Inmiddels is het interview geweest en ik heb veel van de vragen kunnen stellen. Het verhaal en de video komen morgen, hier alvast een voorproefje in de vorm van antwoorden op vragen uit dit topic

ondanks de groei die OnePlus doormaakt, waarom besteed OnePlus meer aandacht aan het snel ontwikkelen van nieuwe produkten ipv langduriger ondersteuning & oude produkten te bieden?
Over dit thema zei hij ongeveer dit: "We focus on the development of only one product at a time. We were overconfident in 2015 with the release of OnePlus 2 and OnePlus X. I think we are on the right track now."
Hoe die het in z'n hoofd haalt om aan de gebruikers van z'n telefoons (5 en 5t) te vragen of ze hun telefoon op willen sturen naar China voor een Widevine level 1 upgrade...
"This was not our choice, but it was a requirement of partners outside OnePlus."
Ik ben benieuwd of "het hart" van het bedrijf nog steeds ligt bij Tweakers of meer "mainstream" begint te worden.
"The enthusiasts give us credibility as a company and they are the ones recommending our phones to others. If we can serve enthusiasts well, I'm sure we can serve other people as well"
Volgens een antwoord in hun eigen AMA is er geen treble op de 5T omdat er een kans is op bricking. Dit zou natuurlijk voorkomen kunnen worden door een mail-in programma zoals ze dat nu opzetten voor de Widevine DRM update. Vanuit de community lijkt er erg veel vraag te zijn naar treble omdat het het makkelijker maakt om custom ROMs op het toestel te zetten. De toestellen worden daar namelijk veel voor gebruikt, getuige ook de beschikbaarheid en de populariteit van ROMs voor hun telefoons. Waarom word er dan niet voor gekozen om dat te doen, maar wel voor een DRM update waar maar een paar apps voordeel van hebben?
Hier babbelde hij een beetje omheen, maar Treble raakte wel een snaar. Zijn antwoord hierop lees je morgen.
Het moge duidelijk zijn dat de afgelopen jaren de focus op de zogenaamde phablets is gelegd, zijn er plannen voor de ontwikkeling van een "handzamer" model of blijft de focus op 5,5 inch smartphones?
Zijn uitgebreide antwoord met argumentatie lees je morgen. Tdlr: er komt geen kleinere telefoon. Dit vond ik een supergoede vraag!
Zal Oneplus nog met iets innovatiefs komen om zich te onderscheiden van andere fabrikanten?
"I'm excited for what we bring with the table with our products this year and confident our community will love them." Niet echt een antwoord dus

Hoe kijken ze aan tegen het AndroidOne programma? Hoe staat de ondersteuning van hun eigen OxygenOS modellen in verhouding tot de ondersteuning van fabrikanten die deelnemen aan het AndroidOne programma garanderen en waarmaken*? Wat is de kans op een OnePlus AndroidOne toestel?
Supergoede vraag en Pei gaf een duidelijk en beargumenteerd antwoord. Maar ook het antwoord hierop hou ik nog even voor me

Wordt er ook veel geluisterd naar overrated features die de verkoopprijs kunnen opschroeven?
Zult u het altijd belangrijk vinden om open en transparant met de community te communiceren en hoe bent u er zo zeker van om dit vol te houden?
Zijn er plannen om meer te doen aan VoLTE?
Een voor een:
- "Our business model is not gonna change, we keep focussing on flagship phones for fair prices." Doe ermee wat je wilt
- "Just like Tweakers, our community is giving a lot of feedback and because of that, we can learn much faster than we could otherwise. We are grateful for that and intend on keep doing that."
- Het interview was helaas af voordat ik een vraag over VoLTE kon stellen

Waarom ze hebben besloten Apple te kopiëren (mogelijk zijn ze afhankelijk van de keuzes die OPPO qua design maakt).
Waarom er niet voor een groothoek camera wordt gekozen als tweede camera.
Verder of de OnePlus 6 voorzien wordt van Project Treble en waterbestendigheid.
- Over de relatie met Oppo heeft hij uitgebreid geantwoord - ook dat lees je morgen in het uitgebreide verhaal/in de video

- "We got a lot feedback on the OnePlus 5 that low light photos should be much better, so we focused on improving that with a camera with larger aperture."
- Treble zal wel moeten, aan een vraag over waterbestendigheid ben ik helaas niet toegekomen

Vanuit de community komt er altijd veel commentaar op de alert slider die niet veel te customizen is, en het settings menu wat op Oreo nog steeds in de stijl van Nougat is. OnePlus geeft altijd aan naar de community te luisteren, maar hoe komt het dan dat deze simpele problemen nog niet zijn opgelost?
Op de alert slider en het settings-menu specifiek ging hij niet in, wel op software-ontwikkeling en afwijken van stock Android... Lees je morgen
Het verhaal en de video verschijnen als alles goed gaat morgenochtend om zes uur. Nogmaals dank voor de goede set vragen die jullie me hebben meegegeven. Het heeft geholpen om te voorkomen dat hij weg kon komen met standaardantwoorden en daardoor werd het volgens mij een interessant gesprek

.