Hoe een vakantiehuis verhuren zonder Belvilla?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groezle
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-06 13:36
Familie van mij bezit nu al enige tijd een losstaand vakantiehuis op het platteland wat verhuurd wordt aan vakantiegangers. Verhuur wordt nu vrijwel altijd via Belvilla gedaan, met een aardige bezettingsgraad tijdens de vakanties.

Nu willen ze eigenlijk graag van Belvilla af, aangezien ze bij elke boeking 30% moeten afstaan. Hiernaast voelen ze zich vrij machteloos als er vervelende gasten komen. Het is nu al twee keer voorgekomen dat er buitensporig veel mensen worden uitgenodigd, of het vakantiehuis reserveren voor 4 personen terwijl er dan 8 mensen in het huis zitten. Hierdoor wordt de borg ingehouden, maar wordt er meestal door deze misdragende gasten een negatieve recensie geplaatst zonder dat hun hier commentaar op kunnen geven.

Nu heb ik een paar jaar geleden een vrij moderne website gemaakt die toont waar het vakantiehuis ligt, wat je in de buurt kan doen etc. maar de bezoekers aantallen blijven vrij laag. De website staat vrij hoog als je naar vakantiehuisjes in het gebied zoekt op google, maar ik denk dat niet veel vakantiegangers meteen denken aan deze regio als vakantiebestemming.

Dus mijn vraag was een beetje; wat is de beste strategie om (vaste) klanten te werven via het internet voor je vakantiehuis zonder gebruik te maken van grote bedrijven zoals Belvilla? De familie suggereert een facebook pagina op te richten en elke dag te "bloggen", maar dat lijkt mij vrij nutteloos. Ondanks veel vakantiegasten het naar hun zin hebben, komen ze niet heel erg vaak terug. Heb tevens al een keer een AdWords campagin geprobeerd, maar ik kreeg alleen maar visits uit India ondanks ik alleen NL had opgegeven ...

Ik hoor graag wat ervaringen over hoe je het beste je vakantiehuis kan aanbieden op het internet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

AirBnB? Weet alleen niet wat de afdraagsom daar betreft.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 20:11
- Marktplaats advertenties.
- Een goede blogger benaderen voor een win-actie. Aanmelden voor een nieuwsbrief / like op facebook en dan weekendje weg kosteloos voor de winnaar. En dan met die lijst leuke aanbiedingen doen.

En het is nog leuk om te doen ook. Als je dan genoeg mail adressen hebt of like, hierop verder bouwen.

Deze tip kost je maar een midweek (in de zomer) van het huisje...

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn vast nog een stuk meer sites waar je dit kunt regelen. Zoiets in je eentje doen is knap lastig, tenzij je er een boel tijd en geld in wilt steken (en dan is het dus de vraag of je minder dan die 30% kwijt bent).
Maar bij een andere partij kijken lijkt me zeker de moeite. Als dat het ook niet is kun je altijd nog kiezen om alles zelf te doen.

Een facebookpagina en bloggen gaat juist wel helpen, het zorgt voor organisch verkeer naar je website. Maar een blog over een vakantiehuis.... iedere dag? Dan ben je toch ook na een week klaar met alles wat erover te zeggen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:01
Waarom perse via internet, wat is er mis met een ouderwetse advertentie in een krant? Vaak heb je pagina's waar je als particulier een kleine advertentie kunt plaatsen, contactadvertenties tot klussen als pianostemmer en van vakantiehuizen tot gitaarles. Op die manier zul je ook een ander publiek aanspreken dan met Belvilla of AirBnB. Je moet dan wel veel zelf doen. Waarschijnlijk is het dan ook handig om een website te maken met meer informatie en mogelijkheden om te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-06 14:07

artificial_sun

Mazda Rx7

Waar staat het vakantie huis. In Nederland of elders. Ik weet dat in Italië er kleine reisorganisaties zijn met huisjes. Deze zijn vaak niet makkelijk te vinden via andere sites (zoals booking.com).

Ik verwacht dat deze niet van dit soort exorbitante bedragen vragen.

Stadia was beter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zet 'vakantiehuisje huren' in je zoekmachine en je ziet voldoende verschillende sites. Je kunt daar direct informeren hoe en wat aan jullie wensen voldoet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larick
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-06 14:59
Volgens mij kan je nu ook verhuren via Booking.com. Beetje industrie standaard is wel 18% commissie volgens mij.

Ik weet niet wat belvilla regelt voor die 12% extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Flyers aan de gasten meegeven met bijv. 10% korting op een volgende boeking die direct via jullie gaat? Mond-op-mond reclame werkt erg goed, zeker met korting. Het zal uiteraard niet zorgen voor een jaar aan boekingen, maar alles is meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:33
Als huurder zou ik eerlijk gezegd nooit direct met een particulier in zee gaan voor de huur van een vakantiehuis.
Als eigenaar zou ik het niet zonder een organisatie willen regelen omdat je simpelweg niet dezelfde service kunt bieden in je eentje. Ga je 24x7 telefonisch beschikbaar zijn voor een noodgeval? Ben je meerdere dagen per week van 08:30 tot 21:00 telefonisch beschikbaar voor vragen van huurders en potentiële huurders? Hoe overhandig je sleutels aan de huurder en neem je ze weer in?

[ Voor 3% gewijzigd door ninjazx9r98 op 23-02-2018 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55
Een bekende organisatie is groepen.nl maar vermoed dat deze ook redelijk wat commisie rekenen.
Pagina: 1