Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

honeywell thermostaat modulair vs. comfort

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Ik heb sinds kort een nieuwe combiketel, NEFIT ProLine NxT, met daarbij een nieuwe thermostaat, Honeywell T87M.

De thermostaat kan op Standaard Modulation of Optimum Comfort worden in gesteld. Zoals ik dat begrijp duurt het bij Modulation veel langer eer de verwarming op de gewenste temperatuur staat en funktioneert Comfort vergelijkbaar als de ouderwetse draai thermostaat, je zet de temperatuur omhoog waarbij de temperatuur vrij snel naar de ingestelde hoogte gaat . Ik had hier graag wat meer informatie over. Bijvoorbeeld , wat is Modulation? hoeveel bespaar je met de Modulatie stand?, hoe precies geeft die meter de temperatuur aan?, is het een relatief betrouwbare meter?

Ik vraag mij ook af of je met zo'n vlamloze NEFIT/Honeywell geld bespaard/en hoeveel, in al dan niet Modulation stand, in vergelijk met mijn vorige Combiketel Agpo Ferroli XIGNAL NEV 1324T/ouderwetse honeywell draai thermostaat.

Wat opvalt is dat mijn vorige thermostaat consequent naar 18graad ging als ik hem op 16graad zette. De digitale thermostaat gaat naar 17.5 18graad als ik hem op 18graad zet ( in Optimum Comfort stand).

Alle reacties

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:54
Oud topic, maar een goede vraag! Ook ik ben erg benieuwd naar het (technische en verbruik)verschil tussen gewone stand en Optimal Comfort van de Honeywell Round Modulation. Online is hier weinig informatie over te vinden helaas...

• DedWhaleson
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22-03-2023
hee @zunrob ik zit met de zelfde vraag, heb je meer informatie kunnen vinden?

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:54
DedWhaleson schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:55:
hee @zunrob ik zit met de zelfde vraag, heb je meer informatie kunnen vinden?
Nee, niet echt kunnen vinden. Heb de thermostaat vervangen omdat ie een vervelend regelgedrag heeft (de laatste graden bereikt ie erg langzaam).

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:10
--

[ Voor 101% gewijzigd door arpeggio op 24-03-2023 09:22 ]