Mijn Benq BL2411PT beeldscherm staat bij het opstarten van mijn pc soms ineens op 640x480, waar dat 1920x1200 dient te zijn. Voor zover ik kan zien gebeurt dit enkel met de displayport aansluiting. De oplossing is altijd het uitzetten van de stroom van het beeldscherm via de 1/0 schakelaar aan de achterkant en als ik hem dan weer aanzet is het probleem weg en gaat het beeldscherm naar de native resolutie.
Wat heb ik al geprobeerd om het probleem op te lossen?
- nieuwe displayport kabel aangesloten -> hierna leek het probleem over te zijn, maar het gebeurt zojuist weer.
- alle kabels gecontroleerd
- nVidia drivers opnieuw geïnstalleerd (clean install)
Het beeldscherm zit aangesloten op een pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G.
Is het beeldscherm het aan het begeven? Of is er iets mis met mijn videokaart? Is er een manier om een en ander te controleren?
Wat heb ik al geprobeerd om het probleem op te lossen?
- nieuwe displayport kabel aangesloten -> hierna leek het probleem over te zijn, maar het gebeurt zojuist weer.
- alle kabels gecontroleerd
- nVidia drivers opnieuw geïnstalleerd (clean install)
Het beeldscherm zit aangesloten op een pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G.
Is het beeldscherm het aan het begeven? Of is er iets mis met mijn videokaart? Is er een manier om een en ander te controleren?
[ Voor 3% gewijzigd door Cobiwan op 24-02-2018 10:42 ]