Een aantal jaren geleden heb ik van iemand een bureaustoel gekregen. Stond in een vochtige opslag niets te doen. Na de boel goed schoon te hebben gemaakt eigenlijk nooit meer uitgezocht wat het precies was. Een tijdje later voelde ik twee plastic wipknoppen onder de stoel, maar er gebeurde niets als ik iets indrukte. Stoel ondersteboven gelegd en er bleek een aansluiting voor een adapter op te zitten. Daarnaast kwam ik erachter dat het niet zomaar een stoel was. 
Wat is het? Nou, blijkbaar een Poltrona Frau Forum. De naamplaat onder de stoel geeft aan dat 'ie is voorzien van elektropneumatische rugondersteuning. Cool.
Nu nog werkend zien te krijgen.
Onderplaat opengeschroefd en toen kwam ik naast een hoop stof dit tegen:

Klik voor heel groot.
Ik zoek mij nu al enige tijd rot naar de officiële adapter (op het internet dan, zat niets bij de stoel), maar ik kan niets vinden qua specificaties. Enige wat de specsheet van de stoel aangeeft is:
). Stekker van de adapter zat er losjes in, dus dit is niet echt een oplossing.
Nu zit ik dus met het volgende:

Wat is het? Nou, blijkbaar een Poltrona Frau Forum. De naamplaat onder de stoel geeft aan dat 'ie is voorzien van elektropneumatische rugondersteuning. Cool.
Onderplaat opengeschroefd en toen kwam ik naast een hoop stof dit tegen:

Klik voor heel groot.
Ik zoek mij nu al enige tijd rot naar de officiële adapter (op het internet dan, zat niets bij de stoel), maar ik kan niets vinden qua specificaties. Enige wat de specsheet van de stoel aangeeft is:
Ik heb een universele adapter gepakt en die erop gezet (1,5v, oud dingetje van Hapé), na 30 minuten gebeurde er iets maar toen was 'ie weer leeg (maar m'n lendensteun is wel opgeblazen en blijft ook mooi volElectro-pneumatic device for the regulation of the seat and the lumbar area. To activate the mechanism sit down and press the button located under the right-hand side of the seat. Battery charger transformer included.
Nu zit ik dus met het volgende:
- Iemand enig idee wat voor adapter erop zou moeten? 1,2v zoals op de losse cellen staat?
- Een kanttekening is dat er 06/92 op de accupack geschreven staat (ik neem maar even aan dat de productiedatum juni 1992 is dus). Is het nog verstandig om hier wat mee te doen of zit ik op een kleine bom?
- Zie ik nou een speaker op de printplaat?