Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVreeke
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-08 12:40
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een gaming headset. Daarbij vind ik het belangrijk dat de surround optie de beste is binnen de prijsklasse.

Wat is je budget?
Ik wil rond de 100 euro uitgeven. Het liefst iets minder natuurlijk maar als het duidelijke meerwaarde heeft mbt to surround ben ik bereid iets meer uit te geven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga de headset eigenlijk alleen gebruiken om te gamen. Ik ben geen audiofiel en ben dus niet zo gebrand op kleine verschillen in geluidskwaliteit. Mijn aanname is dat alle headsets in deze prijsklasse qua geluidskwaliteit redelijk dicht bij elkaar liggen en dat ze zich onderscheiden met andere dingen zoals bijvoorbeeld een goede surround optie. Omdat ik de headset niet veel zal gebruiken om muziek te luisteren wil ik graag dat de surround (die het best tot zijn recht komt tijdens het gamen lijkt me) goed is. Ook zal ik de headset niet echt buitenshuis dragen dus het uiterlijk is ook niet zo belangrijk. Draagcomfort echter wel.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ja ik heb al twee opties. Ik zet ze op een rijtje.

product: Kingston HyperX Cloud II
Deze ziet er op dit moment het meest annlokkelijk uit, de reviews zijn bijna allemaal lovend maar er wordt maar weinig ingegaan op de surround functie.

product: Logitech G433
Deze heeft een vriend van me en die is erg tevreden maar er schijnt een echo te zitten in de surround. Weet iemand hoe storend die is?

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn vraag aan jullie is vooral: wat weten jullie over deze opties met betrekking tot surround? Of weten jjullie nog betere opties wellicht.

Verder ben ik ook benieuwd naar jullie mening over surround in het algemeen. Geeft het echt de game-ervaring die ik ervan verwacht? Of kun je beter gewoon een degelijke all round headset nemen zelfs als je vooral wilt gamen.

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.

Update: ik ben ongeduldig geweest en ben naar de mediamarkt gegaan om de Cloud II te kopen. Ik heb dus niet per se meer antwoorden nodig. Des al niet te min ben ik benieuwd naar jullie meningen dus mocht je je geroepen voelen, schroom je niet.

[ Voor 5% gewijzigd door TVreeke op 23-02-2018 20:01 . Reden: Headset aangeschaft ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het is discutabel of je überhaupt wel surround kan horen op een hoofdtelefoon. Dit ivm met de plaatsing van de speakers die natuurlijk allemaal direct op je oor zitten. Vaak is het dan ook gewoon pure marketing-bs ipv dat je er echt wat aan hebt. ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:12
Voor die prijsklasse is er niet veel soeps, kijk eerder naar sony platinum of nog duurder astro a50.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:59
Amaze86 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 11:56:
Voor die prijsklasse is er niet veel soeps, kijk eerder naar sony platinum of nog duurder astro a50.
Waarom die, ze zijn niet beter(qua surround)enkel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een Logitech G930 met 7.1 surround. Ik ben nog geen enkele game tegen gekomen die hier ook echt gebruik van maakt. Ik speel voornamelijk ESO, WoW en Battlefield 1. Ik zou eens bij een Mediamarkt ofzo gaan testen of het wel echt meerwaarde voor je heeft !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:12
Arjantje72 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 01:15:
[...]

Waarom die, ze zijn niet beter(qua surround)enkel duurder.
Niet beter??? Juist beter omg als je a50 hebt gehad dan wil je niet anders.Een hs kost niks voor niks boven 300 euro.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Lekker relevant. Waarom niet meteen eentje van €1500 adviseren.

Volgens https://www.rtings.com/he...iews/best/by-usage/gaming heeft de G433 goed geluid in zijn klasse. Ik weet niet of die Hyper X2 vergelijkbaar is met degene die ze daar hebben getest. Surround zou ik niet doen. Mijn Arctis 7 heeft de optie, en enige wat het lijkt te doen is belabberde geluidskwaliteit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:42
Ik zelf ben behoorlijk fan van de Roccat headsets.

De headsets zitten goed, hebben in mijn optiek goed geluid en ook 5.1 surround geluid.

pricewatch: Roccat Kave XTD 5.1 Analog

De headset is wel iets duurder, maar in mijn optiek is dat zeker zijn geld waard.

En toevallig zie ik dat hun nieuwste headset 7.1 heeft en goedkoper is:
https://www.bol.com/nl/p/...windows/9200000088245139/

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVreeke
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-08 12:40
Die zien er goed uit inderdaad Wylana. Maar ik heb de cloud X II al gekocht. Die bevalt goed maar heeft niet de beste geluidskwaliteit denk ik. I moet zeggen dat ik twijfel aan mijn keus nu ik jou suggesties zie. Maar niks meer aan te doen helaas. Toch bedankt voor je antwoord.
Pagina: 1