Delen van sites die pas later laden. Wat vervang ik?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hyperdry
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik zoek een?
Mijn vraag is welk onderdeel ik het beste vervang om het hierna omschreven probleem te mitigeren. Ik heb een oude maar snelle desktop (i7-920 @ 4.4ghz, GTX 970, 16GB DDR3 RAM, 512GB Crucial SSD). Daarnaast heb ik een HP Probook G2 (model 2017) voor werk. Beide systemen hebben last van het volgende (en het autistische deel van mijzelf stoort zich hier ontzettend aan): als ik een website bezoek, dan laadt de pagina, maar na een halve seconde tot seconde laden pas een aantal aanvullende elementen [vaak advertenties] op die pagina. Erg irritant als je direct doorklikt op een link, cursor op de goede hoogte hebt, maar net het moment dat je klikt, verspringt de pagina door het laden van die andere elementen. Gek genoeg heb ik hier verbazingwekkend vaak last van. Welke onderdeel vervang ik het beste zodat sites in zijn geheel meer instant laden? Nieuwe CPU, is dit een moederbord issue, LAN-chip, DDR3 naar DDR4 ram [dus complete set vervangen], snellere SSD?

Wat is je budget?
Ongelimiteerd. Maar als vervangen niets gaat oplossing aan het probleem dan vervang ik niets. Rest v/d PC is razendsnel, maar deze issue is storend.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie openingsalinea. Ik vervang zowel de onderdelen in mijn desktop als laptop, als hier een oplossing voor is in de zin van component(en) vervangen.

Beste antwoord (via hyperdry op 24-02-2018 13:31)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
hyperdry schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 13:20:
De browser die ik gebruik is Chrome. Een site waar dit bijvoorbeeld speelt bij mij, is nu.nl.
Is niets bijzonders hoor, nu.nl is hier berucht om. Hier laden de ads ook pas ruim na de content.
In alle browsers vergelijkbaar. De oorzaak ligt dus bij het design, niet bij jou.

[ Voor 6% gewijzigd door Henk007 op 24-02-2018 13:27 ]

Alle reacties

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:25
Met deze probleemomschrijving zou ik het issue eerder gaan zoeken in je internetverbinding of netwerk. Gebeurt dit bijvoorbeeld ook via een andere aansluiting danwel in een ander netwerk? Bijvoorbeeld via je telefoon hotspot?

En om even een betere indruk te krijgen, om welke sites gaat het en welke elementen daarop? Zo weet ik bijvoorbeeld van Tweakers dat ads als laatste worden ingeladen, maar wel ruimte wordt gereserveerd om dit 'springen' te voorkomen.

• hyperdry
Meestal betreft het inderdaad ads. Komt ook voor op andere netwerken.
Waarschijnlijk omdat die van een andere server geladen worden dan de site? Daar kan je dan zeker ook niets mee door componenten te vervangen. Is dat dan gewoon een 'bad practice' in website design, als daar geen ruimte voor gereserveerd wordt?

[ Voor 4% gewijzigd door hyperdry op 24-02-2018 13:18 ]

• Henk007
Welke browser gebruik je? Wellicht kun je de settings nog wat optimaliseren.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:33
Heb je een voorbeeld van een site waar dat (extreem) speelt ? Add's lopen vaak via een CDN welke vaak sneller is dan de site die je bezoekt.

[ Voor 100% gewijzigd door DukeBox op 24-02-2018 13:22 ]

• hyperdry
De browser die ik gebruik is Chrome. Een site waar dit bijvoorbeeld speelt bij mij, is nu.nl. Edit: Firefox zelfde liedje.

[ Voor 13% gewijzigd door hyperdry op 24-02-2018 13:22 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:25
hyperdry schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 13:18:
Meestal betreft het inderdaad ads. Komt ook voor op andere netwerken.
Waarschijnlijk omdat die van een andere server geladen worden dan de site? Daar kan je dan zeker ook niets mee door componenten te vervangen. Is dat dan gewoon een 'bad practice' in website design, als daar geen ruimte voor gereserveerd wordt?
Bad design is het zeker. Voor de gein al eens een adblocker geprobeerd?
Nu.nl verspringt hier bij mij ook als een malle zonder adblocker. En ja, ook dat is een vrij capabel systeem (i7-6700K, 32GB RAM, SSD, 160/160 glasverbinding) :p

[ Voor 13% gewijzigd door ShitHappens op 24-02-2018 13:23 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:33
De browser die ik gebruik is Chrome. Een site waar dit bijvoorbeeld speelt bij mij, is nu.nl.
Onder chrome heb je met F12 2 tab bladen, 1 netwerk waar je mooi de 'waterfall' kan zien, dus wat wordt als eerste geladen en hoe lang.. onder performance kan je te kijken wat ook op jouw systeem de meeste tijd kost (zoals uitvoeren van scrips e.d.).

Toevallig is nu.nl een van de site die zonder add blocker bij mij sneller laad dan mét. De add's komen hoe dan ook later dan de content in beeld bij mij.

[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 24-02-2018 13:25 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Henk007
Is niets bijzonders hoor, nu.nl is hier berucht om. Hier laden de ads ook pas ruim na de content.
In alle browsers vergelijkbaar. De oorzaak ligt dus bij het design, niet bij jou.

[ Voor 6% gewijzigd door Henk007 op 24-02-2018 13:27 ]

• hyperdry
Allen: hartelijk bedankt! Nu ben ik weer gerustgesteld. Zou sneu zijn als ik een nieuw systeem had aangeschaft, en nog op dezelfde issue stuitte. Ik zal eens wat vaker letten op de 'waterfall' via F12. Leuke tip!
En ja, adblock heeft zijn plekje wel veroverd op mijn eigen systeem, niet op die van werk; want beleid -> zo weinig mogelijk 3rd-party software :)

[ Voor 26% gewijzigd door hyperdry op 24-02-2018 13:26 ]

Pagina: 1