Ik ben van plan een Alienware laptop te kopen, maar deze heeft slechts 2 USB 3.0 poorten. Ik zit er over te denken een USB hub te kopen, maar ik vraag me af hoe 1 USB 3.0 poort ineens snelheid en stroom voor 4+ USB 3.0 poorten tegelijk kan leveren. Ik heb eerder een USB hub gekocht, en die werkte eigenlijk alleen wanneer er maar 1 apparaat in zat. Bij meer kreeg ik de melding "onbekende USB apparaten" op mijn PC. Ik zal de hub vooral gebruiken voor USB sticks, waar ik graag wel volledige snelheid op haal. Kan een USB 3.0 naar USB 3.0 hub alle apparaten op volle snelheid gebruiken, en hoe kan ik dat zien als ik er 1 koop (of het geen slechte is)?
De laptop heeft verder wel 2 USB-C poorten waarvan 1 Thunderbolt. Ik heb daar echter geen hardware voor. (is daar eigenlijk wel hardware voor?) Zou ik anders daar een hub op aan kunnen sluiten? Ik weet dat Thunderbolt in ieder geval genoeg stroom en snelheid moet kunnen leveren voor flink wat USB 3.0 poorten.
Ik weet dat er hubs zijn met aparte voeding, maar daar heb ik geen interesse in. Ik probeer mijn laptop draagbaar te houden.
De laptop heeft verder wel 2 USB-C poorten waarvan 1 Thunderbolt. Ik heb daar echter geen hardware voor. (is daar eigenlijk wel hardware voor?) Zou ik anders daar een hub op aan kunnen sluiten? Ik weet dat Thunderbolt in ieder geval genoeg stroom en snelheid moet kunnen leveren voor flink wat USB 3.0 poorten.
Ik weet dat er hubs zijn met aparte voeding, maar daar heb ik geen interesse in. Ik probeer mijn laptop draagbaar te houden.