Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
budget is ergens tussen de 500 1000 en 1250, mag meer als het echt beter is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenbord en muis gaan mee. Ik heb nog wel ergens een wifidongle dus dat is niet per se nodig in het moederbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU met veel single thread performance, genoeg RAM. Lichte voorkeur voor een wat kleinere kast zonder window. Zou een 1050 genoeg zijn als GPU?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zuinig en stil zou fijn zijn in een niet al te groot systeem.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Liever bang for buck dan meegaan in de hoge prijzen van videokaarten. Misschien is een tweedehands kaart op dit moment wel beter dan een 1050/1060 kopen. Of voorlopig alle wat zwaardere games laten liggen en het bij geintegreerde graphics houden.
De laatste jaren heb ik de pcmarkt niet echt in de gaten gehouden. M'n laatste pc-build is uit 2008. Op dit moment gebruik ik m'n werklaptop, een hp elitebook uit 2010 en een chromebook. De elitebook wil ik nu gaan vervangen door een vaste pc.
Zou een build als deze een goede basis zijn?
- Programeren (java...)
- Beetje gamen, vooral strategy (civ, crusader kings etc), misschien football manager, planet coaster etc.
- Lightroom voor fotobewerking zou kunnen.
budget is ergens tussen de 500 1000 en 1250, mag meer als het echt beter is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenbord en muis gaan mee. Ik heb nog wel ergens een wifidongle dus dat is niet per se nodig in het moederbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU met veel single thread performance, genoeg RAM. Lichte voorkeur voor een wat kleinere kast zonder window. Zou een 1050 genoeg zijn als GPU?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zuinig en stil zou fijn zijn in een niet al te groot systeem.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Liever bang for buck dan meegaan in de hoge prijzen van videokaarten. Misschien is een tweedehands kaart op dit moment wel beter dan een 1050/1060 kopen. Of voorlopig alle wat zwaardere games laten liggen en het bij geintegreerde graphics houden.
De laatste jaren heb ik de pcmarkt niet echt in de gaten gehouden. M'n laatste pc-build is uit 2008. Op dit moment gebruik ik m'n werklaptop, een hp elitebook uit 2010 en een chromebook. De elitebook wil ik nu gaan vervangen door een vaste pc.
Zou een build als deze een goede basis zijn?
[ Voor 0% gewijzigd door Gillonde op 22-02-2018 20:33 . Reden: Budget en formfactor aangepast ]