Ik ben op zoek naar een allround laptop voor studie en films kijken (en af en toe wat lichte spelletjes). Met mijn Elitebook 840 G1 als schoollaptop was ik altijd tevreden (niet meer in bezit) maar ik wilde een beter scherm voor multimedia doeleinden en een hogere resolutie voor productiviteit. Toen een XPS 9560 besteld omdat dit zogenaamde beste laptop van het moment zou zijn. Niet dus. Het scherm is weliswaar prachtig maar de kwaliteit het toetsenbord en de trackpad laten te wensen over. Verder vind ik die 'carbon' niet prettig aanvoelen en snijd de randjes van die laptop in mijn polsen (veelgehoorde klacht).
Wat ga je met je laptop doen?
Heel divers. Voornamelijk veel tabs open hebben in Chrome met daarnaast Photoshop open of een pdf creator, films kijken (VLC), Virtualisatie (enkele VM. Hooguit 2).
Wat is je budget?
1600 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik twijfel nu nog of ik een vervolgstudie (informatica) ga doen in september dus dat weet ik nog niet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen Apple!
Eisen en andere input:
- Schermgrootte: 14-15,6". Een 15.6" moet echter niet veel groter zijn dan een XPS 9560 omdat die anders niet meer in een normaal formaat rugtas past met sleeve (zie ook 2 alinea's terug). Géén glanzend scherm! Een XPS 9560 lijkt glanzend (en is niet traditioneel mat) maar is sterk ontspiegeld. Resolutie: 1080p. 4k lijkt me onnodig aangezien het alleen maar meer resources verbruikt waardoor de accu sneller leeg gaat, meer warmte ontstaat en de ventilator meer geluid produceert.
- Gewicht: max 2kg (absoluut niet hoger dan 2.1kg).
- RAM: 16GB.
- De laptop moet niet teveel lawaai maken.
- Met de 4de generatie i5 van mijn oude Elitebook was ik tevreden dus ik zoek niet persee een performance beast. Ik wil echter wel kwaliteit.
Zoals je nu wellicht begrijpt zoek ik dus eigenlijk een Elitebook die het scherm van een XPS 9560 zou hebben. Helaas bestaat die niet. Wat is dan de beste aanbeveling?
Wat ga je met je laptop doen?
Heel divers. Voornamelijk veel tabs open hebben in Chrome met daarnaast Photoshop open of een pdf creator, films kijken (VLC), Virtualisatie (enkele VM. Hooguit 2).
Wat is je budget?
1600 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik twijfel nu nog of ik een vervolgstudie (informatica) ga doen in september dus dat weet ik nog niet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen Apple!
Eisen en andere input:
- Schermgrootte: 14-15,6". Een 15.6" moet echter niet veel groter zijn dan een XPS 9560 omdat die anders niet meer in een normaal formaat rugtas past met sleeve (zie ook 2 alinea's terug). Géén glanzend scherm! Een XPS 9560 lijkt glanzend (en is niet traditioneel mat) maar is sterk ontspiegeld. Resolutie: 1080p. 4k lijkt me onnodig aangezien het alleen maar meer resources verbruikt waardoor de accu sneller leeg gaat, meer warmte ontstaat en de ventilator meer geluid produceert.
- Gewicht: max 2kg (absoluut niet hoger dan 2.1kg).
- RAM: 16GB.
- De laptop moet niet teveel lawaai maken.
- Met de 4de generatie i5 van mijn oude Elitebook was ik tevreden dus ik zoek niet persee een performance beast. Ik wil echter wel kwaliteit.
Zoals je nu wellicht begrijpt zoek ik dus eigenlijk een Elitebook die het scherm van een XPS 9560 zou hebben. Helaas bestaat die niet. Wat is dan de beste aanbeveling?