Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Tablet

Wat is je budget?
Beneden 500 sowieso, maar liefst rond 200-300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Aantekeningen te maken (actieve stylus is een voorwaarde).
Internetten: Wifi + 3/4G is een must.
Gewicht: Liefst niet te zwaar (geen hele laptop van 2 kg).
Beeldschermgrootte: Ten minste 9.7 inch.
Besturingssysteem: Geen iOS. Liefst Windows (ik wil graag office kunnen gebruiken). Denk dat Android ook wel kan (maar ik heb niet goed kunnen uitvinden wat ik daarmee nou wel en niet kan).

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik had een Dell Venue 11 Pro 5130 aangeschaft (refurb), maar die bleek toch niet helemaal in orde. Qua specs was die heel fijn, prijstechnisch ook. Ik kan hem verder nauwelijks vinden, helaas. Als ik zoek in de Pricewatch en mijn voorwaarden invoer (behalve prijs), kom ik uit op:
Samsung S3
Microsoft Surface Pro 3
Huawei Mediapad M2 Standard
Huawei Mediapad M2 Premium

Refurbished is voor mij meer dan prima om de prijs te drukken.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zouden jullie mij één van deze aanraden? Zijn er nog andere modellen die ook aan mijn voorwaarden voldoen of die vervangingen zijn voor mijn oude Dell Venue? Ik kan nauwelijks reviews vinden van de Huawei. Heeft iemand daar enig idee van?

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Er bestaan office Apps in iTunes, dus een iPad kan ook een optie zijn.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:18
Ik zou de Microsoft Surface aanraden, daar heb ik positieve ervaringen mee.

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 19:03
Je kunt ook een refurbished of tweedehandse Thinkpad 10 opzoeken, die hebben meestal ook 4G.
Volgens mij zit daar dezelfde processor in als in die Dell. Geen snelheidsmonster, maar een prima degelijke tablet. Ik ben er nogsteeds erg blij mee.

Edit:
Vind je tweedehands interessant? Of wil je liever voor refurbished gaan?
Ik kwam deze tegen op Ebay:
https://www.ebay.co.uk/it...bc0b1c:g:RF4AAOSwZqZaMRs6
Helemaal geen verkeerde prijs voor een tablet welke nog redelijk meekomt met 4G en een keyboard dock. Batterijduur is natuurlijk wel een dingetje...

[ Voor 46% gewijzigd door Pyramiden op 26-02-2018 12:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pyramiden schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:40:
Je kunt ook een refurbished of tweedehandse Thinkpad 10 opzoeken, die hebben meestal ook 4G.
Volgens mij zit daar dezelfde processor in als in die Dell. Geen snelheidsmonster, maar een prima degelijke tablet. Ik ben er nogsteeds erg blij mee.

Edit:
Vind je tweedehands interessant? Of wil je liever voor refurbished gaan?
Ik kwam deze tegen op Ebay:
https://www.ebay.co.uk/it...bc0b1c:g:RF4AAOSwZqZaMRs6
Helemaal geen verkeerde prijs voor een tablet welke nog redelijk meekomt met 4G en een keyboard dock. Batterijduur is natuurlijk wel een dingetje...
Ik heb een lichte voorkeur voor refurbished, om de simpele reden dat ik niet kan beoordelen wat ik koop. Op zich vind ik tweedehands bij een goede computerwinkel ook niet verkeerd, maar ik wil vooral graag garantie op zo'n prijzig apparaat.

Wat is jullie ervaring met tweedehands/refurb?
En kun je met de thinkpad 10 een beetje goed aantekeningen maken?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2018 17:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:35:
Er bestaan office Apps in iTunes, dus een iPad kan ook een optie zijn.
Ik ben niet zo'n Apple-fan. Ik snap die dingen gewoon niet, geloof ik. Te veel gewend aan Windows ;)

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 19:03
Verwijderd schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:17:
[...]

Ik heb een lichte voorkeur voor refurbished, om de simpele reden dat ik niet kan beoordelen wat ik koop. Op zich vind ik tweedehands bij een goede computerwinkel ook niet verkeerd, maar ik wil vooral graag garantie op zo'n prijzig apparaat.

Wat is jullie ervaring met tweedehands/refurb?
En kun je met de thinkpad 10 een beetje goed aantekeningen maken?
Dat is wel waar het een beetje mank gaat. Sub 500 euro is spotgoedkoop voor een Windows Tablet met 4g, dus je zult altijd ergens op moeten inleveren. Zo'n tablet kost nieuw immers makkelijk 800, 900 euro, helemaal als je er een stylus bij wilt.

"Refurbished" is geen beschermde term, en kan alles inhouden van "de fabrieksinstellingen zijn hersteld" tot en met "De behuizing, het scherm en de batterij zijn vervangen voor nieuwe exemplaren", en alles daartussenin. Je hebt dus eigenlijk geen idee wat je koopt. En zowel tweedehands als refurbished is dus een redelijke loterij.

Ik ben zelf nogsteeds erg tevreden over de Thinkpad 10. Aantekeningen gaan prima, en de pen is erg precies en reageert mooi op hoe hard je drukt. Irritante is wel dat je soms de driver van de pen opnieuw moet installeren na een grote Windows update.

Verwijderd

Topicstarter
Pyramiden schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:42:
[...]

Dat is wel waar het een beetje mank gaat. Sub 500 euro is spotgoedkoop voor een Windows Tablet met 4g, dus je zult altijd ergens op moeten inleveren. Zo'n tablet kost nieuw immers makkelijk 800, 900 euro, helemaal als je er een stylus bij wilt.

"Refurbished" is geen beschermde term, en kan alles inhouden van "de fabrieksinstellingen zijn hersteld" tot en met "De behuizing, het scherm en de batterij zijn vervangen voor nieuwe exemplaren", en alles daartussenin. Je hebt dus eigenlijk geen idee wat je koopt. En zowel tweedehands als refurbished is dus een redelijke loterij.

Ik ben zelf nogsteeds erg tevreden over de Thinkpad 10. Aantekeningen gaan prima, en de pen is erg precies en reageert mooi op hoe hard je drukt. Irritante is wel dat je soms de driver van de pen opnieuw moet installeren na een grote Windows update.
Ah oke. Dank voor je uitgebreide reactie! Ik ben gewoon een noob wat dit betreft, en daarom vind ik het heel lastig. Iets met bomen en een bos. Dank voor je reactie iig!

Overigens begreep ik dat je ook een dongel erop kunt zetten. Dan is een simkaartslot niet zo belangrijk meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2018 19:03 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:18
Je kunt ook je telefoon als hotspot gebruiken, dan heb je geen 4g nodig in de tablet en is er veel meer keuze.
Pagina: 1