Issue met Iiyama G‑Master GB2760QSU‑B1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Gisteren heb ik mijn Iiyama 27 inch, 1440p, 144hz aangesloten via een Displayport kabel op mijn pc;

Intel i5 8400K
16GB
ATI RX580

Werkt allemaal prima en beeld (kleuren en Freesync) is mooier dan op mijn oude 1440p scherm. Helaas valt me wel iets op, wat wellicht wat moeilijk uit te leggen is.

Ik zit er op een normale afstand vandaan (50cm). Als ik in PUBG bijvoorbeeld een kleurvlak heb van 1 egale kleur (muur, blauwe lucht etc) en ik beweeg mijn muis, dan zie ik tijdens het bewegen de "zwarte" rand van de pixels. Dus het lijkt net op mijn DPI niet hoog genoeg is, maar dat is het niet denk ik want mijn vorige Iiyama 27" 1440p had dit niet.

Ik heb alle mogelijke beeldverbeteraars van het beeldscherm uitstaan en ook scherpte staat op 0 (ook op max gehad, maar geen gevolgen). Ik ga vanavond nog wat met de instellingen van de videokaart spelen, maar die zijn hetzelfde gebleven als bij mijn oude beeldscherm.

Het lijkt alsof mijn beeldscherm het niet bijhoudt, terwijl dit een upgrade zou moeten zijn (450 euro, 144hz, Freesync) t.o.v. mijn oudere 1440p 60hz beeldscherm.

FPS ligt tussen de 60 en 80 FPS (afhankelijk van map en gebieden).

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 23-02-2018 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:40
StealthyPeanut schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:41:
Gisteren heb ik mijn Iiyama G‑Master GB2760QSU‑B1 aangesloten via een Displayport kabel op mijn pc;

Intel i5 8400K
16GB
ATI RX580

Werkt allemaal prima en beeld (kleuren en Freesync) is mooier dan op mijn oude 1440p scherm. Helaas valt me wel iets op, wat wellicht wat moeilijk uit te leggen is.

Ik zit er op een normale afstand vandaan (50cm). Als ik in PUBG bijvoorbeeld een kleurvlak heb van 1 egale kleur (muur, blauwe lucht etc) en ik beweeg mijn muis, dan zie ik tijdens het bewegen de "zwarte" rand van de pixels. Dus het lijkt net op mijn DPI niet hoog genoeg is, maar dat is het niet denk ik want mijn vorige Iiyama 27" 1440p had dit niet.

Ik heb alle mogelijke beeldverbeteraars van het beeldscherm uitstaan en ook scherpte staat op 0 (ook op max gehad, maar geen gevolgen). Ik ga vanavond nog wat met de instellingen van de videokaart spelen, maar die zijn hetzelfde gebleven als bij mijn oude beeldscherm.

Het lijkt alsof mijn beeldscherm het niet bijhoudt, terwijl dit een upgrade zou moeten zijn (450 euro, 144hz, Freesync) t.o.v. mijn oudere 1440p 60hz beeldscherm.
Wat is je FPS in het spel en staat freesync aan? Want freesync zet een bepaalde limitet op je FPS in sommige gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Philip Ross schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:48:
[...]

Wat is je FPS in het spel en staat freesync aan? Want freesync zet een bepaalde limitet op je FPS in sommige gevallen.
FPS ligt tussen de 60 en 80 FPS (afhankelijk van map en gebieden). Freesync zowel in windows als op het beeldscherm aan.

Deze doet het overigens erg goed! Geen tearing of wat dan ook. Het lijkt gewoon alsof je er te dicht opzit, terwijl ik bij een stilstaand beeld niks zie. Alleen bij motion.

[ Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 23-02-2018 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:40
StealthyPeanut schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:04:
[...]

FPS ligt tussen de 60 en 80 FPS (afhankelijk van map en gebieden). Freesync zowel in windows als op het beeldscherm aan.

Deze doet het overigens erg goed! Geen tearing of wat dan ook. Het lijkt gewoon alsof je er te dicht opzit, terwijl ik bij een stilstaand beeld niks zie. Alleen bij motion.
De freesync heeft een minimum van 48Hz en gaat tot max 144Hz, als die in stappen gaat kan het dat ie terugschakeld naar 48Hz als je net onder de volgende stap zit (96FPS mischien?)

Dat zou de motion blur kunnen verklaren. Probeer het eens zonder freesynce, dan weet je meteen of het daar aan ligt.