Te sterk signaal proximus doet modem constant uitvallen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:49
Kan een te sterk signaal een modem synchronisatieproblemen doen krijgen?

Ik heb al hier op het forum gezocht en via google maar ik vind zo goed als enkel problemen ivm te zwak signaal.. niet te sterk 8)7

We wonen sinds 6 maanden in onze nieuwbouwwoning en nog nooit problemen gehad.
Sinds enkele dagen merken we tijdens het TV kijken vaak blokjes op en stotteringen van enkele seconden in het beeld. Het internet was ook al meer dan normaal uitgevallen maar telkens ook heel kort.

Sinds gisteren is het echter elke 5 minuten dat de modem reset, niemand anders in de straat heeft last.
Technieker zei aan de telefoon iets in de trend van te hoge bandbreedte of signaal dat binnenkomt, maar er staan nergens versterkers oid bij ons geinstalleerd.

De kabel komt uit de grond via de wachtbuis en gaat naar een plaatje met 5-polige telefoonstekker. Van daaruit vertrekt de telefoonkabel naar de modem en that's it.

Ik vroeg me dus af wat ik moet maken van het verhaal (hoe mijn vriendin het me vertelde van het telefoongesprek met de technicus) dat er teveel bandbreedte oid op de lijn zit en dat zorgt voor storing in de modem.. het probleem kan bij ons liggen of ergens in de straat/kast op straat en kan evt op 5 min opgelost zijn of het kan enkele uren duren om de oorzaak te vinden.

Er zijn voor zover ik weet de laatste tijd geen werken meer uitgevoerd dus ik vind het een vreemd verhaal, zolang het maar niks kost :).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Klinkt eerder als teveel 'ruis', dan teveel 'signaal'. Teveel bandbreedte zou mi juist een positief punt zijn, je kan nooit genoeg bandbreedte hebben :P

Maar dat klinkt dus als DSL, wat zijn je waarden uit je modem? SNR margin etc.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
SinergyX schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:24:
Klinkt eerder als teveel 'ruis', dan teveel 'signaal'. Teveel bandbreedte zou mi juist een positief punt zijn, je kan nooit genoeg bandbreedte hebben :P

Maar dat klinkt dus als DSL, wat zijn je waarden uit je modem? SNR margin etc.
Het is inderdaad DSL, alhoewel ik berichten lees dat proximus ook glasvezel aan het leggen is in Belgie.
Helaas ben ik net niet technisch genoeg aangelegd om die dingen te checken, ik heb ook geen login op die nieuwe BBOX3 modem van hun.. wrs niet moeilijk maar dat is voor de technieker i guess.
Blijkbaar is het admin paswoord niet zo makkelijk meer te achterhalen als vroeger

Vroeg me gewoon af wat ik van hun verhaal moest maken, beetje te tam voor dit forum, excuses :).

[ Voor 5% gewijzigd door DrMacabr3 op 23-02-2018 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nooit fijn als de provider alles in eigen beheer heeft en je kan zelf helemaal niets zien.

Attenuation is het cijfer dat aangeeft hoeveel signaalverlies je totaal hebt vanaf de 'kast' tot je modem, hoe hoger het cijfer, hoe groter het verlies, hoe slechter je uiteindelijk signaal.
SNR margin is het cijfer dat de ratio tussen signaal en 'ruis' weergeeft, hier werkt het cijfer precies de andere kant, hoe hoger het cijfer, hoe groter het verschil tussen signaal en ruis.

Kan het signaal te sterk zijn? Uitzonderlijke situatie mogelijk, maar dan hoort zo'n beetje de hele buurt er last van te hebben.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 07:04
DrMacabr3 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:33:
[...]

Het is inderdaad DSL, alhoewel ik berichten lees dat proximus ook glasvezel aan het leggen is in Belgie.
Helaas ben ik net niet technisch genoeg aangelegd om die dingen te checken, ik heb ook geen login op die nieuwe BBOX3 modem van hun.. wrs niet moeilijk maar dat is voor de technieker i guess.
Blijkbaar is het admin paswoord niet zo makkelijk meer te achterhalen als vroeger

Vroeg me gewoon af wat ik van hun verhaal moest maken, beetje te tam voor dit forum, excuses :).
Inloggen kan met de gegevens van de sticker op de modem zelf.
Zie hier voor hun handleiding om het wifi wachtwoord te veranderen, maar een gedeelte daarvan is de uitleg om op je modem in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
Stinu schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:13:
[...]

Inloggen kan met de gegevens van de sticker op de modem zelf.
Zie hier voor hun handleiding om het wifi wachtwoord te veranderen, maar een gedeelte daarvan is de uitleg om op je modem in te loggen.
Toch eens proberen straks thuis, thx :)
Hopelijk kan ik met die login voldoende zien.
Pagina: 1