ik zit met een dilemma.
Bij elkaar een kleine 18Tb. heb ik mijn data versnipperd over een aantal schijven, NAS Terastation en external USB 3Tb schijven staan.
Om dit te ordenen heb ik de LACIE G-Technology G-Raid with Thunderbolt 3 20TB op het oog, zodat ik alles eerst kan ordenen en daarna fatsoenlijk kan backupen. Om de externe thunderbolt te supporten heb ik een GC-Alpine ridge thunderbolt 3 gekocht.
Maar mijn huidige PC asus P9X79 MB support geen PCIE 3.0.
Daar had ik ff niet op gerekend..
Helaas support de LACIE G-technology geen 3.1 USB.
Nu is mijn PC nog redelijk ok qua performance.
Twee 7700 Nvidia in SLI mode trekt de PC prima 4K. Dus hoef ik niet direct een nieuwe PC.
Maar ik wil wel alvast een stap maken naar opslag met thunderbolt 3.
ik zat te denken aan een thunderbolt converter naar usb3?
Of een klein basis systeem met interne GPU en PCIE 3.0 aansluiting die als NAS kan fungeren?
budget is paar honderd euro anders kan ik net zo goed een nieuw systeem kopen.
mocht ik wat info gemist hebben vul ik dit in een edit aan.
Wat zouden jullie doen? bedankt voor jullie tijd en het meedenken!
Bij elkaar een kleine 18Tb. heb ik mijn data versnipperd over een aantal schijven, NAS Terastation en external USB 3Tb schijven staan.
Om dit te ordenen heb ik de LACIE G-Technology G-Raid with Thunderbolt 3 20TB op het oog, zodat ik alles eerst kan ordenen en daarna fatsoenlijk kan backupen. Om de externe thunderbolt te supporten heb ik een GC-Alpine ridge thunderbolt 3 gekocht.
Maar mijn huidige PC asus P9X79 MB support geen PCIE 3.0.
Daar had ik ff niet op gerekend..
Helaas support de LACIE G-technology geen 3.1 USB.
Nu is mijn PC nog redelijk ok qua performance.
Twee 7700 Nvidia in SLI mode trekt de PC prima 4K. Dus hoef ik niet direct een nieuwe PC.
Maar ik wil wel alvast een stap maken naar opslag met thunderbolt 3.
ik zat te denken aan een thunderbolt converter naar usb3?
Of een klein basis systeem met interne GPU en PCIE 3.0 aansluiting die als NAS kan fungeren?
budget is paar honderd euro anders kan ik net zo goed een nieuw systeem kopen.
mocht ik wat info gemist hebben vul ik dit in een edit aan.
Wat zouden jullie doen? bedankt voor jullie tijd en het meedenken!
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2018 11:05 . Reden: kleine aanpassingen ]