Ziggo Humax IRHD5300C naar Samsung monitor / tv werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
‘n Kennis van mij keek TV via een Humax IRHD5300C van Ziggo. Tot de TV het begaf. Hij kreeg van iemand een mooie Samsung monitor anex TV (Samsung BN64 – 01094B). Vermoedelijk een toestel oorspronkelijk uit de VS. Ik kan er ook totaal niets van vinden op het net.
Deze monitor heeft echter geen scard, alleen HDMI. En daar zit het probleem.
Aangesloten op de HDMI meldt de monitor “mode wordt niet ondersteund”.
We hebben verschillende resoluties (1080i, 720p, orig) geprobeerd maar dat loste niets op.
We zoeken dus de oorzaak (en natuurlijk oplossing) van het niet willen functioneren. Verschillende mogelijke oorzaken: NTSC dit lijkt me niet het probleem, want op de laptop aangesloten werkt de monitor prima voor een gewoon digitaal signaal. (Hij kijkt nu op zijn laptop Ziggo via het internet maar zijn verbinding is voor streaming eigenlijk net te traag).
Ik kwam ergens op een forum dit tegen: “Vraag " Via HDMI geeft de TV alleen een egaal groen beeld.
Antwoord: Uw TV kan waarschijnlijk niet of niet goed overweg met de digitale kopieerbeveiliging HDCP.” Dit zegt mij dan weer helemaal niets.
Ik kwam ergens een verloopstekkertje tegen van scard naar HDMI. Ik neem aan dat dit niets zal oplossen (http://bit.ly/2Fqv4U1)
Iemand een idee hoe dit (goedkoop) op te lossen.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Als het inderdaad een US model is, dan ondersteunt ie wellicht alleen maar 60hz.
Heb je echt alle output instellingen op de Humax al geprobeerd? Kan deze ook op 60hz geforceerd worden?

Heeft die tv ook een DVB-C kabel ingang? Die zou je ook kunnen gebruiken, maar aangezien er geen smart card in kan, zul alleen ongecodeerde zenders kunnen kijken.

Beeld via Scart wil je echt niet. Dat is analoog, lage resolutie en ook nog eens interlaced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
"Als het inderdaad een US model is, dan ondersteunt ie wellicht alleen maar 60hz"
Op de laptop doet hij het wél gewoon. We gebruiken de antenne ingang niet omdat alles vis de mediabox gaat.
"Kan deze ook op 60hz geforceerd worden?"
Ben ik in de (naar mijn idee maar beperkte) gebruiksaanwijzing niet tegengekomen.
"Heeft die tv ook een DVB-C kabel ingang?"
Volgens mij niet maar ik heb het achterpaneel niet goed op mijn netvlies staan. Volgens mij is het primair een monitor met een tuner. En ja, hij wil zeker alle digitale kanalen via de smart card.
"Beeld via Scart wil je echt niet. Dat is analoog, lage resolutie en ook nog eens interlaced."
Bij gebrek aan beter was hij daar tot nu toe tevreden mee. Al is mooier natuurlijk beter.
Jammer dat ik geen gebruiksaanwijzing kan vinden, dat kan een boel verhelderen.
Nu dacht ik: Laat ik mijn VPN eens op een vs server instellen en kijken of ik die monitor kan vinden. En idd vind ik iets: BN94-01094B-Samsung-Main-Board-amp-BN64-00486A-Input-Connector-Board-Fits-HPS4253X
Dat is een stap verder want als de typeaanduiding op het board slaat moet ik nog eens verder kijken naar het model. In elk geval heb ik hier een aantal specs van 'n HPS4253, waarvan ik alleen niet zeker weet of ze allemaal kloppen, maar waarschijnlijk wel een indicatie zijn. Ik moet ze nog eens bestuderen.
https://www.cnet.com/prod...s4253-42-plasma-tv/specs/
Eerste indruk is echter dat die HPS4253 een echte TV is.
Deze lijkt er, gezien het bedieningspaneel, wel op maar geeft weinig extra info: https://es.wallapop.com/i...delo-bn64-01094a-35856969

[ Voor 32% gewijzigd door Veng7 op 23-02-2018 16:22 ]

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
Ja, maar de output van de de laptop is het hoogstwaarschijnlijk 60hz (NTSC), terwijl de output van de PAL mediabox 50hz is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
Mss mis ik iets maar het is gewoon een NL. laptop (ASUS K53SV) . Toevallig dat we een US kennis hebben die een monitor over had. Zo is die bij ons gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
De output van alle laptops en pc's is normaal gesproken 60hz. Maakt niet uit welk land de computer komt. De laptop werkt dus prima op een tv die alleen 60hz aan kan.

Terwijl de output van mediaboxen hier in nederland standaard 50hz is, omdat alle uitzendingen 50hz (PAL) zijn. Dat gaat dus niet werken als de tv alleen 60hz aan kan.

Tenzij je de output van de mediabox naar 60hz kan forceren, maar geen idee of die optie op de mediabox zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
Dank je. Nooit bij stil gestaan. Ik denk dat die Humax geen 60Hz kan want de .pdf vindt alleen de netspanningspecs.
Ik zal eens in de HDMI specs duiken.

Maar kan het niet ook die kopieerbeveiliging zijn (HDCP) Of is dat voor de VS hetzelfde als hier in de EU?
Want ik lees op een forum: "All displays with the "HD Ready" logo will accept 50 and 60Hz signals in 720p and 1080i. It is part of the HD Ready spec."
Al weet ik niet of deze monitor/TV het predicaat "HD ready" heeft.

[ Voor 80% gewijzigd door Veng7 op 23-02-2018 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
Het is me nu duidelijk dat het idd. een pal versus ntsc probleem moet zijn. Goede converters zijn echter duur of niet geschikt. Ik vond een betaalbare, maar die kon alleen RCA naar RCA terwijl de Humax geen RCA out heeft maar alleen hdmi en scart. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
HDCP lijkt me waarschijnlijker. Heb je wel geluid? Zo ja, dan is het idd NTSC - PAL , zo nee dan is het de HSCP ondersteuning waar het op spaak loopt.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
Goede tip. Ga ik mijn kennis vragen. Volgens mij was er ook idd. geen geluid maar dat moet ik echt vragen.
Kan het niet beiden zijn. Twee storingen/fouten tegelijkertijd is altijd een stuk complexer te diagnostiseren.
Als het de HSCP is is er zeker ook geen mouw aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 14:09
Melding mode niet ondersteund is idd de 50/60Hz probleem, humax doet alleen 50, tv alleen 60 en dus geeft tv mode niet ondersteund.

Als het hdcp probleem is zal je vaak wel wat zien in de zin van digitale ruis en of verlaagde resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
Er is idd ook wel iets te zien maar nauwelijks te onderscheiden. Wat we wel hebben ontdekt is dat op een foto er meer te zien is dan rechtstreeks, dus heeft het mogelijk ook iets te maken met interlacing?
Samsung beeld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vl6FiMCIFBeYMCghCJZ1S9J4/thumb.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Veng7 op 11-03-2018 11:31 ]

Pagina: 1