Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chinese laptop als Chromebook met Chromium OS Neverware

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• duckenjill
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-05-2023
Ik heb onlangs de Chuwi Lapbook 14.1 gekocht voor €250 op Amazon.fr. Een heel mooi toestel voor die prijs. N3450 processor, 4GB RAM, 64GB, batterijduur +6u, heel goed Full hd display. Alleen ben ik op zoek naar een toestel waar het mogelijk is Chromium OS op te installeren van Neverware. Blijkbaar was dit mogelijk op de eerste uitgebrachte versies van de Chuwi Lapbook, maar door lichte wijzigingen aan Hardware en Bios is het niet langer mogelijk Chromium te installeren (loopt vast bij opstarten, zwart scherm met enkel cursor te zien).

Heeft er iemand ervaring met andere Chinese budget laptops in de prijscategorie onder de €350, waarop het mogelijk is om ChromiuimOS te installeren waarvan dit standaard relatief goed werkt? Ik heb al eens gekeken naar de Jumper ezbook 2 en 3, maar die lijken op het eerste zicht standaard geen Linux te draaien dus ik verwacht dat ChromiumOS dan ook moeilijk zal lukken op die laptops;

Iemand ervaringen? Bedankt!

Alle reacties

• jonkmanrj
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-06-2024
Voor minder dan dat geld heb ik een heerlijke 14 inch chromebook met 4 GB, 32 GB en HD display gekocht, werkt binnen een paar minuten uit de doos zonder geknutsel en continu bij de tijd gehouden met updates. Waar is het je om te doen?

• duckenjill
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-05-2023
Dankjewel voor je antwoord! De laptop moet in de eerste twee jaar nog windows 10 kunnen draaien, daarna kan ik ze pas gebruiken als Chromebook omwille van compatibiliteit voor bepaalde toepassingen.
Ik heb ook al even gezocht naar Chromebooks, maar 14" 4GB en 32GB vind ik niet onder de €350. Al zeker niet rond de €250. Tenzij in de VS maar dan zit je met BTW die nog moet betaald worden dacht ik. Je vindt er wel met 16GB opslag, maar dat is te weinig om te laptop te gebruiken op de langere termijn

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Inmiddels kunnen alle nieuwe chromebooks ook Crostini Linux draaien, waar je via Wine je windows programma's op kunt draaien. Let wel dat je dan een Intel CPU in je Chromebook hebt :)

[ Voor 17% gewijzigd door djwice op 25-06-2019 22:44 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/