Auto haperde even op de snelweg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:00
Ik reed vanochtend op de snelweg. Was denk ik al 20 min onderweg zoals iedere dag. Reed iets van 110.
Opeens haperde de motor en ging het check motor lampje even aan. Maar hoe snel het verscheen hoe snel het ook weer weg was. En daarna reed de auto weer prima. Heb daarna nog 20 km gereden zonder problemen en vanmiddag weer 50 km terug zonder problemen. De auto heeft net een beurt en een apk gehad en was helemaal goed. Gaat om een 1.4 benzine auto met 120.000 op de teller. Iemand een idee? Lijkt me niet heel iets groots maar even dat een ontsteking verkeerd ging of iets anders?

Alle reacties

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Misschien even langs rijden bij de garage met de vraag of ze hem even uit willen lezen (is paar minuten werk). Als het iets serieus is dan zou er in de on board diagnostics wel iets gelogd moeten zijn.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:10

Wok

Dakloos...

Met ^^

Aangezien het 'check engine' lampje werd getriggerd, zal er vast een (of meerdere) foutcode zijn opgeslagen. Laat de codes uitlezen, kijk wat de storing is geweest en bepaal dan de vervolgstappen.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Als het niet terugkomt zou ik er vooral helemaal niets mee doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 14:04

meddle

:o

Opnieuw: Check ff wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen, als de spanrol het begint op te geven kun je dit soort problemen krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door meddle op 22-02-2018 20:10 ]

specs PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:39
Er zijn een aantal dingen die je natuurlijk zelf kan controleren:
- Brandstof.
- Olie.
- Vreemde voorwerpen in de motorruimte.
Als je wat gereedschap hebt:
- Accuspanning, uit en stationair. Respectievelijk >10V, >13V.

Hoewel even stotteren niet direct iets met bovenstaande te maken hoeft te hebben, is het wel het minste wat je kan doen.
Daarnaast kan je hem naar een garagebedrijf brengen om de storingen uit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zou er gewoon even mee langs de garage gaan, om te zien of zij nog iets kunnen uitlezen uit de logfiles van de boordcomputer.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-05 20:35
Betreft het een auto van VAG met een distributieketting?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
Wel leuk dat we op basis van een zin gelijk kunnen concluderen wat het is. Als je het niet vertrouwd kan je je auto laten uitlezen door een garage. Als je het niet erg vindt en denkt dat eenmalig was kan je het laten zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
tomas123 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 06:46:
Betreft het een auto van VAG met een distributieketting?
Er zijn een heel hoop meer auto's met ketting van die van de VAG-groep.

Laat de computer even uitlezen. Daar staat in wat er mis was. Misschien vuiltje in benzine filter. Misschien iets met een bobine of bougie. Kan van alles zijn. Profiteer er van dat hij nu nog rijd; rij naar de garage

[ Voor 26% gewijzigd door frickY op 23-02-2018 07:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Wat voor een auto is het? merk type bouwjaar uitvoering motorcode?

Dit kan wel eens een sensor zijn van de kruk-as of nokas positie. Dat veroorzaakt een mooie hik en gaat dan gewoon mooi verder. Hier wordt wel een foutcode voor opgeslagen.

euhmmmm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-05 13:53
Het kan nog veel meer zijn, kapotte bobine die een misfire tot gevolg heeft, oude bougie (vreemd net na een beurt) en alles wat hierboven al staat. Kan ook een net niet goed vastgezet kabeltje/slangetje zijn dat pas enige tijd na de beurt helemaal is losgetrild. Op basis van de omschrijving is er niets zinnigs over te zeggen.

Foutcode uitlezen is het enige wat je echt kan vertellen wat er aan de hand is geweest. Dus even langs de garage, net een beurt gehad dus dat willen ze vast wel voor je doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:37

-tom-562

Oliesjeik

cactusman schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 07:48:

Dit kan wel eens een sensor zijn van de kruk-as of nokas positie. Dat veroorzaakt een mooie hik en gaat dan gewoon mooi verder. Hier wordt wel een foutcode voor opgeslagen.
Er zijn nog wel 100 andere dingen die een 'mooie hik' kunnen veroorzaken...
Daarom: uitlezen!!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
-tom-562 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 08:22:
[...]

Er zijn nog wel 100 andere dingen die een 'mooie hik' kunnen veroorzaken...
Daarom: uitlezen!!
Wat tom en vele anderen zeggen, uitlezen!
De glazen bol er bij pakken en zeggen dat het wel eens de distributie, nokkenassensor, krukassensor etc kan zijn is en blijft koffiedik kijken. Die CEL kan getriggerd worden door 1001 dingen van niet zo heel erg tot heel erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otandreto
  • Laatst online: 09-05 08:51
Het is juist heel gewoon dat problemen ontstaan na een beurt. Het is namelijk iets dat niet in het dagelijks gebruik voor komt.

Echter het is te weinig informatie om iets zinnigs over te zeggen. Dus om het vijfde wiel even te spelen, uitlezen. Vraag in de buurt even rond wie misschien zo'n odb plug heeft voor aan je telefoon/tablet of laat het voor je doen door een kennis of een bedrijf. Zodra je een fout code heb, kun je daar eens op gogelen icm het auto model. Mensen die nu al proberen een diagnose te maken, hebben of 'insider' informatie of lopen maar wat te spuiten.

Nogmaals...eerst even uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcunator
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-11-2024
Wat voor een auto heb je?

Als je een (bijna) lege tank had dan is het waarschijnlijk een beetje vuil in de brandstof. Als je de auto nu laat uitlezen dan krijg je toch alleen maar "exhaust issues". (no shit, onvolledige ontbranding)

Maak je niet te druk, maar probeer wel het probleem te reproduceren.
cactusman schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 07:48:

Dit klopt helemaal, echter zie je dat die sensoren vooral falen bij wat hogere temps (het was net -1,5°). (Niet altijd ofcourse, maar over het algemeen wel. :)

[ Voor 46% gewijzigd door marcunator op 23-02-2018 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Wij hebben het regelmatig sinds onze uitlaat is vervangen. Dan loopt het toerental opeens iets terug (misschien 100/min), geef je dan iets gas bij dan reageert het gaspedaal even niet... en dan is er een klein bokje, schiet het toerental weer terug naar de plek waar hij hoort en voila; kritisch motorstoringslampje gaat aan (of uit).
We rijden er inmiddels al ruim 1,5 jaar mee rond. In het begin wel eens laten uitlezen, 't had iets met de lambda sensor te maken (onvolledige verbranding). Conclusie van de garage: zolang het verbruik niet stijgt en je geen zwarte rookwolken ziet moet je gewoon door rijden (1.4 uit 2000 met 210k op de teller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcunator
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-11-2024
Tehh schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:08:
Wij hebben het regelmatig sinds onze uitlaat is vervangen. Dan loopt het toerental opeens iets terug (misschien 100/min), geef je dan iets gas bij dan reageert het gaspedaal even niet... en dan is er een klein bokje, schiet het toerental weer terug naar de plek waar hij hoort en voila; kritisch motorstoringslampje gaat aan (of uit).
We rijden er inmiddels al ruim 1,5 jaar mee rond. In het begin wel eens laten uitlezen, 't had iets met de lambda sensor te maken (onvolledige verbranding). Conclusie van de garage: zolang het verbruik niet stijgt en je geen zwarte rookwolken ziet moet je gewoon door rijden (1.4 uit 2000 met 210k op de teller).
Dat is precies wat ik mijn vorige post beschrijf. Je krijgt dan een foutmelding over je uitstoot. Maar het is een symptoom en geen oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Pat911 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 08:20:
Het kan nog veel meer zijn, kapotte bobine die een misfire tot gevolg heeft, oude bougie (vreemd net na een beurt) en alles wat hierboven al staat. Kan ook een net niet goed vastgezet kabeltje/slangetje zijn dat pas enige tijd na de beurt helemaal is losgetrild. Op basis van de omschrijving is er niets zinnigs over te zeggen.

Foutcode uitlezen is het enige wat je echt kan vertellen wat er aan de hand is geweest. Dus even langs de garage, net een beurt gehad dus dat willen ze vast wel voor je doen.
Bougie wordt alleen bij een grote beurt vervangen. Niet bij een kleine beurt.

Verder eens met iedereen die zegt: Uit laten lezen...

[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 23-02-2018 09:15 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-05 15:29
Tehh schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:08:
Fijne garage is dat. :) Een goed werkende lambdasonde is gewoon nodig voor een optimale verbranding.
Komen ze ook je motor gratis vervangen als ie in puin is gedraaid door een te arm mengsel? Want dat kan ook even goed een gevolg van een kapotte lambdasonde zijn. Bij een te arm mengsel smelten je zuigers gewoon weg.

@lHybridl

Wat ik zou doen is ECU uitlezen en kijken of je een foutcode hebt. Best een kans dat het een hikje is en er geen foutcode is geregistreerd.
Zoja -> foutcode(s) noteren, wissen en kijken of het terug komt.

Maak je niet druk om wat er allemaal word geroepen. Stel je online een vraag over een autoprobleempje, dan roept iedereen "had ik ook. Bij mij was het de EGR klep,luchtmassameter,distributieriem/ketting" tot aan lekke koppakkingen aan toe. Voor je het weet is je auto al online rijp voor de sloop verklaard terwijl het evengoed iets heel kleins kan zijn. :F

[ Voor 12% gewijzigd door Bas. op 23-02-2018 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• otandreto
  • Laatst online: 09-05 08:51
dfrenner schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:14:
[...]

Bougie wordt alleen bij een grote beurt vervangen. Niet bij een kleine beurt.

Verder eens met iedereen die zegt: Uit laten lezen...
Meestal idd alleen bij een grote beurt, maar zelfs dat niet eens altijd. Waar haal je eigenlijk vandaan dat het om een kleine beurt ging? volgens mij het format van de beurt nergens genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunw
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-03 09:04
Ik heb hetzelfde probleem ooit gehad met een Opel Corsa (bouwjaar 2000), soms verloor ik vermogen voor een paar seconden, daarna leek er niks aan de hand. De luchtmassameter bleek kapot te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
otandreto schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:17:
Meestal idd alleen bij een grote beurt, maar zelfs dat niet eens altijd. Waar haal je eigenlijk vandaan dat het om een kleine beurt ging? volgens mij het format van de beurt nergens genoemd.
Er werd inderdaad alleen "beurt" genoemd.

Ik reageerde op:
"oude bougie (vreemd net na een beurt)"

Als het een kleine beurt was is dat dus helemaal niet vreemd. Zo bedoelde ik het.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1044053

teunw schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:21:
Ik heb hetzelfde probleem ooit gehad met een Opel Corsa (bouwjaar 2000), soms verloor ik vermogen voor een paar seconden, daarna leek er niks aan de hand. De luchtmassameter bleek kapot te zijn.
Mijn vriendin had hetzelfde bij haar Corsa 2001.
Olie en koelvloeistof kan voor dat probleem zorgen, maar koelvloeistof gaat over het algemeen niet zo snel leeg.
Dat apparaat verbruikt wel 0.6 liter olie op 1500 km en met 3500 km per maand gaat ie nog wel eens haperen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sayang1991
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Afhankelijk van welke auto je hebt is het misschien handig om zelf de foutcodes uit te lezen via een zogenaamde pedal-test, mijn garage rekende namelijk een aardig bedrag voor het uitlezen terwijl ik het uiteindelijk zelf in 2 minuten heb gedaan.

*bij mijn Corsa C uit 2001 is het trouwens ook al eens voorgekomen, behalve een "P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected" stond er niet veel nuttigs tussen. Na het wisselen van de bougies nooit meer gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-05 15:29
sayang1991 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:42:
Afhankelijk van welke auto je hebt is het misschien handig om zelf de foutcodes uit te lezen via een zogenaamde pedal-test, mijn garage rekende namelijk een aardig bedrag voor het uitlezen terwijl ik het uiteindelijk zelf in 2 minuten heb gedaan.

*bij mijn Corsa C uit 2001 is het trouwens ook al eens voorgekomen, behalve een "P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected" stond er niet veel nuttigs tussen. Na het wisselen van de bougies nooit meer gebeurd
Die misfire betekend dat ie een overslag in de ontsteking van de motor heeft gedetecteerd. Dan weet je dus al gelijk waar je het moet zoeken. :)

Vaak geeft ie dan ook nog een P0301 tot P0304, wat de falende cilinder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:45

Mimiix

Professioneel Prutser

Bas. schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:56:
[...]

Die misfire betekend dat ie een overslag in de ontsteking van de motor heeft gedetecteerd. Dan weet je dus al gelijk waar je het moet zoeken. :)

Vaak geeft ie dan ook nog een P0301 tot P0304, wat de falende cilinder is.
Maar dat kan ook heel wat anders zijn:) Een vriend van mij had het probleem dat de auto bij starten op 3 poten liep. Auto gaat in noodloop en reed niet harder als 80. Als ie warm werd, ging de 4e gewoon weeer mee. Even de storing wissen en noodloop was uit. Ik heb een VCDS kabel , dus uitgelezen. Gaf idd p0301 en nog een fout in de ABS.

Bleed uiteindelijk de kabelboom van de verstuivers te zijn. Zon gek probleem kan echt van alles zijn. Mijn ervaring met uitlezen is vooral dat het je in de richting duwt, dan dat het daadwerkelijk het probleem helpt zoeken.Overigens berust ik mn everaing op oudere auto's (2005<). Bij nieuwe heb ik geen idee.

TS: laat hem uitlezen, dan weet je iig iets meer.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:11

Metalfreak

Hoije woh!

En daarom heb ik dus een OBD2 scanner in huis om dergelijke dingen zelf even uit te kunnen lezen zodat je niet voor elke scheet naar de garage hoeft ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-05 20:35
frickY schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 07:26:
[...]

Er zijn een heel hoop meer auto's met ketting van die van de VAG-groep.

Laat de computer even uitlezen. Daar staat in wat er mis was. Misschien vuiltje in benzine filter. Misschien iets met een bobine of bougie. Kan van alles zijn. Profiteer er van dat hij nu nog rijd; rij naar de garage
Die van vag zijn berucht vanwege dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:59
Ik heb dit met mijn Corsa D gehad, bleek de bobine geoxideerd te zijn waardoor de bougies niet goed aangestuurd werden. Het gevolg was dat de auto steeds plots ineens op minder cilinders draaide. In eerste instantie gebeurde het 1x, maar op een gegeven moment was het meerdere keren per rit en zelfs stationair.

Laat dus bij een dealer even controleren of de bobine nog goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Meestal is dat inderdaad niks. Hiccupje.... ;)
Maar zou toch even bij de garage informeren. Voor hetzelfde geld is er wel iets aan de hand dat nu nog gemakkelijk te verhelpen is en als je ermee doorrijdt niet meer... Plus voor de eigen gemoedsrust ook fijn om even uitgesloten te hebben dat er niks aan de hand is, niet waar? ;)

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 19:00
Metalfreak schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:21:
En daarom heb ik dus een OBD2 scanner in huis om dergelijke dingen zelf even uit te kunnen lezen zodat je niet voor elke scheet naar de garage hoeft ;)
Kan dat china style een beetje betaalbaar? Heb zelf iets wat op de post lijkt.

Bij mij haperde de auto op lage toeren en stationair. Na bougies vervangen was het weg (4 jaar beurt), net voor de volgende beurt kwam het weer terug, daarna bleef het weer weg. Nu na de zesde beurt had ik het pas ook weer in de KFC drive. Vervelende is dat het niet reproduceeerbaar is. Kan wel n aar de garage maar dan betaal je 40 euro terwijl het probleem zich dan net niet voordoet... Heb in al die tijd maar 1x kort een lampje van de motor gezien en toen had ik net hard gereden dus kan ook toeval zijn. Alle andere stotteringen waren er geen lampjes.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 14:04

meddle

:o

sdk1985 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:41:
[...]

Bij mij haperde de auto op lage toeren en stationair. Na bougies vervangen was het weg (4 jaar beurt), net voor de volgende beurt kwam het weer terug, daarna bleef het weer weg. Nu na de zesde beurt had ik het pas ook weer in de KFC drive. Vervelende is dat het niet reproduceeerbaar is. Kan wel n aar de garage maar dan betaal je 40 euro terwijl het probleem zich dan net niet voordoet... Heb in al die tijd maar 1x kort een lampje van de motor gezien en toen had ik net hard gereden dus kan ook toeval zijn. Alle andere stotteringen waren er geen lampjes.
Kan zijn dat hij ergens onbedoeld lucht aanzuigt of dat de MAF sensor niet meer lekker werkt. Een MAF sensor kun je nameten door de weerstand te checken met een multimeter en even inspecteren of de hot wire nog heel en schoon is. Als je ergens een vacuum lek hebt is het lastiger te vinden, in de garage gebruiken ze soms dikke rook om dat te vinden, maar als je geluk hebt kun je het soms gewoon horen. Meestal is het een slangetje of een pakking die kapot is.

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Ik denk dat je 'm even moet laten uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-05 02:39
[...]

Dat hangt er vanaf, een OBD2 scanner hoeft bijna niets te kosten maar als je er wat merk specifieke zaken mee wilt kunnen dan lopen de kosten wel op.

Voor algemene foutcodes hoef je niet zo een duur ding te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:11

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

3,84 lijkt me wel te overzien, niet?

https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN

Die heb ik ook en heeft me (inclusief de app Torque) al eens geholpen met een foutmelding inclusief reset van deze foutmelding.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Wel leuk, zo'n topic waarbij iemand een vraag neerplempt, iedereen hulpvaardig reageert maar TS in geen velden of wegen meer te bekennen is. Laten we hopen dat ie naar de garage is om zn log uit te laten lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:44
Heb hier ook zo'n china scannertje, afhankelijk van je auto werkt dat wel of niet. Verder is het ook maar net of de boordcomputer de storing heeft opgeslagen. Ik heb vorig jaar een kapotte bobine gehad met veel gestotter, als auto een beetje moest trekken kreeg ik misfires, maar zolang boordcomputer geen "Storing emissiesysteem" registreert is er niks uit te lezen.

Zit nu weer in hetzelfde schuitje na kleine beurt en nieuw klepdekselpakking in combinatie met nieuwe bobine op cilinder 4 die vol olie stond. Komende week maar even dokteren: oude smerige maar nog werkende bobine terugzetten, daarna bougies verwisselen en dan maar verder kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
gysman11 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:27:
Wel leuk, zo'n topic waarbij iemand een vraag neerplempt, iedereen hulpvaardig reageert maar TS in geen velden of wegen meer te bekennen is. Laten we hopen dat ie naar de garage is om zn log uit te laten lezen...
Je doet net of het een week is...
Gisteren geen tijd gehad om te reageren.

Maar ontopic.
Gisteren ook weer op en neer gereden. 100km. Niks aan de hand.
Lijkt me dat er niet veel aan de hand is. Maar ga volgende week toch even langs de garage om het uit te lezen.
Toch even voor een dubbelcheck. Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Die OBD scanners zijn voor een prikje op te halen bij verschillende Chinese webshops. En zijn altijd makkelijk om een eerste diagnose te kunnen stellen. Al zijn veel foutcodes erg breed te interpreteren.
Maar het zou idd. zomaar kunnen dat er in het geval van de T.S. niets is geregistreerd.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
TS, waarom vertel je niet om welk merk/type auto het ging? Je username is hybrid, dus misschien wel een hybride auto? Dan zijn er weer hele andere oorzaken dan bij een gewone benzine of diesel.

Vind dit een beetje speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Palomar schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 11:40:
TS, waarom vertel je niet om welk merk/type auto het ging? Je username is hybrid, dus misschien wel een hybride auto? Dan zijn er weer hele andere oorzaken dan bij een gewone benzine of diesel.

Vind dit een beetje speculeren.
Staat in the OP. 1.4 benzine. ;)
Het is een Getz.
Pagina: 1