Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus VivoBook Pro N552VW-FY273T.

Sinds kort heb ik last van storing of uitvallen van mijn LCD scherm. Dit uit zich afwisselend in paarse flikkerende strepen (zonder windows in beeld), kort uitvallen (eventueel met zwart witte blokjes) en helemaal uitvallen. Wanneer hij helemaal is uitgevallen komt hij ook niet meer tot leven bij in-/uitschakelen van de computer. Soms wel de volgende dag weer.

Wel heb ik zelf een work-around ontdekt. Wanneer ik mijn laptop met HDMI kabel op de ingeschakelde tv prik komt mijn scherm plotseling tot leven en dan heb ik er meestal een tijd lang geen last meer van.

Lijkt mij iets softwarematigs als ik hem op die manier kan fixen, maar weet het niet zeker. Hopelijk is het iets wat zelf eenvoudig op te lossen valt, zodat ik hem niet naar de RMA hoef te sturen. Ook vind ik het nu nog niet fijn om te doen, aangezien de klachten nogal vaag zijn en ook niet altijd optreden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou bijna zeggen; doe eens een driver update?

Iets rigoreuzer, doe een clean OS install en dan de laatste drivers eroverheen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat zijn de temperaturen ?, en zorg dat de boel stofvrij is

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb eens naar de drivers gekeken en kon inderdaad wel een update gebruiken. Was eigenlijk in de veronderstelling dat dit automatisch ging via windows update tegenwoordig.

Nvidia driver is nu bijgewerkt naar de laatste versie. Alleen de intel HD driver wilt niet updaten vreemd genoeg. Dan krijg ik een error dat de driver niet voor mijn model gevalideerd is en ik de leverancier om de juiste stuurprogramma's moet vragen. De website van ASUS loopt alleen wat achter volgens mij. Volledige herinstallatie is mij voor nu nog wat te rigoureus.

Temperatuur lijkt mij niet het probleem. De fanspeed is vrij laag.