‘n Kennis van mij keek TV via een Humax IRHD5300C van Ziggo. Tot de TV het begaf. Hij kreeg van iemand een mooie Samsung monitor anex TV (Samsung BN64 – 01094B). Vermoedelijk een toestel oorspronkelijk uit de VS. Ik kan er ook totaal niets van vinden op het net.
Deze monitor heeft echter geen scard, alleen HDMI. En daar zit het probleem.
Aangesloten op de HDMI meldt de monitor “mode wordt niet ondersteund”.
We hebben verschillende resoluties (1080i, 720p, orig) geprobeerd maar dat loste niets op.
We zoeken dus de oorzaak (en natuurlijk oplossing) van het niet willen functioneren. Verschillende mogelijke oorzaken: NTSC dit lijkt me niet het probleem, want op de laptop aangesloten werkt de monitor prima voor een gewoon digitaal signaal. (Hij kijkt nu op zijn laptop Ziggo via het internet maar zijn verbinding is voor streaming eigenlijk net te traag).
Ik kwam ergens op een forum dit tegen: “Vraag " Via HDMI geeft de TV alleen een egaal groen beeld.
Antwoord: Uw TV kan waarschijnlijk niet of niet goed overweg met de digitale kopieerbeveiliging HDCP.” Dit zegt mij dan weer helemaal niets.
Ik kwam ergens een verloopstekkertje tegen van scard naar HDMI. Ik neem aan dat dit niets zal oplossen (http://bit.ly/2Fqv4U1)
Iemand een idee hoe dit (goedkoop) op te lossen.
Deze monitor heeft echter geen scard, alleen HDMI. En daar zit het probleem.
Aangesloten op de HDMI meldt de monitor “mode wordt niet ondersteund”.
We hebben verschillende resoluties (1080i, 720p, orig) geprobeerd maar dat loste niets op.
We zoeken dus de oorzaak (en natuurlijk oplossing) van het niet willen functioneren. Verschillende mogelijke oorzaken: NTSC dit lijkt me niet het probleem, want op de laptop aangesloten werkt de monitor prima voor een gewoon digitaal signaal. (Hij kijkt nu op zijn laptop Ziggo via het internet maar zijn verbinding is voor streaming eigenlijk net te traag).
Ik kwam ergens op een forum dit tegen: “Vraag " Via HDMI geeft de TV alleen een egaal groen beeld.
Antwoord: Uw TV kan waarschijnlijk niet of niet goed overweg met de digitale kopieerbeveiliging HDCP.” Dit zegt mij dan weer helemaal niets.
Ik kwam ergens een verloopstekkertje tegen van scard naar HDMI. Ik neem aan dat dit niets zal oplossen (http://bit.ly/2Fqv4U1)
Iemand een idee hoe dit (goedkoop) op te lossen.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?