een analoog toestelletje en klaar.

Maar wat met het bereik binnenshuis?

Huis is volledig voorzien van CAT6 bekabeling, en ook wifi bereik is nu dankzij meerdere AP's in orde.

Als je met eens standaard Dect telefoon en basis station werkt, heb ik misschien hetzelfde voor dat je niet zomaar eventjes naar het 1e verdiep kan wandelen doordat ook dan het signaal zou wegvallen.

Bestaan er setjes waarbij je bv per verdiep een basis-station plaatst zodat je kan "ramen" tussen de verdiepingen?

Of is een VOIP telefoon de oplossing? Kan deze dan via mijn Wifi netwerk wel vlotjes ramen? (UBIQUITI)

wie heeft met deze problemen ervaring?

Wat ik niet weet is of de provider ook voor pariculiere klanten VOIP diensten aanbied, of enkel "analoge" telefonie....

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Als je een dect set koopt met meerdere basis stations, en een basis station per verdieping bedraad aansluit, zou je vast bellend door het huis moeten kunnen.

Alternatief te onderzoeken voor vaste telefonie is een draadloos netwerk dekkend aanleggen en mobiel bellen via WiFi, maar ik weet niet of er mobiele providers in België zijn die dat aanbieden.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Misschien eens een rondje bellen met de GSM providers dat je bereik slecht is?

Ik meen wel eens gehoord te hebben dat ze daar echt wat mee doen en dan hoef je zelf niet te knutselen met DECT.

VoIP staat daar volledig los van. Je kunt een analoge lijn aanvragen bij je ISP, maar onder water is dat ook meer en meer VoIP en heb je bijvoorbeeld Ziggo en neem je daar telefonie af, is dat ook VoIP.

De vraag is dus wat je wil "vaste telefonie", of je mobiel thuis kunnen gebruiken. Ik zou gaan voor dat laatste.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-11 16:34
swhnld schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 13:53:
Als je een dect set koopt met meerdere basis stations, en een basis station per verdieping bedraad aansluit, zou je vast bellend door het huis moeten kunnen.

Alternatief te onderzoeken voor vaste telefonie is een draadloos netwerk dekkend aanleggen en mobiel bellen via WiFi, maar ik weet niet of er mobiele providers in België zijn die dat aanbieden.
in nederland ondersteunt vodafone sowieso bellen via wifi. (optie op iphone).
Of dat in belgie ook het geval is zou je eens kunnen bekijken.

...

• grindal81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 21:01
thx, mss toch maar eens kijken naar een Dect setje voor op 2 verdiepingen te verdelen....

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb triple play via Ziggo en op twee woonlagen bereik met Gigaset dect set.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-11 22:12
Ik zou sowieso eerst kijken of er mobiele providers zijn die wifi-bellen aanbieden. Dan ben je gewoon op 1 nummer bereikbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Lrrr op 26-02-2018 18:57 ]

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Pagina: 1