Het valt me op dat er op internet weinig gerept wordt over de toekomst van LPG nu er aanzienlijk minder gas wordt gewonnen in Groningen. Ik hoorde aan de pomp van een medewerker dat dit tot een aanzienlijke steiging van LPG gaat leiden, maar dat dit nog niet naar buiten is gebracht. Iemand een idee of deze man gelijk heeft?
Je mag nu ook verwarmen met lpg en het is een stuk goedkoper dan aardgas.
Alleen moet je dan telkens met tanks gaan sjouwen.
Kostentechnisch zou het in combinatie met een zonneboiler en zonnepanelen heel erg interessant zijn. Net voor die paar maanden in het jaar dat die tekort schieten bijverwarmen met lpg dan kan ook het gas de deur uit.
Alleen moet je dan telkens met tanks gaan sjouwen.
Kostentechnisch zou het in combinatie met een zonneboiler en zonnepanelen heel erg interessant zijn. Net voor die paar maanden in het jaar dat die tekort schieten bijverwarmen met lpg dan kan ook het gas de deur uit.
u can fool all people some time and fool some people alltime
Medewerkers aan de pomp kletsen wel vaker wat.
CNG (compressed natural gas) is daarentegen wel een aardgas minder populair dan LPG als alternatief voor benzine en diesel, maar ook CNG wordt deels opgewekt uit biomassa. Garanties hiervoor worden afgegeven doormiddel van certificaten (net zoals met groene stroom).
Biomassa kan worden omgezet naar een samenstelling welke identiek is aan aardgas, ook in ons huidige aardgasnetwerk wordt biomassa toegevoegd om het 'groener' te maken.
Biomassa kan worden omgezet naar een samenstelling welke identiek is aan aardgas, ook in ons huidige aardgasnetwerk wordt biomassa toegevoegd om het 'groener' te maken.
[ Voor 17% gewijzigd door RomeoJ op 22-02-2018 21:54 ]
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Bij de aardgaswinning ontstaat echter ook aardgascondensaat, de zwaardere delen uit aardgas. Dit wordt afgescheiden en afgevoerd (oa per trein). Dat is bijvoorbeeld butaan en wel zo licht dat een redelijk deel in LPG terecht zou komen.Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:40:
LPG heeft niets met aardgas te maken, is een bijproduct van de olieraffinage.
Ik heb alleen geen idee waar het meeste vandaan komt.
Jammer, maar hier heb je het echt mis.Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:40:
LPG heeft niets met aardgas te maken, is een bijproduct van de olieraffinage.
LPG staat dan wel voor Liquid Petroleum Gas, dus je associeert dit al heel snel met aardolie en niet met aardgas.
Echter komt meer dan de helft van onze LPG uit de winning van aardgas, en ja, dat zit wel degelijk in de grond
Dus ja, het is mogelijk dat het stoppen van winnen van aardgas in Groningen kan leiden tot een hogere LPG prijs. Maar dat hoeft uiteraard niet.
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()