Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC ~1250 euro

Pagina: 1
Acties:

• Nick260
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-10 18:55
Heb nu een laptop die aan vervanging toe is. Wil nu zelf een desktop samenstellen voor de eerste keer. Ken gelukkig wel iemand die me hierbij wil helpen. Ik krijg voorlopig ook zijn oude GPU, een AMD Radeon HD 6850. Als dan hopelijk binnenkort de prijzen wat gezakt zijn, zal ik die vervangen met een betere kaart.

Was eerst voor een i5 build aan het zoeken, met als enige reden eigelijk dat ik altijd Intel heb gehad en tevreden ben geweest. Maar uiteindelijk dan toch bij Ryzen uitgekomen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zou graag spellen zoals Battlefield 1, GTA V, Civ,... vlot kunnen spelen op 1080p. En alledaags gebruik.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1250 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, spijtig genoeg niet.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Importeer producten[/url][/td]
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 202,65€ 202,65
1Asus ROG Strix B350-F Gaming€ 109,-€ 109,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 60,40€ 60,40
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,95€ 50,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 190,95€ 190,95
1Cooler Master GM G550M€ 63,50€ 63,50
1Samsung 960 EVO 250GB€ 114,90€ 114,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 862,25

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Als het maar goed is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gewone tower is goed, hoeft niet speciaal kleiner te zijn. Hoeft ook niet speciaal superstil te zijn, prestaties zijn belangrijker dan.

Ga je overklokken?
Dacht eerst van niet omdat ik het nog nooit gedaan heb en er amper iets van af wist. Ondertussen denk ik dat ik het toch van plan ben op het moment dat ik ergens een betere GPU kan vastkrijgen

Wat verwacht je van ons?
Omdat het mijn eerste build ooit is, kan ik alle feedback heel goed gebruiken.

Is de voeding bijvoorbeeld van goede kwaliteit? Niet te veel? Had eerst de Seasonic M12II Bronze 520w gekozen na lezen van reviews maar zag dan dat die pas vanaf de 650w versie werd aangeraden in het topic over voedingen... Ga later de GPU nog vervangen met een zwaardere, maar geen SLI/Crossfire.

Voor de case heb ik niet echt naar het uiterlijk gekeken. Kwaliteit vind ik belangrijker dan uitzicht. Hoe belangrijk die case juist is (qua airflow, hitte etc) en hoeveel ik eraan zou moeten spenderen heb ik echter geen idee van. Dan lijkt het me misschien slim om toch niet te goedkoop te kiezen, zoals ik eerst van plan was. Dus heb ik maar gewoon een case uitgezocht die heel goede reviews kreeg voor een redelijke prijs. Met hierbij in het achterhoofd dat ik die case voor de volgende build wsl weer opnieuw kan gebruiken.

Voor de koeler heb ik voor de zekerheid een iets duurdere genomen dan de goedkopere Cooler Master 212 EVO, om zeker problemen te vermijden (vooral bij overklokken).

Nu al heel erg bedankt voor alle feedback!
Nick

Verwijderd

Voor ca 15 euro meer heb je een betere voeding met meer aansluitingen:
pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
of
pricewatch: Corsair RM550x Zwart

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 21:14
En daarnaast zou ik op dit budget voor een grotere Sata SSD gaan, 250GB is wel krap.

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11 17:15
250GB SSD is prima voor opstart+enkele games. Ga inderdaad voor een degelijke voeding zoals hierboven. Seasonic is prijs/kwaliteit zeer sterk.
Schrap wel de NVME SSD, dat heeft geen meerwaarde t.o.v. bijvoorbeeld de MX500 in gaming.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• Nick260
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-10 18:55
Heb de voeding zojuist vervangen met de Seasonic die jullie aanbevelen.

Ben momenteel aan het overwegen om inderdaad gewoon de MX500 erin te zetten en dan de NVME+ 2TB HDD gewoon weg te laten. Die 2TB lijkt me nu ik er over nadenk ook veel meer dan ik wsl ooit zal nodig hebben.

Mij gaat het er vooral om dat het allemaal heel snel en vlot werkt. Ik had wel al comments en reviews gelezen die zeiden dat het voor de meeste mensen het extra geld niet waard was. Veel van die comments waren al wel bijna 2 jaar oud ondertussen, ze hadden het prijzen die (bijna) dubbel waren van de SATA versies. Dan was de keuze bij mij ook nog snel gemaakt.
Ik was aan het vergelijken met de 860 evo. Dat was momenteel maar 24 euro verschil. De MX500 lijkt me idd wel een slimme keuze. Stuk goedkoper nog en lijkt bijna hetzelfde.

Ik ben ondertussen geneigd om ofwel voor een 500GB SATA te gaan zonder HDD ofwel voor de 250 GB NVME+1TB.

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 128,74€ 128,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 128,74

Of

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda, 1TB€ 40,95€ 40,95
1Samsung 960 EVO 250GB€ 114,90€ 114,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 155,85

Dat zou dan 27 euro meer zijn. Wel 1,2TB ipv 500GB. Heb ook altijd nog mijn oude laptop waar nog 300 GB plaats op is. Ga er ook nog een 64 GB USB stick bijkopen, aangezien ik de oude verloren ben. Dat lijkt me al zeker meer dan genoeg opslag.

Dit lijkt mij wel een goeie deal. Sneller en meer opslag in totaal om altijd zeker te zijn dat ik toekom voor "maar" 27 euro extra.

Als ik toch voor 500GB SATA zou kiezen, en het blijkt dat ik niet toekom, dan zit ik er wsl weinig mee in om spellen te verwijderen en opnieuw te installeren nadien. Meestal ben ik toch maar gefocust op 1 of 2 games tegelijk. Moest ik voor 1 of andere reden dan niet toekomen met 500 GB, wat me onwaarschijnlijk lijkt, en ik toch nog een extra HDD/SDD moet bijkopen ben ik wel duurder af dan wanneer ik nu voor NVME+1 TB kies. Ik denk dat ik met 250 GB wsl zelfs ga toekomen, maar naar de toekomst toe is dat wsl niet echt ideaal...

Zoals eerder gezegd, ik wil gewoon dat het zo vlot en snel mogelijk werkt allemaal. Ik denk dat ik met die 250 GB ga toekomen als opstartschijf en games. Het is niet zo dat ik meer dan +250 GB aan programma's en bestanden heb die er allemaal tegelijk moeten opstaan voor snelle en vlotte werking. De HDD is puur voor opslag als ik niet zou toekomen.

Dus een 1TB SSD lijkt me het slechtste idee door de hoge prijs. Met enkel 500 GB SATA kom ik in de toekomst mss net niet toe.
Snelheid krijgen voor mijn geld zal ik meer appreciëren dan de extra ruimte. Door dan een duurdere NVME + goedkope HDD te combineren krijg ik zowel meer snelheid als meer opslag. Lijkt me niet zo'n slecht idee. Of gaat het nog altijd de moeite niet zijn in dit geval?

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:43

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Als je voor een 250GB NVME (samsung) gaat dan is het prijsverschil met een sata ssd ongeveer 30€, dan zou ik gewoon voor NVME gaan. Bij grotere opslag is het verschil in prijs veel groter en zou ik het niet doen.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Pagina: 1