Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een probleem met mijn S5. Het probleem is dat hij niet goed oplaadt. Zowel als hij aan of uit staat laadt hij soms sloom op.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung Galaxy S5 G900F Android 6.0.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het ligt niet aan de accu, deze is nog prima. Ik heb al verschillende laders en kabels geprobeerd, maar soms laadt hij maar met maximaal ongeveer 550ma op. Na een paar keer de lader of kabel in-en uit het stopcontact of het toestel te halen gaat hij pas naar de 1.2 ampère, de lader zelf is 2 ampère. Dit heb ik gezien met de galaxy charging current app. Ik heb geen idee wat het probleem is, maar als hij met de 1.2 ampère oplaadt, dan laadt hij snel op, maar soms, als hij de ongeveer 550ma pakt dan duurt het wel 5 uur. Ik heb geen idee wat het probleem is. Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:20:
Het ligt niet aan de accu, deze is nog prima.
Waar baseer je dit op?

Heb je al een keer je usb-poort schoon gemaakt? Wanneer deze vol zit met stof kan deze slecht verbinding maken en daardoor dus slecht laden.

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:22:
[...]

Waar baseer je dit op?

Heb je al een keer je usb-poort schoon gemaakt? Wanneer deze vol zit met stof kan deze slecht verbinding maken en daardoor dus slecht laden.
De accu gaat nog gewoon lang mee, dus denk niet dat het daar aan ligt. Usb poort heb ik al schoongemaakt ja, maar er zit bij de S5 ook een klepje voor dus denk ik dat deze minder last van stof heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier een paar screenshots van de charging current app. De 1e screenshot is wanneer ik de oplader inplug. De 2e screenshot is wanneer ik hem weer uit het stopcontact haal en hem opnieuw er weer in doet. (Soms na een paar keer). Heb al meerdere kabels en laders geprobeerd, maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/79a0g4s.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BP5PBuT.png

edit:
Heb zelfs gezien dat na nog een paar keer de oplader in-en uit het stopcontact te halen dat hij oplaadt met 1800mA. Ik vind het maar vreemd. Accu gaat nog gewoon een dag mee dus denk niet dat het daar aan ligt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2018 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Vieze usb poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd aansluiten en geforceert herstarten en lekker aan de lader laten liggen. Bij 100% vol, nog uur ongeveer. Kan je goed voor de nacht doen.

edit:helpt dit niet, dan nieuwe org. batterij.
voor €25,- koop je die en kun je zelf vervangen bij een Galaxy s5

[ Voor 29% gewijzigd door Hackus op 17-03-2018 07:44 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die heb ik al schoongemaakt. Maar hij doet dit als ik de lader een aantal keer in en uit het stopcontact haal.
Hackus schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:57:
@Verwijderd aansluiten en geforceert herstarten en lekker aan de lader laten liggen. Bij 100% vol, nog uur ongeveer. Kan je goed voor de nacht doen
Waarom dit? Geforceert herstarten?
Pagina: 1