iPhone 7 verlies Wifi wanneer scherm uit gaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-05 22:08
Mijn vraag
Zodra het scherm van mijn iPhone 7 uit gaat, verliest die Wifi verbinding. Ik heb hier sinds ruim een week last van. Daarnaast merkte ik vandaag ook ineens dat ik geen internet meer kan gebruiken wanneer ik aan het bellen ben. Ik krijg daarbij de melding
Safaris cannot open the page.

The error was: "A data connection cannot be established because a call is currently active.".
Relevante software en hardware die ik gebruik
iOS 11.2.5/6 en 11.3 beta op iPhone 7, KPN Experiabox (ZTE)
Ik draai momenteel 11.2.6 (15D100)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Al mijn andere apparaten hebben dit probleem niet. Op de iPhone heb ik alle soorten resets geprobeerd, inclusief een totale. iPhone uit en aan helpt niet, ook router herstarten werkt niet. Ook de optie Wifi Networking onder Location Services aan of uitzetten werkt niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Heb je een reservekopie teruggezet nadat je hem volledig had reset?
Dat schiet namelijk niet op, probeer dan ff je netwerkinstellingen te resetten.

Zo ja en dat helpt niet, activeer hem eens als nieuwe iPhone zonder reservekopie en kijk wat ie dan doet.
Je kan niet bellen en internetten tegelijk terwijl je op WiFi zit...?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Ik heb het allebei al geprobeerd, zowel netwerkinstellingen resetten, als de iPhone resetten en opzetten als nieuwe telefoon.

Daarnaast kan ik inderdaad helemaal geen internet gebruiken als ik bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Wat is er veranderd in de afgelopen week?
Nieuwe firmware op je modem/router? Nieuwe apps geïnstalleerd?

Dat niet kunnen internetten als je belt terwijl je op WiFi zit is mij echt een raadsel... Dat is heel raar, het lijkt wel alsof ie je WiFi dan helemaal niet gebruikt maar alsnog gewoon over je mobiele netwerk heen wil. Dat kan ik niet verklaren, en op Google is er ook helemaal niets over te vinden.
Als je bijvoorbeeld je IP-adres bekijkt (https://whatip.me) vanuit Safari, is dat dan wel van je vaste lijn of van mobiel?

Als dat van je mobiel is dan gaat er iets grondigs mis met je WiFi instellingen, en dan zou ik eerst de oorzaak zoeken in de fouter.

Overigens zou mobiel internet ook gewoon moeten werken terwijl je aan 't bellen bent tenzij je op 2G zit. Misschien op 3G. Maar op 4G als je gewoon Voice & Data geactiveerd hebt staan moet het geen enkel probleem vormen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Voor zover ik weet is er de laatste weken niks veranderd, behalve dat ik de burger King app heb gedownload en weer verwijderd. Met voor het schrijven van OP heb ik ook een update naar 11.2.6 gehad, maar daarvoor ondervond ik al problemen. De update heeft ook niet geholpen.

Als ik op WiFi zit, heb ik idd gewoon het IP adres van thuis. Ik kan dan ook gewoon internetten met wifi aan en mobiele data uit. Zodra het scherm echter uit gaat verlies ik dus verbinding met wifi. Verbinding met mobiele data blijft behouden als ik die ervoor aan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Echt geen idee, is ook lastig om alles door te spitten op afstand. :P
Ik zou eens met Apple chatten op getsupport.apple.com :) Die gaan je geheid adviseren om een reset te doen, dus meteen zeggen dat je dat al geprobeerd hebt en ook als nieuw hebt ingesteld, etc. etc. en dat je naar hun komt als last resort.
Waarschijnlijk wordt je dan, tenzij de medewerker het meteen weet of kan oplossen, doorverbonden met een Senior Advisor en die weet wellicht meer.

-edit-
Oh 1 laatste dingetje... Wie is je mobiele provider?

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 24-02-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05 19:48
Ben je aan het roamen?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:24
If you experienced any issues on iOS 11.3 beta 2 or earlier of Wi-Fi not connecting automatically, dropping off, or disconnecting unexpectedly, please go to Settings -> WiFi, tap the Information button (i) next to the network name, and verify that the Auto-Join switch is on

Check dit eens

En kijk eens of vowifi uitschakelen helpt

[ Voor 7% gewijzigd door turkeyhakan op 24-02-2018 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefal
Ik zit bij KPN. Ik heb gisteren ook Apple al gebeld maar die konden mij niet helpen. Ik heb uiteindelijk ( na ruim een uur bellen met Apple support!!!) een afspraak bij de Apple store kunnen krijgen, maar helaas pas eind volgende week.
Ik ben niet aan het roamen.
turkeyhakan schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 11:06:
If you experienced any issues on iOS 11.3 beta 2 or earlier of Wi-Fi not connecting automatically, dropping off, or disconnecting unexpectedly, please go to Settings -> WiFi, tap the Information button (i) next to the network name, and verify that the Auto-Join switch is on

Check dit eens

En kijk eens of vowifi uitschakelen helpt
Auto join staat aan. Ik heb ook even opgezocht wat vowifi is, maar de instelling daarvoor (wifi calling on this phone) is nergens te vinden bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
instellingen -> mobile data -> bellen via wifi (voice over wifi)

edit
Wat je ook eens moet doen is naar instellingen algemeen, en dan info en dan op je aanbieder drukken,(staat onder versie, en boven model) misschien gaat hij hier een kleine update voor halen van je provider.

[ Voor 64% gewijzigd door Mel33 op 24-02-2018 13:22 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
KPN biedt geen VoWiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ha goed om te weten, dan moet hij het uitzetten.

Ze zijn er mee bezig. https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/vowifi-443324

[ Voor 17% gewijzigd door Mel33 op 24-02-2018 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Mel33 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 12:13:
[...]

Ha goed om te weten, dan moet hij het uitzetten.
Ja die hele functie verschijnt dus niet op je iPhone als de provider het niet aanbiedt. :P
Vandaar dat hij het niet kon vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@thefal Kijk kassa, gaat over device wifi updates, en dat schijnt op de v10 modem/router van kpn niet goed te verbinden. Zet modem of device tijdelijk op 2,4GHz wifi

[ Voor 16% gewijzigd door Mel33 op 24-02-2018 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Mel33 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 19:49:
@thefal Kijk kassa, gaat over device wifi updates, en dat schijnt op de v10 modem/router van kpn niet goed te verbinden. Zet modem of device tijdelijk op 2,4GHz wifi
Dat heb ik inderdaad ook al een tijdje geleden gedaan. Daarna is het echter nog 2-3 weken goed blijven gaan. Tevens hebben mijn andere apparaten dus geen problemen.
Bedankt voor de suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
thefal schreef op zondag 25 februari 2018 @ 08:46:
[...]

Dat heb ik inderdaad ook al een tijdje geleden gedaan. Daarna is het echter nog 2-3 weken goed blijven gaan. Tevens hebben mijn andere apparaten dus geen problemen.
Bedankt voor de suggestie!
Het zijn niet alle apparaten die er last van hebben, sommigen wel en sommigen niet, kijk de Kassa aflevering maar even.

Pagina: 1