Heb nu een laptop die aan vervanging toe is. Wil nu zelf een desktop samenstellen voor de eerste keer. Ken gelukkig wel iemand die me hierbij wil helpen. Ik krijg voorlopig ook zijn oude GPU, een AMD Radeon HD 6850. Als dan hopelijk binnenkort de prijzen wat gezakt zijn, zal ik die vervangen met een betere kaart.
Was eerst voor een i5 build aan het zoeken, met als enige reden eigelijk dat ik altijd Intel heb gehad en tevreden ben geweest. Maar uiteindelijk dan toch bij Ryzen uitgekomen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zou graag spellen zoals Battlefield 1, GTA V, Civ,... vlot kunnen spelen op 1080p. En alledaags gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1250 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, spijtig genoeg niet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Importeer producten[/url][/td]
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Als het maar goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gewone tower is goed, hoeft niet speciaal kleiner te zijn. Hoeft ook niet speciaal superstil te zijn, prestaties zijn belangrijker dan.
Ga je overklokken?
Dacht eerst van niet omdat ik het nog nooit gedaan heb en er amper iets van af wist. Ondertussen denk ik dat ik het toch van plan ben op het moment dat ik ergens een betere GPU kan vastkrijgen
Wat verwacht je van ons?
Omdat het mijn eerste build ooit is, kan ik alle feedback heel goed gebruiken.
Is de voeding bijvoorbeeld van goede kwaliteit? Niet te veel? Had eerst de Seasonic M12II Bronze 520w gekozen na lezen van reviews maar zag dan dat die pas vanaf de 650w versie werd aangeraden in het topic over voedingen... Ga later de GPU nog vervangen met een zwaardere, maar geen SLI/Crossfire.
Voor de case heb ik niet echt naar het uiterlijk gekeken. Kwaliteit vind ik belangrijker dan uitzicht. Hoe belangrijk die case juist is (qua airflow, hitte etc) en hoeveel ik eraan zou moeten spenderen heb ik echter geen idee van. Dan lijkt het me misschien slim om toch niet te goedkoop te kiezen, zoals ik eerst van plan was. Dus heb ik maar gewoon een case uitgezocht die heel goede reviews kreeg voor een redelijke prijs. Met hierbij in het achterhoofd dat ik die case voor de volgende build wsl weer opnieuw kan gebruiken.
Voor de koeler heb ik voor de zekerheid een iets duurdere genomen dan de goedkopere Cooler Master 212 EVO, om zeker problemen te vermijden (vooral bij overklokken).
Nu al heel erg bedankt voor alle feedback!
Nick
Was eerst voor een i5 build aan het zoeken, met als enige reden eigelijk dat ik altijd Intel heb gehad en tevreden ben geweest. Maar uiteindelijk dan toch bij Ryzen uitgekomen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zou graag spellen zoals Battlefield 1, GTA V, Civ,... vlot kunnen spelen op 1080p. En alledaags gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1250 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, spijtig genoeg niet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Importeer producten[/url][/td]
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler | € 202,65 | € 202,65 |
| 1 | Asus ROG Strix B350-F Gaming | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 60,40 | € 60,40 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 190,95 | € 190,95 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 63,50 | € 63,50 |
| 1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 114,90 | € 114,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 862,25 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Als het maar goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gewone tower is goed, hoeft niet speciaal kleiner te zijn. Hoeft ook niet speciaal superstil te zijn, prestaties zijn belangrijker dan.
Ga je overklokken?
Dacht eerst van niet omdat ik het nog nooit gedaan heb en er amper iets van af wist. Ondertussen denk ik dat ik het toch van plan ben op het moment dat ik ergens een betere GPU kan vastkrijgen
Wat verwacht je van ons?
Omdat het mijn eerste build ooit is, kan ik alle feedback heel goed gebruiken.
Is de voeding bijvoorbeeld van goede kwaliteit? Niet te veel? Had eerst de Seasonic M12II Bronze 520w gekozen na lezen van reviews maar zag dan dat die pas vanaf de 650w versie werd aangeraden in het topic over voedingen... Ga later de GPU nog vervangen met een zwaardere, maar geen SLI/Crossfire.
Voor de case heb ik niet echt naar het uiterlijk gekeken. Kwaliteit vind ik belangrijker dan uitzicht. Hoe belangrijk die case juist is (qua airflow, hitte etc) en hoeveel ik eraan zou moeten spenderen heb ik echter geen idee van. Dan lijkt het me misschien slim om toch niet te goedkoop te kiezen, zoals ik eerst van plan was. Dus heb ik maar gewoon een case uitgezocht die heel goede reviews kreeg voor een redelijke prijs. Met hierbij in het achterhoofd dat ik die case voor de volgende build wsl weer opnieuw kan gebruiken.
Voor de koeler heb ik voor de zekerheid een iets duurdere genomen dan de goedkopere Cooler Master 212 EVO, om zeker problemen te vermijden (vooral bij overklokken).
Nu al heel erg bedankt voor alle feedback!
Nick