Vraag

• Hans-Peter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 09:28
Twee dagen terug is mijn 8 jaar oude PC gecrashed. Alles deed het perfect, ik had een game (CSGO) open en op mijn andere scherm een youtube video. Toen uit het niets allemaal verschillende kleuren flitsen op beide monitoren, verticale en horizontale lijnen/balken. Daarna beeld zwart, geluid van de video bleef aan. Ik heb toen mijn PC uitgezet en opnieuw opgestart. Het eerste MB scherm heeft over het gehele scherm gestipte lijnen. Zodra Windows opstart twee grote rode verticale balken en dan weer alles op zwart.

Mijn vraag

Wat is er kapot? GPU, MB, voeding?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb de GPU in het andere PCI slot gedaan, dit keer starte windows op, wel met rode strepen en gestipte lijnen, maar na +/- 1 min werd het beeld ook zwart. Nu is het in beide sloten gewoon twee rode verticale balken en witte tekst over OS waarvan somige letters witte ingekleurde blokjes zijn.

Hiermee kan ik wel de bios in deze heeft over het gehele scherm overal kleine zwarte stippen.

Beeldscherm op een andere PC doet het prima.

Alle reacties

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:55

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Kan je posten welke hardware je hebt?

Heeft je pc een onboard GPU? Doe je PC het daar wel op? In dat geval even je GPU uit je PC halen.

Steam/Discord: Flimovic

• Roflzor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-09 12:30
Mijn eerste gok is de GPU, dit is vrij makkelijk te testen wanneer het moederbord een eigen gpu heeft. Krijg je wel goed beeld als je hem daarop aansluit?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Een kwestie van uitproberen en systematisch uitsluiten.
Dat kan helaas niet anders dan per component te wisselen en te testen (GPU, voeding, etc.)

• Hans-Peter
Ik heb een MSI P55-GD65 MB zonder onboard graphics ik zat zelf al te denken om een goedkoop tweedehands GPU aan te schaffen om het te testen maar het zou naar zijn als dan mijn voeding of mb kapot blijkt te zijn

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:12
Volledige specs?

Don't let perfect be the enemy of good.

• Hans-Peter
Computer Specifications
Case:
Cooler Master CM 690 II Advanced
Power Supply:
Corsair HX750W
Windows 10
Motherboard:
MSI P55-GD65
CPU:
Intel Core i7 i7-860 / 2.8 GHz
Memory:
Kingston DDR3 8GB 1333 MHz
Hard Drive:
Crucial BX100 SSD - 250 GB
Video Card:
MSI R6970 Lightning
Headphones:
Kingston HyperX Cloud
Monitor:
BenQ ZOWIE XL2411
Mouse:
ZOWIE EC1-A
Mousepad:
Steelseries Qck Heavy
Keyboard:
Corsair Vengeance K70 (Brown)

• Hans-Peter
Kan iemand mij de meest efficiënte stappen van systematisch uitsluiten uitleggen?

• Hans-Peter
Of zeggen jullie voor zo’n oude build is dit niet echt nodig je kan beter een nieuwe pc bouwen

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
In dit geval zou ik beginnen met een andere GPU te lenen en daarmee te testen. Vervolgens de verdachte GPU in een ander systeem testen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lijkt me je videokaart, maar je voeding is ook al ouder toch ?
(dacht dat deze begin 2009 uitkwam met 7 jaar garantie)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hans-Peter
Ja voeding heb ik in Jan 2010 nieuw gekocht

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:48
Zou even een andere videokaart testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans-Peter
Maakt het uit of ik een Nvidia of AMD kaart gebruik om te testen er staan momenteel AMD drivers op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans-Peter
Ik herinner me nu trouwens ook dat Windows health issues aangaf. Kan dit nog wat betekenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 08:18
Het is niet de bedoeling om telkens achter elkaar te posten, daarvoor is de "Wijzig" knop uitgevonden.

Als je een nieuwe videokaart koopt dan kom je windows wel in wat betreft drivers, dat maakt niet zoveel uit, zolang je de drivers maar met bijvoorbeeld DDU uninstalled als je bijvoorbeeld naar Nvidia gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans-Peter
Ok bedankt, ik kan zo gauw geen wijzig knop vinden op mijn kleinen telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans-Peter
Ik haal vandaag een tweedehands 7870 op en hopen dat die het doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans-Peter
Nieuwe GPU er in en hij doet het weer, nou ja soort van... heb met ddu de drivers verwijderd. Nu Tijdens het installeren van nieuwe drivers krijg Windows blue screen ‘er is een probleem met de computer deze moet opnieuw worden opgestart’. Hij start dan vanzelf op... al zon 4-5 keer herhaald. Wat me ook opvalt is dat er een hele lichte piep uit de kast komt en de lampjes op het mb gaan telkens van 1 naar 6 lampjes. CPU is in 1-6 phase power mode. Wat denken jullie mb voeding? Of kan ik wat anders proberen?

Code: Page Fault In Nonpaged Area

[ Voor 3% gewijzigd door Hans-Peter op 24-02-2018 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans-Peter
Page Fault In Nonpaged Area

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:AUB stoppen nu met steeds je topic kicken. Je kunt eenvoudig je laatste posts aanpassen door op het drop down menu "acties" te klikken rechtsboven je laatste post.

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 23-02-2018 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans-Peter
http://www.tomshardware.c...raphics-card-drivers.html

Ik las deze forum post over hetzelfde probleem wat ik nu heb. Wss dus toch de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans-Peter
Ik heb nadat mijn PC is gecrashed een tweedehands video kaart gekocht (7870). De PC leek het weer te doen, tot dat ik een blue screen kreeg tijdends het installeren van mijn AMD drivers (Page Fault In Nonpaged Area). Hierdoor dacht ik dat het misschien mijn voeding zou kunnen zijn, aangezien ik dat op andere forums heb gelezen. Nu heb ik een nieuwe voeding gekocht maar ik krijg nog steeds een blue screen tijdens het installeren van de driver. Ik heb iedere keer van te voren DDU gebruikt en heb beiden PCI sloten geprobeerd.
Wat ik vandaag ga proberen is het opnieuw installeren van Windows en de oude driver van de bij de videokaart bijgeleverde cd installeren. Als dat niet werkt misschien een tweedehands P55 moederbord van Aliexpress. Heeft iemand ideen over wat dit probleem zou kunnen veroorzaken en wat ik het beste kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:57
Zou zeker geen borden kopen van aliexpres...

Weet je zeker dat die GPU wel goed is wat je hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans-Peter
Ja ik weet zeker dat de GPU goed is.
Heb onderhand met systematisch uitsluiten alles geprobeerd behalve het vervangen van mijn mobo.

Ik heb op een ander forum een thread gevonden met exact mijn probleem:
https://linustechtips.com...card-driver-installation/

Nu heb ik toch een P55 chipset mobo van Ali besteld (MSI P55A-GD55). Waarom raad je dit af?
Deze komt wss over 2-3 weken binnen, ik hoop dat dit het probleem gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans-Peter
Nieuwe mobo is binnen en werkt, alleen nog steeds dezelfde bsod....
Ik heb tot nu toe alles vervangen behalve mijn memory en cpu.
Vanmiddag haal ik de goed werkend memory bij een vriend op om te testen of dit het probleem misschien is.
Zo niet dan moet het de cpu zijn... Ik heb monenteel een i7-860 deze kost tweedehands +/- 55 euro, daarnaast zie ik ook een Xeon X3460 voor +/- 30 euro.
Ik weet dat de Xeon bedoeld is voor servers, alleen zie ik verder geen verschil in de twee.
Zou iemand mij kunnen vertellen welke ik het beste kan neemen?

Zo beter?

Ik heb Windows al zo'n 20x opnieuw geinstaleerd waaronder op verschillende schijven om te kijken of deze het probleem zouden zijn. Ook heb de bij oude en nieuwe mobo de meest recente bios geflashed.

Ik snap niet waarom ik een post zou moeten wijzigen kan iemand mij een reden geven? Het is me nu al 100x verteld...

[ Voor 23% gewijzigd door Hans-Peter op 14-03-2018 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Eventueel herinstalleer je Windows even, wellicht dat je dan geen BSOD meer krijgt.

En ga ff op zoek naar die 'Wijzig post' knop :+

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al in de war geraakt na twee posts van TS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Opstarten in veilige modus > drivers verwijderen > opnieuw booten in Windows > drivers AMD installeren.

Als dit niet werkt probeer een andere cpu.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Pagina: 1