Acties:
  • +7 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:20
Komende week vindt in Barcelona Mobile World Congress plaats, altijd een plek waar de hele telecomindustrie bij elkaar komt. Behalve previews van nieuwe telefoons staat er komende week ook iets bijzonders op het programma: een interview met Carl Pei, co-founder en het gezicht van OnePlus. We nemen het interview waarschijnlijk ook op video op, als het even meezit. Supertof :*)

Nu heb ik uiteraard al van alles te vragen aan hem en ik kan de drie kwartier die ik met hem heb makkelijk vullen en hem het vuur aan de spreekwoordelijke schene leggen, maar ik ben vast niet de enige die goede vragen kan verzinnen voor hem. Wat wil jij dat ik per se vraag aan Carl Pei?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mogelijk ingegeven door eigen ervaringen maar ik stel de vraag toch: ondanks de groei die OnePlus doormaakt, waarom besteed OnePlus meer aandacht aan het snel ontwikkelen van nieuwe produkten ipv langduriger ondersteuning & oude produkten te bieden?

FYI: met "ondersteuning" bedoel ik zowel firmwares, verkrijgbaarheid / compatibiliteit van accesoires alsmede de snelheid & kennis van klantenservice voor missing shipments, RMA, etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:53

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Hoe die het in z'n hoofd haalt om aan de gebruikers van z'n telefoons (5 en 5t) te vragen of ze hun telefoon op willen sturen naar China voor een Widevine level 1 upgrade...

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:32

TommieW

Numa numa.

Ik ben benieuwd of "het hart" van het bedrijf nog steeds ligt bij Tweakers of meer "mainstream" begint te worden. De OnePlus One was echt een toestel voor enthausiastelingen. OnePlus toestellen beginnen IMHO steeds meer mainstream te worden met het Apple-achtige design en kortere ondersteuning.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:53

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Waarom ze denken dat ze met goedkope marketing (telefoons kapot gooien, rode 5T commercial met Emily Ratajkowski) meer bereiken dan met goede fixes. Een telefoon met slechte camera software gaat echt niet beter verkopen door dit soort bijna irritante filmpjes. Kwaliteit verkoopt zichzelf wel...

Specs

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Volgens een antwoord in hun eigen AMA is er geen treble op de 5T omdat er een kans is op bricking. Dit zou natuurlijk voorkomen kunnen worden door een mail-in programma zoals ze dat nu opzetten voor de Widevine DRM update. Vanuit de community lijkt er erg veel vraag te zijn naar treble omdat het het makkelijker maakt om custom ROMs op het toestel te zetten. De toestellen worden daar namelijk veel voor gebruikt, getuige ook de beschikbaarheid en de populariteit van ROMs voor hun telefoons. Waarom word er dan niet voor gekozen om dat te doen, maar wel voor een DRM update waar maar een paar apps voordeel van hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

@arnoudwokke Ik ben vooral benieuwd naar een mogelijke opvolger van de Oneplus X. Anders verwoord: de specs van een flagship in een kleinere behuizing. Het moge duidelijk zijn dat de afgelopen jaren de focus op de zogenaamde phablets is gelegd, zijn er plannen voor de ontwikkeling van een "handzamer" model of blijft de focus op 5,5 inch smartphones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayBox
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 03:02
Zal Oneplus nog met iets innovatiefs komen om zich te onderscheiden van andere fabrikanten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hoe kijken ze aan tegen het AndroidOne programma? Hoe staat de ondersteuning van hun eigen OxygenOS modellen in verhouding tot de ondersteuning van fabrikanten die deelnemen aan het AndroidOne programma garanderen en waarmaken*? Wat is de kans op een OnePlus AndroidOne toestel?

*Xiaomi even niet meegerekend dan.

[ Voor 8% gewijzigd door Chris.nl op 26-02-2018 14:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

arnoudwokke schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:45:
Komende week vindt in Barcelona Mobile World Congress plaats, altijd een plek waar de hele telecomindustrie bij elkaar komt. Behalve previews van nieuwe telefoons staat er komende week ook iets bijzonders op het programma: een interview met Carl Pei, co-founder en het gezicht van OnePlus. We nemen het interview waarschijnlijk ook op video op, als het even meezit. Supertof :*)

Nu heb ik uiteraard al van alles te vragen aan hem en ik kan de drie kwartier die ik met hem heb makkelijk vullen en hem het vuur aan de spreekwoordelijke schene leggen, maar ik ben vast niet de enige die goede vragen kan verzinnen voor hem. Wat wil jij dat ik per se vraag aan Carl Pei?
Nice! :D

Vragen:
  • Wordt er ook veel geluisterd naar overrated features die de verkoopprijs kunnen opschroeven?
  • Zult u het altijd belangrijk vinden om open en transparant met de community te communiceren en hoe bent u er zo zeker van om dit vol te houden?
  • Zijn er plannen om meer te doen aan VoLTE?
Zodra ik meer vragen bedacht heb, zal ik deze toevoegen.
MAX3400 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:49:
Mogelijk ingegeven door eigen ervaringen maar ik stel de vraag toch: ondanks de groei die OnePlus doormaakt, waarom besteed OnePlus meer aandacht aan het snel ontwikkelen van nieuwe produkten ipv langduriger ondersteuning & oude produkten te bieden?

FYI: met "ondersteuning" bedoel ik zowel firmwares, verkrijgbaarheid / compatibiliteit van accesoires alsmede de snelheid & kennis van klantenservice voor missing shipments, RMA, etc.
Die vraag kan ik deels voor je beantwoorden. De reden dat OnePlus bijna elk half jaar met een T-versie komt, is als OnePlus denkt dat er ruimte is voor hardwarematige verbeteringen, zoals het 18:9 scherm:
https://forums.oneplus.ne...6679/page-3#post-17146040
We'll make a second T device if there's enough new technology that's useful to our users. As of now, we still haven't decided whether we have enough upgrades next year for a T device.
CtrAltDelicious schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:58:
@arnoudwokke Ik ben vooral benieuwd naar een mogelijke opvolger van de Oneplus X. Anders verwoord: de specs van een flagship in een kleinere behuizing. Het moge duidelijk zijn dat de afgelopen jaren de focus op de zogenaamde phablets is gelegd, zijn er plannen voor de ontwikkeling van een "handzamer" model of blijft de focus op 5,5 inch smartphones?
Die komt er niet: https://www.engadget.com/...x-series-killed-says-ceo/
PlayBox schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:45:
Zal Oneplus nog met iets innovatiefs komen om zich te onderscheiden van andere fabrikanten?
De alert-slider is opzich best onderscheidend, en OnePlus was ook één van de eerste fabrikanten met zo'n snelle snellaadtechniek als Dash-Charge.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anonymoussaurus schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:49:
[...]

Die vraag kan ik deels voor je beantwoorden. De reden dat OnePlus bijna elk half jaar met een T-versie komt, is als OnePlus denkt dat er ruimte is voor hardwarematige verbeteringen, zoals het 18:9 scherm:
https://forums.oneplus.ne...6679/page-3#post-17146040
:? Het boeit me niet dat er blijkbaar elk half jaar een T-versie komt... Ik verbaas me meer over het feit dat er dit jaar waarschijnlijk (nadruk) de 6 en/of de 6T worden gelanceerd.Dat zouden dan device 8 & 9 zijn in minder dan 5 jaar waardoor dan ook 5 verschillende SoC's en tenminste 4 verschillende schermen/resoluties aangeboden zijn. Dat vind ik, persoonlijk, erg grof veel & snel en het helpt, gezien een aantal comments links en rechts, absoluut niet dat devices dan ook niet meer verkrijgbaar zijn van de een op andere dag waardoor je dus "gedwongen" wordt alleen die te kopen.

Er staat nota bene een poll op de frontpage over wat een high-end phone mag kosten; dan kan je me eigenlijk niet echt wijsmaken dat een "hardware refresh" elke 6 maanden gerechtvaardigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

MAX3400 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:30:
:? Het boeit me niet dat er blijkbaar elk half jaar een T-versie komt... Ik verbaas me meer over het feit dat er dit jaar waarschijnlijk (nadruk) de 6 en/of de 6T worden gelanceerd.Dat zouden dan device 8 & 9 zijn in minder dan 5 jaar waardoor dan ook 5 verschillende SoC's en tenminste 4 verschillende schermen/resoluties aangeboden zijn. Dat vind ik, persoonlijk, erg grof veel & snel en het helpt, gezien een aantal comments links en rechts, absoluut niet dat devices dan ook niet meer verkrijgbaar zijn van de een op andere dag waardoor je dus "gedwongen" wordt alleen die te kopen.

Er staat nota bene een poll op de frontpage over wat een high-end phone mag kosten; dan kan je me eigenlijk niet echt wijsmaken dat een "hardware refresh" elke 6 maanden gerechtvaardigd is.
Ehh, ja, dus..? Dat heb ik toch uitgelegd waarom zij dat doen? Ik denk dat je doelt op het feit dat de OnePlus 5 niet meer verkrijgbaar is naast de 5T?

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 26-02-2018 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anonymoussaurus schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:31:
[...]

Ehh, ja, dus..? Dat heb ik toch uitgelegd waarom zij dat doen?
En dat geeft dus geen antwoord op de initiele vraag; waar is de langduriger ondersteuning op oudere devices???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

Ik zou het volgende graag willen weten:
  • Waarom ze hebben besloten Apple te kopiëren (mogelijk zijn ze afhankelijk van de keuzes die OPPO qua design maakt).
  • Waarom er niet voor een groothoek camera wordt gekozen als tweede camera.
  • Verder of de OnePlus 6 voorzien wordt van Project Treble en waterbestendigheid.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

MAX3400 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:33:
[...]

En dat geeft dus geen antwoord op de initiele vraag; waar is de langduriger ondersteuning op oudere devices???
Ik had m'n vraag bewerkt. Je bedoelt waarom OnePlus de 5 niet naast de T verkoopt en er bijvoorbeeld geen hoesjes meer voor de OnePlus 5 te koop zijn? Dat is al een keer beantwoord: OnePlus Accessory Replenishment
Hi everyone,

As you are well aware, our community is at the heart of everything we do here at OnePlus. Through your feedback, we are always learning and improving everything down to the very last detail.

We’ve been receiving feedback from our customers praising the quality and longevity of our products. However, some have been disappointed that they cannot buy a new case or screen protector after their OnePlus phone is no longer on sale. By listening carefully to this feedback, we recognize that everybody is different and over time, some people will naturally find the need to replace or change their phone accessories.

So, starting from the OnePlus 5, we will now continue producing and stocking a focused range of cases and screen protectors up to one year after a phone product goes off-sale. Of course, we apologize to users who own older models and please make sure to approach the OnePlus community on our forums to find the best alternative suppliers for your previous OnePlus devices.

We would like to thank you all again for your continuous feedback and support. We keep on learning!

Never Settle.
Laguna schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:36:
Ik zou het volgende graag willen weten:
  • Waarom ze hebben besloten Apple te kopiëren (mogelijk zijn ze afhankelijk van de keuzes die OPPO qua design maakt).
  • Waarom er niet voor een groothoek camera wordt gekozen als tweede camera.
  • Verder of de OnePlus 6 voorzien wordt van Project Treble en waterbestendigheid.
  1. Misschien om R&D kosten te besparen inderdaad? :p
  2. Goede vraag :)
  3. Google verplicht fabrikanten die telefoons met Android 8 leveren, om Project Treble te ondersteunen. Waterbestendigheid is er min of meer al (bekijk de vele filmpjes en tests maar eens), maar OnePlus schijnt de licentiekosten te duur te vinden (waardoor de prijs wordt opgekrikt).

[ Voor 20% gewijzigd door Anonymoussaurus op 26-02-2018 16:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChaosChameleon
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 09:30
Vanuit de community komt er altijd veel commentaar op de alert slider die niet veel te customizen is, en het settings menu wat op Oreo nog steeds in de stijl van Nougat is. OnePlus geeft altijd aan naar de community te luisteren, maar hoe komt het dan dat deze simpele problemen nog niet zijn opgelost?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• arnoudwokke
Dank iedereen voor de vragen, ik ga straks naar Carl Pei toe - het resultaat verschijnt in een of andere vorm (welke weet ik nog niet precies, interview, achtergrond of iets anders, op de frontpage :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

arnoudwokke schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:25:
Dank iedereen voor de vragen, ik ga straks naar Carl Pei toe
Doe 'm de groeten van GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

*kuch* dat wordt een lang & lijvig artikel, @arnoudwokke ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• arnoudwokke
Inmiddels is het interview geweest en ik heb veel van de vragen kunnen stellen. Het verhaal en de video komen morgen, hier alvast een voorproefje in de vorm van antwoorden op vragen uit dit topic :)
ondanks de groei die OnePlus doormaakt, waarom besteed OnePlus meer aandacht aan het snel ontwikkelen van nieuwe produkten ipv langduriger ondersteuning & oude produkten te bieden?
Over dit thema zei hij ongeveer dit: "We focus on the development of only one product at a time. We were overconfident in 2015 with the release of OnePlus 2 and OnePlus X. I think we are on the right track now."
Hoe die het in z'n hoofd haalt om aan de gebruikers van z'n telefoons (5 en 5t) te vragen of ze hun telefoon op willen sturen naar China voor een Widevine level 1 upgrade...
"This was not our choice, but it was a requirement of partners outside OnePlus."
Ik ben benieuwd of "het hart" van het bedrijf nog steeds ligt bij Tweakers of meer "mainstream" begint te worden.
"The enthusiasts give us credibility as a company and they are the ones recommending our phones to others. If we can serve enthusiasts well, I'm sure we can serve other people as well"
Volgens een antwoord in hun eigen AMA is er geen treble op de 5T omdat er een kans is op bricking. Dit zou natuurlijk voorkomen kunnen worden door een mail-in programma zoals ze dat nu opzetten voor de Widevine DRM update. Vanuit de community lijkt er erg veel vraag te zijn naar treble omdat het het makkelijker maakt om custom ROMs op het toestel te zetten. De toestellen worden daar namelijk veel voor gebruikt, getuige ook de beschikbaarheid en de populariteit van ROMs voor hun telefoons. Waarom word er dan niet voor gekozen om dat te doen, maar wel voor een DRM update waar maar een paar apps voordeel van hebben?
Hier babbelde hij een beetje omheen, maar Treble raakte wel een snaar. Zijn antwoord hierop lees je morgen.
Het moge duidelijk zijn dat de afgelopen jaren de focus op de zogenaamde phablets is gelegd, zijn er plannen voor de ontwikkeling van een "handzamer" model of blijft de focus op 5,5 inch smartphones?
Zijn uitgebreide antwoord met argumentatie lees je morgen. Tdlr: er komt geen kleinere telefoon. Dit vond ik een supergoede vraag!
"I'm excited for what we bring with the table with our products this year and confident our community will love them." Niet echt een antwoord dus ;)
Hoe kijken ze aan tegen het AndroidOne programma? Hoe staat de ondersteuning van hun eigen OxygenOS modellen in verhouding tot de ondersteuning van fabrikanten die deelnemen aan het AndroidOne programma garanderen en waarmaken*? Wat is de kans op een OnePlus AndroidOne toestel?
Supergoede vraag en Pei gaf een duidelijk en beargumenteerd antwoord. Maar ook het antwoord hierop hou ik nog even voor me ;)
Wordt er ook veel geluisterd naar overrated features die de verkoopprijs kunnen opschroeven?
Zult u het altijd belangrijk vinden om open en transparant met de community te communiceren en hoe bent u er zo zeker van om dit vol te houden?
Zijn er plannen om meer te doen aan VoLTE?
Een voor een:
- "Our business model is not gonna change, we keep focussing on flagship phones for fair prices." Doe ermee wat je wilt ;)
- "Just like Tweakers, our community is giving a lot of feedback and because of that, we can learn much faster than we could otherwise. We are grateful for that and intend on keep doing that."
- Het interview was helaas af voordat ik een vraag over VoLTE kon stellen :'(
Waarom ze hebben besloten Apple te kopiëren (mogelijk zijn ze afhankelijk van de keuzes die OPPO qua design maakt).
Waarom er niet voor een groothoek camera wordt gekozen als tweede camera.
Verder of de OnePlus 6 voorzien wordt van Project Treble en waterbestendigheid.
- Over de relatie met Oppo heeft hij uitgebreid geantwoord - ook dat lees je morgen in het uitgebreide verhaal/in de video :)
- "We got a lot feedback on the OnePlus 5 that low light photos should be much better, so we focused on improving that with a camera with larger aperture."
- Treble zal wel moeten, aan een vraag over waterbestendigheid ben ik helaas niet toegekomen :'(
Vanuit de community komt er altijd veel commentaar op de alert slider die niet veel te customizen is, en het settings menu wat op Oreo nog steeds in de stijl van Nougat is. OnePlus geeft altijd aan naar de community te luisteren, maar hoe komt het dan dat deze simpele problemen nog niet zijn opgelost?
Op de alert slider en het settings-menu specifiek ging hij niet in, wel op software-ontwikkeling en afwijken van stock Android... Lees je morgen ;)

Het verhaal en de video verschijnen als alles goed gaat morgenochtend om zes uur. Nogmaals dank voor de goede set vragen die jullie me hebben meegegeven. Het heeft geholpen om te voorkomen dat hij weg kon komen met standaardantwoorden en daardoor werd het volgens mij een interessant gesprek :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
arnoudwokke schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:20:
Nogmaals dank voor de goede set vragen die jullie me hebben meegegeven. Het heeft geholpen om te voorkomen dat hij weg kon komen met standaardantwoorden en daardoor werd het volgens mij een interessant gesprek :).
Graag gedaan, thnx voor de kans om mee te denken en 't voorproefje!

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 01-03-2018 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Voor de volledigheid: Ik zie dat het interview online staat op

reviews: OnePlus-topman Carl Pei: we zijn te conservatief geweest

[ Voor 4% gewijzigd door Ives op 02-03-2018 20:57 ]

Pagina: 1