Ik ben bezig met powershell en XMLen ik ben daar nog heel erg beginner in. Dus geduld en vergevingsgezindheid is geboden ;-)
Ik heb :
Nu is voor elke SOAP de XML die gepost wordt en het resultaat weer anders zijn opgebouwd.
Dus ik probeer het deel achter $xmlPostFile en $result uit een variable halen. Deze heb ik al opgeslagen heb in de XML file. Deze kan ik inlezen naar een variable, net als de timeout, xmlPost en WSDLurl.
Maar het opbouwen van $xmlPost.(variabele) dat krijg ik niet werkend.
Hoe krijg ik de ene variable achter de andere geplakt, zodat deze samen een geheel vormen?
Het probleem zit 'm denk ik in het feit dat de DOT notatie geen string is, maar in mijn variabele wel.
Ik kom er niet meer uit. Misschien ligt het er ook aan dat het bijna vijf uur is ;-)
het moet in dit geval dus enkel de itemcode terug geven uit de XML.
Ik heb :
- een aantal SOAP services.
- Ik heb een XMLfile met daarin
- [list=2]
- server
- wsdlUrl
- timeout
- xmlPost die gepost wordt richting de soap service met een invoke-webrequest
- variable met locatie van itemcode in de xmlPost
- variable met locatie van itemcode in de resultaat xml
- [/list]
code:
1
| return [bool]$xmlPostFile.Envelope.Body.article.item.itemCode -eq $result.Envelope.Body.order.itemCode) |
Nu is voor elke SOAP de XML die gepost wordt en het resultaat weer anders zijn opgebouwd.
Dus ik probeer het deel achter $xmlPostFile en $result uit een variable halen. Deze heb ik al opgeslagen heb in de XML file. Deze kan ik inlezen naar een variable, net als de timeout, xmlPost en WSDLurl.
Maar het opbouwen van $xmlPost.(variabele) dat krijg ik niet werkend.
Hoe krijg ik de ene variable achter de andere geplakt, zodat deze samen een geheel vormen?
Het probleem zit 'm denk ik in het feit dat de DOT notatie geen string is, maar in mijn variabele wel.
Ik kom er niet meer uit. Misschien ligt het er ook aan dat het bijna vijf uur is ;-)
code:
1
2
3
| $var="Envelope.Body.article.item.itemCode" $xmlPost.(get-variable $var) werkt niet $xmlPost.Envelope.Body.article.item.itemCode werkt wel |
het moet in dit geval dus enkel de itemcode terug geven uit de XML.