Toon posts:

Herinstallatie OS X geeft 'artikel niet beschikbaar'

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een macbook pro 2010 van iemand overgekocht. Alleen kan OS x niet geïnstalleerd worden. Het geeft steeds aan dat het artikel niet beschikbaar is. Na een aantal keer proberen met het inloggen van mijn Apple id, kan ik ook niet meer verder komen en kan ik ook niet meer inloggen omdat de macbook dat niet meer weergeeft. Heeft iemand tips en wie heeft zoiets al meegemaakt. Graag een duidelijke beschrijving. Ik heb al gekeken op de site van apple, maar ik ben niet echt ermee opgeschoten. Tenzij iemand het voor mij wilt uitleggen, dan sta ik ervoor open!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:17
Je start op met de option key ingedrukt ?

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-09 09:13

Ravhin

no <root>...

Ik denk dat je gebruik moet maken van een installatie-CD. Bij dit oudere type zat die er altijd bij en van daaruit kan je dan je OSX geïnstalleerd krijgen. Zat deze erbij en heb je daarmee de installatie geprobeerd?

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Verwijderd

Topicstarter
Nee @Ravhin die heb ik niet meegekregen van de CD. Ik was wel naar de Amac geweest en die hebben een nieuwe installatie uitgevoerd. Maar het heeft niks mogen opschieten

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:54
Als je iemand kent met een Mac, via hun het nieuwst OS downloaden en die via bijvoorbeeld: https://macdaddy.io/install-disk-creator/ op een USB stick zetten en daarvan opstarten doormiddel van de ALT knop

Verwijderd

Topicstarter
@Pendora Ik heb ergens wel os kunnen vinden, maar ik weet niet hoe ik het via de site op mijn USB moet zetten, weet jij wel hoe het ongeveer moet?

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:57:
@Pendora Ik heb ergens wel os kunnen vinden, maar ik weet niet hoe ik het via de site op mijn USB moet zetten, weet jij wel hoe het ongeveer moet?
https://macdaddy.io/InstallDiskCreator.zip <-- die downloaden. Ik weet niet vanaf welke versie die werkt overigens. Denk vanaf Mountain Lion.

Verwijderd

Topicstarter
Pendora schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:15:
[...]

https://macdaddy.io/InstallDiskCreator.zip <-- die downloaden. Ik weet niet vanaf welke versie die werkt overigens. Denk vanaf Mountain Lion.
Ik kom er niet echt uit. Ik ga morgen terug naar de Amac en kijken wat zij voor mij kunnen betekenen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biggie0344
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-02-2022
Het zit zo, jij hebt geen mac software in je apple ID zitten.
Dit heb ik ook gehad.
Getest met 2 apple ID's, ene van een oude mac en andere van een totaal nieuwe.
Herinstallatie proberen te doen met een apple id die alleen op een iphone gebruikt werd en werktte niet, daarna ingelogd op mijn oude apple id die al op een macbook van 2011 was ingelogd en het werktte.

Bij herinstallatie kijkt apple of je wel eens op dat apple id mac heb software hebt gedownload of gebruikt, zo niet zegt hij artikel niet beschikbaar.
Dus wat je kunt doen is:

Zelf een bootable device aanmaken, dmv high sierra zelf te downloaden of een apple id iemand lenen die wel eens gebruik heeft gemaakt dmv een mac en nieuwe software downloaden.
Na de installatie vraagt hij opnieuw om een apple id en daar kan je, je eigen apple id opgeven.
Pagina: 1