Toon posts:

Windows 8 of 10 op Mac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik probeer windows (10 of 8 ) op mijn mac te zetten. Helaas werkt dit niet want bootcamp installeerd niet verder op circa 20% met installeren. Dan krijg ik een melding die zegt: 'De schijf kan niet worden gepartitioneerd.'

Ik heb twee ISO's geprobeerd maar ze werken allebei niet. (Bij beide krijg ik de melding: 'De schijf kan niet worden gepartitioneerd')

Kan iemand mij helpen?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze sites bezocht en uitgevoerd wat er staat maar het levert geen oplossing. Ik heb ook alles geupdated (via de app store) maar het werkt nog steeds niet. Wat zou ik moeten doen?

En nog een tweede vraag: wat is de beste grootte verdeling voor de Boot Camp-partitie bij windows 10 installeren op een mac?

Bedankt

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2018 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik heb ook altijd moeite om via bootcamp windows te installeren. Wat ik je vooral kan aanraden is om tijdens de installatie van Windows de partitie te verwijderen en laten formatteren door het windows installatieproces.

En wat de ideale grootte is voor je partitie hangt er vanaf wat je gaat doen met Windows. Voor het OS en wat office werk had ik vaak genoeg aan 50 a 60 GB. Maar als je slechts 128GB hebt is het wellicht wat veel en als je wilt gamen dan is het veel te weinig.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SirLenncelot schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 18:36:
Ik heb ook altijd moeite om via bootcamp windows te installeren. Wat ik je vooral kan aanraden is om tijdens de installatie van Windows de partitie te verwijderen en laten formatteren door het windows installatieproces.
En weet u misschien hoe ik de partitie kan verwijderen en de partitie kan laten formateren door het windows installatieproces?

Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Via Bootcamp zelf. Niet via schijfhulprogramma prutsen met die partitie want dan werkt het allemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ronwiel schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:19:
Via Bootcamp zelf. Niet via schijfhulprogramma prutsen met die partitie want dan werkt het allemaal niet meer.
Bij Boot Camp-assistent staat geen optie waarmee ik de partitie kan verwijderen of formateren. Weet u hier meer van/hoe ik verder moet?

Bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2018 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Kijk anders eens hier. Vanaf 6:53 begint hij met het formatteren van de drive.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SirLenncelot schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 07:44:
Kijk anders eens hier. Vanaf 6:53 begint hij met het formatteren van de drive.
Bij mij is het Boot Camp-assistense menu een beetje anders. Het menu ziet er uit als het menu van de mac die je in deze video ziet: YouTube: How to install Windows 10 on a Mac using Boot Camp Assistant

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2018 21:02 ]

Pagina: 1