Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goldia
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-07 15:22

Railway Empire

Eindelijk na ruim 12 jaar een (onofficiële) opvolger van de Railroad Tycoon series?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2eUNu7b.jpg

In Railway Empire bouw je een spoorwegnet in de vroegere historie van de VS. Het spel heeft erg veel weg van Railroads! (2006) en de Railroad Tycoon series (1990-2003) van Sid Meijer. Het spel is een treinsimulator en grafisch erg mooi. Het spel draait snel en soepel, de laadtijden zijn verwaarloosbaar. Speelt ook lekker vlot weg. De game is redelijk 'easy to learn', maar 'difficult to master'.

Product: Railway Empire
Releasedatum: 26 jan 2018
Ontwikkelaar: Gaming Minds Studios GmbH
Uitgever: Kalypso Media Digital (bekend van Tropico)
PC Prijs: 49.99 euro op steam (pricewatch PC)
Verkrijgbaar op PC, PS4 en XBox

Website uitgever: https://www.kalypsomedia....y-empire/pc/steam-version
Website ontwikkelaar: http://www.gamingmindsstudios.com/railway-empire/
Steam link: http://store.steampowered.com/app/503940/Railway_Empire/

Kenmerken
  • Railroad simulator
  • VS 1830-1930 van kust tot kust
  • Passagiers, post en vracht (inclusief ketens)
  • 40 locomotieven, 30 wagons
  • Campaign mode, sandbox mode, scenarios
  • Personeel op de trein
  • Technology tree
  • Tegenstanders
  • Zelf bouwen en kopen van industrie en attracties in steden
  • Ride along video mode, mooi gedetailleerd
Op 15 februari 2018 is een eerste update (patch 1.1.2) uitgebracht met diverse bugfixes en verbeteringen. changelog. Kalypso heeft ook beloofd dat er in de komende maanden diverse gratis updates en content-uitbreidingen komen. Zo komt er in ieder geval één grote map voor heel Noord-Amerika en een nog uitgebreidere Tech-tree. Tot slot zou er ook Steam-workshop ondersteuning moeten komen (mods).

Voors en tegens

Voor:
  • Mooi en grafisch gedetailleerd
  • Prima, redelijk diepgaande railroad-sim
  • Veel vrijheid om creatief te zijn
  • Verslavend
  • Eindeloos rommelen met je routes
  • Meerijden met cameras op je treinen
Tegen:
  • Interface niet altijd even makkelijk
  • Sommige handelingen zijn onnodig vaak repetitief
  • Tijdsdruk in de campaign
  • Geen multiplayer
  • Prijs
  • Ai wat oneerlijk soms

Systeemeisen PC

Processor: Intel Core i5 2400s @ 2.5 GHz or AMD FX 4100 @ 3.6
RAM: 8 GB RAM
GPU: nVidia GeForce GTX 680 or AMD Radeon HD7970 of beter
DirectX: Version 11
HDD: 7 GB ruimte
Sound: DirectX compatible

Media

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jKwXFbv.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/THSL8gk.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/grWKgpM.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0hqeMGU.jpg

Walkthrough campaign:
[YouTube: https://www.youtube.com/embed/DHsM14zJ_ZE]

Reviews

Review XBNL
"Ben je groot fan van dit soort sim-games, dan moet je deze ook aan je verzameling gaan toevoegen."

Review Gamed
"Railway Empire is een geslaagde tycoon game die de tijdsgeest van de industriële revolutie goed weet te vatten."

Ps. Dit is mijn eerste startpost ooit, dus als je mee wilt helpen, graag!

[ Voor 56% gewijzigd door Goldia op 25-02-2018 17:53 . Reden: plaatjes gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

plaatjes lijken het niet te doen

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:37
awesome. Die ga ik zeker kopen. Railroad tycoon was mijn favoriete spel. Hoop dat die net zo leuk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:48
Opzich een leuke game, maar soms wat vaag. Voornamelijk als je realistis speelt, dat de AI tegenstander gewoon simpel is qua spoorbouw, want de het minder leuk maakt. Jij moet allemaal zijsporen maken, zij hebben genoeg aan 1 spoortje overal..

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
Renegade666 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:19:
Opzich een leuke game, maar soms wat vaag. Voornamelijk als je realistis speelt, dat de AI tegenstander gewoon simpel is qua spoorbouw, want de het minder leuk maakt. Jij moet allemaal zijsporen maken, zij hebben genoeg aan 1 spoortje overal..
Ja de tegenstand lijkt inderdaad wat oneerlijk zo hier en daar. Heb ik verder niet echt last van, uiteindelijk koop je gewoon alle aandelen en sloop je de boel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
lijkt wel een geinige game als die in de sale gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is deze game zijn AAA-prijs waardig? Het ziet er wat simpel uit, op het eerste gezicht. Ik zie wel dat ie al voor €21.79 via CDkeys.com te krijgen is en €23.27 euro via MMOGA (met coupon allkeyshop). Dat scheelt enorm.

Ik ga maar even wat Let's play's kijken ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Room42 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 20:25:
Is deze game zijn AAA-prijs waardig? Het ziet er wat simpel uit, op het eerste gezicht. Ik zie wel dat ie al voor €21.79 via CDkeys.com te krijgen is en €23.27 euro via MMOGA (met coupon allkeyshop). Dat scheelt enorm.

€36,99 is geen AAA-prijs, €45-50+ is dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-07 15:54
Ik heb deze gekocht.
Zitten wel wat eigenaardigheden in.

Ai zie ik regelmatig 3 of 4 treinen tegelijk in het station hebben staan terwijl het altijd enkel spoor is.

Ai heeft binnen een korte tijd grote stukken spoor liggen terwijl als ik dat probeer het mij minimaal 5 miljoen kost. Terwijl je met weinig geld start.

Al je spoor moet met elkaar verbonden zijn.
Je kunt 1 stuk los aanleggen. Maar als je daarna een nieuw station wil bouwen kan dat niet totdat je dat deel verbonden hebt met de rest. Soms heel lastig als je kijkt naar je tasks.
Dan staat er dat je bepaalde goederen naar een stad moet leveren.
Die stad is dan echt compleet aan de andere kant van waar je bezig bent.

Had beetje meer vrijheid verwacht in je sporen leggen.

Valt me tot nu toe erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
mschol schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 21:41:
[...]

€36,99 is geen AAA-prijs, €45-50+ is dat wel :)
Hij is €50 euro via de officiële kanalen (Steam). Waar haal je €37 vandaan?

Aah jij hebt het over de shops in de pricewatch. Ja, dat zijn wat mij betreft net zulke 'vage' sites als waar ik al naar linkte ;) Maar de uitgever denkt er dus zelf 50 euro voor te kunnen vragen. Dat lijkt me een beetje te hooggegrepen.

Maar goed, wellicht is het mijn stijl niet maar worden andere helemaal gek en gaan ze met emmers op hun kop 3 weken wild zitten gamen en schreeuwen. Dat kan. Dan ben ik niet de doelgroep :P

@gasemans heb je 'Rail network' op Easy of Realistic staan? In Easy schijnen de treinen te kunnen 'clippen', dus door elkaar rijden.

[ Voor 22% gewijzigd door Room42 op 25-02-2018 12:01 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Volgens mij stond hij op realistisch.
Zal straks even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
gasemans schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 23:09:
Ik heb deze gekocht.
Zitten wel wat eigenaardigheden in.

Ai zie ik regelmatig 3 of 4 treinen tegelijk in het station hebben staan terwijl het altijd enkel spoor is.

Ai heeft binnen een korte tijd grote stukken spoor liggen terwijl als ik dat probeer het mij minimaal 5 miljoen kost. Terwijl je met weinig geld start.

Al je spoor moet met elkaar verbonden zijn.
Je kunt 1 stuk los aanleggen. Maar als je daarna een nieuw station wil bouwen kan dat niet totdat je dat deel verbonden hebt met de rest. Soms heel lastig als je kijkt naar je tasks.
Dan staat er dat je bepaalde goederen naar een stad moet leveren.
Die stad is dan echt compleet aan de andere kant van waar je bezig bent.

Had beetje meer vrijheid verwacht in je sporen leggen.

Valt me tot nu toe erg tegen.
Die AI is in de campagne inderdaad niet fair. Maar daar moet je niet zoveel opletten.. gewoon zelf je taak uitvoeren en op een gegeven moment verdien je zoveel cash dat je ze gemakkelijk uitkoopt.

Je spoornetwerk moet inderdaad wel verbonden zijn. Ook wel zo realistisch lijkt me. Goede tip is om eerst alle steden met express trein passagiers en post te verbinden. Zorg ook als eerste voor goed personeel op die passagiers treinen. Dan ga je snel geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
Room42 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 20:25:

Ik vind hem idd wel wat duur. Maar zoals je zelf al aangeeft is het voor circ 25 euro ook wel te krijgen als digitale download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Heb hem zelf uiteindelijk voor 21 gekocht.

Ai negeren probeer ik ook zo veel mogelijk. Maar als hij letterlijk naast mijn station bouwt en vervolgens zie je meerdere treinen op 1 platform aankomen is dat best lastig :)

En hoezo is het logisch dat alles met elkaar verbonden is? Ik zou denken dat ze vroeger een paar losse lijnen zouden hebben die later 1 groot netwerk werden.

Zou dat in ieder geval een stuk leuker vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik ga juist meer voor de industrie, veel koeienboeren en vleesfabrieken. Opkopen en dan groot maken. Levert veel op, passagierstreinen doe ik minder moeite voor.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
maar je moet dus alles met elkaar verbinden? dat is echt een serieus grote denkfout van developers...

ik heb andere games gespeeld die dat ook hadden en dat is echt een serieuze designfout in dot soort games imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Ik ben er nu een beetje klaar mee met dit spel. Leek veel belovend, maar de quests zijn wel erg taai en eerlijk gezegd niet logisch. Zo wilde Toledo niet groeien tot 100k. Lukte pas toen ik een brouwerij kocht en het bier in overvloed was en een museum was gebouwd.

De afstanden zijn wel erg groot om te overbruggen
Begrijp ook niet hoe een trein kan rijden zonder personeel.

Het grootste probleem was een gefailde sidequest, op St Louis kon ik geen station meer plaatsen vanwege een competitor

Balen allemaal, het spel rammelt aan alle kanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
aljooge schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:12:
Ik ben er nu een beetje klaar mee met dit spel. Leek veel belovend, maar de quests zijn wel erg taai en eerlijk gezegd niet logisch. Zo wilde Toledo niet groeien tot 100k. Lukte pas toen ik een brouwerij kocht en het bier in overvloed was en een museum was gebouwd.

De afstanden zijn wel erg groot om te overbruggen
Begrijp ook niet hoe een trein kan rijden zonder personeel.

Het grootste probleem was een gefailde sidequest, op St Louis kon ik geen station meer plaatsen vanwege een competitor

Balen allemaal, het spel rammelt aan alle kanten
Campaign kan best lastig zijn af en toe inderdaad. Ik moest ze ook een paar keer opnieuw doen. Om een stad te laten groeien moet je de demand inderdaad goed bedienen. Museum verhoogd dat met 10% en dan gaat het hard. Er zit volgens mij standaard een machinist op de trein, de rest is extra in te huren.

Je kan altijd de free mode nog proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Goldia schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:43:
[...]

Campaign kan best lastig zijn af en toe inderdaad. Ik moest ze ook een paar keer opnieuw doen. Om een stad te laten groeien moet je de demand inderdaad goed bedienen. Museum verhoogd dat met 10% en dan gaat het hard. Er zit volgens mij standaard een machinist op de trein, de rest is extra in te huren.

Je kan altijd de free mode nog proberen?
Er zit niet standaard een stoker in de trein. Ik snap niet hoe die rijdt zonder dat iemand kooltjes in de verbrandingsoven schept. Wat gebeurt er als je wel een stoker in dienst neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dan wordt de betrouwbaarheid van je trein beter ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyman2008
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-07 19:16
even een revive, maar is het een beetje een waardige opvolger van railroad tycoon?

Tijdje terug deze game ook al voorbij zien komen, maar nu kwam ie weer naar boven via de steam week deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het is best leuk, ik ben hem net weer aan het spelen inclusief de mexico expansion. Grappig, maar helaas minder replay value. Meer een sid meiers railroads (maar dan minder buggy).,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Jammer alleen dat tot 1930 en niet later, aangezien zeker nog leuke locomotieven komen na die tijd...

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botneet
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-07 21:28
Vandaag gekocht en ben er toch wel een aantal uren zoet met de sandbox mode geweest. Eerst voelt het wat simpel aan, maar later wil je toch je logistieke plannen verbeteren en zien wat er mogelijk is. Al met al een vermakelijke game, maar zou hem niet AAA raten, gewoon omdat het delen van informatie ondermaats is(summiere grafiekjes als je opt een gegeven moment bijna 30 treinen hebt is het lastig zoeken naar welke trein welke route rijdt, dus naamgeven aan routes is een must. ) . Voor de rest een leuke game en ik heb er nog geen spijt van.
Tot nu dus alleen sandbox gespeeld. Ben benieuwd naar de campaign.

Wou eerst even de smaak te pakken krijgen zien of het wat is. Maar een uurtje is zo voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-07 22:54

PromWarMachine

Forsaken Archer

Deze vermakelijke game is vandaag in de aanbieiding.
Precies €1 voor de base game en €11.80 voor alle DLCs bij Humble Bundle.

Ik heb de base game zo'n 70 uur gespeeld. Ben benieuwd wat de DLCs te bieden hebben!

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:35

TheVMaster

Moderator WOS
PromWarMachine schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:14:
Deze vermakelijke game is vandaag in de aanbieiding.
Precies €1 voor de base game en €11.80 voor alle DLCs bij Humble Bundle.

Ik heb de base game zo'n 70 uur gespeeld. Ben benieuwd wat de DLCs te bieden hebben!
Ik kwam deel 1 ook tegen een paar weken terug en tot mijn grote verbazing is vandaag Railway Empire 2 uitgekomen. ZIt gelukkig in GamePass, dus hem lekker gratis uitproberen. Heb me best goed vermaakt met deel 1, nu eens kijken of deel 2 net zoveel plezier gaat geven. We hebben nu in ieder geval bijna heel Europa (inclusief 3 Nederlandse steden in de game zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:13
hoe zorg ik dat bijv corn via een tweede stad naar mijn eerste stad gaat? ik had al warehosues gebracht maar het komt er maar niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:23

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Vandaag begonnen met RE2 op de Xbox. Vroeger wel OpenTTD gespeeld, maar RE1 nooit gespeeld. Eerst maar even de tutorials doen

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-07 13:48
Ik lees op Steam nu al veel negatieve reviews van deel 2 jammer genoeg...

Wat zeggen jullie de 45 eu waard of even wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-07 21:59
op zich wel raar want de press reviews lijken me niet slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:24
Op steam zijn reviews al opgeklommen naar 'mixed' in plaats van slecht. De wat uitgebreidere positieve reviews laten voor mij wel een positief beeld zien, dus denk dat ik deze op termijn wel ga kopen (nu nog niet, heb nog genoeg om te spelen, dus ik wacht wel op 'n aanbieding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:48

On_E

Housemusic

Heb alle tutorial missies gedaan en vind het eigenlijk wel leuk. Het is hier een stuk makkelijker dan in Transport Fever 2 om meerdere rails bij elkaar te leggen en treinen heen en weer te laten rijden, met die gridirons bv. :)

Dat signals automatisch worden geplaatst is ook prettig.

Ga me hier wel mee vermaken, speel op de Series X via Gamepass.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:35

TheVMaster

Moderator WOS
88Gamer88 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:49:
Ik lees op Steam nu al veel negatieve reviews van deel 2 jammer genoeg...

Wat zeggen jullie de 45 eu waard of even wachten?
Ik heb de Gamepass versie en er zijn nog wel een paar zaken die niet lekker werken, maar dat zijn in mijn ogen kleinigheden. Ga hier veel plezier aan beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-06 15:14
Pagina: 1