Dochter wil iPhone 6 / 6s aanschaffen.. wat het best te doen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Mijn dochter heeft op dit moment een oude Samsung android die wel een beetje aan het eind van z'n leven begint te komen. Voor school gebruikt ze een iPad, vriendinnen hebben een iPhone, dus haar volgende telefoon 'moet' ook een iPhone worden. Ze heeft trouwens gewoon prepaid nog. Misschien is een abbo nog een goeie keus om de kosten nog wat te verdelen over 2 jaar, maar bij voorkeur niet.

En aangezien het bij mij niet zo werkt, dat je zomaar even een iPhone krijgt is ze druk begonnen met sparen. Het is nog niet zover hoor, zullen nog wat maanden overheen gaan, maar ik ben me dus eens wat aan het orienteren. Zit helemaal niet in het iPhone wereldje namelijk.

Ik vermoed dat het totaalbedrag wat ze over een tijdje bij elkaar heeft zo'n 250-300 euro zal zijn, dus zoveel keuzes zijn er misschien ook niet.

De eerste keuze die ik zie is de keuze tussen een iPhone 6, 6s en SE. Haar voorkeur gaat duidelijk uit naar de 6s. Maar ik lees over zowel de 6 als de 6s wel gedoe met accu's en gebogen telefoons? De SE vindt ze eigenlijk te klein.

De tweede keus is dan, nieuw, tweedehands of refurbished. Waarbij refurbised mijn voorkeur heeft, maar dan ook wel echt refurbished.. dus met een fatsoenlijke accu, garantie enzo. Een krasje op de achterkant hier of daar, prima. Maar technisch moet ie gewoon goed zijn. Ik zou het sneu vinden als ze zoveel moeite doet en geld spaart en er vervolgens een toestel is die elke 2 maanden opgestuurd moet worden omdat ie het niet doet.

Mijn voorkeur persoonlijk zou uitgaan naar een nieuwe SE, daarna een nieuwe 6 of een betrouwbare refurbished variant van de 6s.

Keuzes, keuzes.. en eigenlijk weet ik het niet.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:57
Als het toch nog een paar maanden duurt zou ik lekker door sparen voor een 7 en heel die 6 met zijn issues (je kan ook gelukt hebben) lekker links laten liggen.

Cloud ☁️

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:13

SuBBaSS

-has Ryzen

Vergeet niet haar op het hart te drukken hem NIET in haar kontzak te stoppen (zoals de "norm" lijkt te zijn) want daar worden 6en niet zo blij van.
Legio verhalen over gebogen toestellen en vreemde verschijnselen die daarmee te maken hebben.
Nooit hebben ze in de kontzak gezeten, het gebeurt altijd vanzelf (en dan droge ogen houden!).

Punt met refurbished is dat je daar bij Apple zelf wel vanuit kunt gaan dat het aan je wensen voldoet (standaard nieuwe behuizing/accu/scherm) maar er zijn ook een hoop "cowboys" die refurbs aanbieden die het niet zo nauw nemen met de kwaliteitseisen die apple eraan stelt en bijv. brol-onderdelen gebruiken ipv. authorized parts.
Probleem daarmee is dat je het zelf niet zomaar merkt.

Zou je graag een adres kunnen geven van partijen die alleen apple-refurbs verkoopt maar waar die heengaan is me onbekend... Durf bijv. niet te zeggen of een partij als Leapp zoiets doet.
Ze zijn zeker niet de goedkoopste, maar bieden wel 2 jaar garantie aan op hun refurbs. Da's best netjes als je het mij vraagt.
https://leapp.nl/iphone/i...torage=16+GB&Usage=Star+3

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
De 6S is echt een prima toestel en die accu laat je voor 3 tientjes extra vervangen dit jaar direct bij Apple zelf. Dat probleem komt sowieso niet altijd voor. Leuk om een niewe accu te betalen als verjaardagscadeau oid misschien. Voor €300 kan je wellicht een 6S 64GB op de kop tikken. Ik denk dat een 6S voor een jongedame beter is dan een SE, maar daar kunnen de meningen over verdeeld zijn.
Tweedehands is een prima optie als je t koopt van een betrouwbare Tweaker en de telefoon in goede staat is. Refurb heb ik juist veel gezeik mee gehad. Leapp stopte er ruk accu’s in met de helft aan capaciteit. :+

Abonnementen zijn tegenwoordig veelal veel kosteneffectiever dan prepaid en er zijn er zat die maandelijks opzegbaar zijn. En natuurlijk zijn de abonnementen zonder kosten buiten de bundel dan t fijnst.

Sterker nog, als je bijvoorbeeld KPN thuis hebt en er is een KPN mobiel abo in huis die een paar gig kan missen dan kan je onder bepaalde omstandigheden al voor zo’n €7 een abonnement afsluiten met 400 minuten en 0MB waar het enige nadeel is dat je er elke 1e van de maand MB’s naar moet sturen. (Eg 2GB, ze leert maar zo veel mogelijk WiFi te gebruiken :P) Als die MB’s op zijn stopt t internet ermee; geen buitenbundel kosten. En dan heb je ook mooi iets om mee te dreigen, geen MB’s die maand als ze x niet doet. :P Of je moet naar een prijsstunter gaan zoals Simpel, maar die hebben geloof ik wel buiten de bundel kosten voor data?

Afijn, zat voorbeelden. Een abo bespaart dik knaken over t algemeen.

[ Voor 15% gewijzigd door WhatsappHack op 22-02-2018 15:42 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:50
WhatsappHack schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:38:
De 6S is echt een prima toestel en die accu laat je voor 3 tientjes extra vervangen dit jaar direct bij Apple zelf. Dat probleem komt sowieso niet altijd voor. Leuk om een niewe accu te betalen als verjaardagscadeau oid misschien. Voor €300 kan je wellicht een 6S 64GB op de kop tikken. Ik denk dat een 6S voor een jongedame beter is dan een SE, maar daar kunnen de meningen over verdeeld zijn.
Tweedehands is een prima optie als je t koopt van een betrouwbare Tweaker en de telefoon in goede staat is. Refurb heb ik juist veel gezeik mee gehad. Leapp stopte er ruk accu’s in met de helft aan capaciteit. :+
1 tip Leapp lekker links laten liggen... :+

Kijk eens hier https://www.marktplaats.nl/verkopers/4985053.html
Ben daar gisteren geweest me 8 ingeruild tegen een X :)
Gewoon factuurtje& bon bij het toestel.
leuke toestellen weinig geld en super geholpen!

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 13:32
Ik heb 6 maanden geleden op tweakers een 6plus gekocht voor € 300, gewoon even een tijdje aanbod nalopen tot er iets leuks voor jou bij zit en dan checken of verkoper betrouwbaar is.

Nog steeds heel veel plezier van

Hattrick: Thorgal Eagles

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:13

SuBBaSS

-has Ryzen

Nick25 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:50:
[...]

Kijk eens hier https://www.marktplaats.nl/verkopers/4985053.html
Ben daar gisteren geweest me 8 ingeruild tegen een X :)
leuke toestellen weinig geld en super geholpen!
Tja en als je je kansen voor wat betreft probleem-refurbs wilt vergroten, vooral via marktplaats bestellen. :+
En dan ook nog via een partij die niet eens een eigen website heeft (als je marktplaats primair als verkooppunt hebt vind ik het al snel shabby).

Wat me nu trouwens opvalt is dat je in NL geen iphone refurbs kunt kopen via de apple site. Via de amerikaanse kan dat echter wel. Heeft vast met regels/wetgeving te maken maar toch opvallend wmb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 14:15
Ik heb zelf een iphone 6s:

- Ik doe hem altijd in mijn kontzak, geen last van gebogen telefoon. De 6s heeft immers een sterkere legering dan de 6 en is een heel stuk sterker.
- Geen accuproblemen. Ik heb deze problemen niet echt ondervonden. Wel ga ik de accu later vervangen zodat ik weer een verse accu heb. Accu's hebben eenmaal een levensduur.

Ik zal voor een tweedehandse 6s gaan. Is vast wel iemand die het wil verkopen voor een scherpe prijs. Het toestel is inmiddels al weer twee generaties oud. Refurbished garandeert ook geen goede kwaliteit; immers moet het toestel opengemaakt worden en soms worden er fouten gemaakt en goedkopere onderdelen erin gestopt. Een tweedehandse toestel waarbij je de accu door Apple laat vervangen lijkt me een prima oplossing. Ook zijn er veel tweedehandse toestellen te koop zonder krasjes etc. door het gebruik van screenprotector en hoesjes.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:50
SuBBaSS schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:56:
[...]

Tja en als je je kansen voor wat betreft probleem-refurbs wilt vergroten, vooral via marktplaats bestellen. :+
En dan ook nog via een partij die niet eens een eigen website heeft (als je marktplaats primair als verkooppunt hebt vind ik het al snel shabby).

Wat me nu trouwens opvalt is dat je in NL geen iphone refurbs kunt kopen via de apple site. Via de amerikaanse kan dat echter wel. Heeft vast met regels/wetgeving te maken maar toch opvallend wmb.
Wat is dat voor een kolder?
Is het zelfde toestel wat Leapp je aansmeert voor te hoge prijs :) (450 euro voor een Leapp toestel)
En 6s voor 250 euro en dan via Apple een batterij vervangen vind ik geen slecht idee.

Maar goed :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

• hars73

hars73

Topicstarter
Kijk.. hier heb ik wel wat aan. De 6 dus links laten liggen. Over een tijdje hier op Tweakers op zoek naar een leuke tweedehands 6s van een betrouwbare tweaker en daarvan eventueel de accu laten vervangen klinkt inderdaad wel als de beste optie. Voor 30 euro de accu laten vervangen is dus een actie van Apple zelf die alleen dit jaar nog geldig is?

En mocht er op Tweakers ergens een iPhone 7 voor zo'n 300 euro te koop zijn? (toevallig zie ik er nu eentje op V&A verschijnen, prijs is wel laag?). Denk dat die dan altijd voorkeur heeft boven een 6s?

[ Voor 38% gewijzigd door hars73 op 22-02-2018 16:27 ]

• WhatsappHack
  • Niet online
@hars73 Ja is alleen dit jaar €30. Normaal €80 geloof ik.
De iPhone 7 is iets beter (sneller, betere waterbestendigheid, etc), maar opslag is ook belangrijk; denk dat als de keuze is een 7 32GB voor €300 of een 6S 64GB voor €300 dat je dan tóch beter voor die 6S kan gaan.
De 6S heeft ook nog een headphone jack, sommige mensen zweren daar bijna religieus bij en vinden dat het belangrijkste aan de hele telefoon, dusja.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De 6 heeft 1GB werkgeheugen, de 6S en SE allebei 2 GB. Qua bruikbaarheid en ondersteuning is dat verschil enorm. De 6 is gewoon End of Life.

Tweedehands en batterij vervangen is prima optie.

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zou nu geen 6 meer kopen. Ik heb de 6 zakelijk gebruikt sinds 'ie uitkwam, maar nu is 'ie echt wel verouderd en IOS11 draait er eigenlijk niet meer fatsoenlijk op. Ik heb nu een X en dat is een wereld van verschil. Die 6 heb ik dus ruim 2,5 jaar intensief gebruikt en ik heb nooit last gehad van beschadigingen of verbuigingen. Nu ben ik wel zuinig op mijn spullen. Wel is het zo dat de accu van die 6 op is.

Met andere woorden, laat je dochter niet voor de 6 gaan. Zodra ze het geld bij elkaar heeft, kijk wat er dan beschikbaar is op de markt. Ga in ieder geval voor de 6s of 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DAzN schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:35:
Ik zou nu geen 6 meer kopen. Ik heb de 6 zakelijk gebruikt sinds 'ie uitkwam, maar nu is 'ie echt wel verouderd en IOS11 draait er eigenlijk niet meer fatsoenlijk op. Ik heb nu een X en dat is een wereld van verschil. Die 6 heb ik dus ruim 2,5 jaar intensief gebruikt en ik heb nooit last gehad van beschadigingen of verbuigingen. Nu ben ik wel zuinig op mijn spullen. Wel is het zo dat de accu van die 6 op is.

Met andere woorden, laat je dochter niet voor de 6 gaan. Zodra ze het geld bij elkaar heeft, kijk wat er dan beschikbaar is op de markt. Ga in ieder geval voor de 6s of 7.
Een iPhone 6 voldoet nog prima en draait goed op iOS11.

Je kunt al nieuwe 32gb kopen voor +- €300,-
(wel zwart scherm, want andere kleuren zijn er niet in 32gb) voor het zelfde geld koop je een nette 6s 16gb.
(laat bij de laatste wel gelijk bij Apple de batterij vervangen, en kijk uit voor thuis klussers)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:12
Nick25 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:50:
[...]
Dit. Je krijgt geen goede Apple ervaring als je een refurb koopt bij een niet-erkend reparateur. Ik heb er twee keer gestaan dat hij voor de ogen verkoopster, vers uit de doos, niet werkte.

Je zou ook een iPhone SE kunnen bekijken. Die kan je voor het door jouw genoemde bedrag nieuw krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
DAzN schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:35:

"IOS11 draait er eigenlijk niet meer fatsoenlijk"
"Wel is het zo dat de accu van die 6 op is"

1+1=2

Laat er voor 30 tientjes een nieuwe accu in zetten en je kent de 6 niet meer terug.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Niet online
Joris748 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:32:
Laat er voor 30 tientjes een nieuwe accu in zetten en je kent de 6 niet meer terug.
Weet ik, maar ik heb nu een X gekocht en de 6 gaat terug naar mijn werkgever.

Waarschijnlijk gaat 'ie nog wel even mee, maar ik zou toch voorzichtig zijn om te adviseren een 6 nu nog nieuw te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 10:27
Ik heb anderhalfjaar lang een S6 Edge gehad, en paar maanden terug een Refurbished iPhone 6s 64gb gekocht van Forza en nog geen moment spijt gehad! :)
Qua snelheid doet het ook niet echt onder aan de S6, gevoelsmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 17:19

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Hackus schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:07:
[...]

Een iPhone 6 voldoet nog prima en draait goed op iOS11.
Dat is jouw mening en je reageert op iemand die die mening niet deelt. Het gaat hier om een puber en van wat ik er mee krijg in mijn omgeving: die kunnen veeleisend zijn als het om een telefoon en performance gaat. En ik vind (weer een mening) de 6 niet super snel sinds iOS11 is uitgekomen. Kortom, ik zou @hars73 wel aanraden goed te kijken of de 6 aansluit bij de verwachting. Anders wel erg jammer na zo lang sparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

We Are Borg schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:19:
[...]
Dat is jouw mening en je reageert op iemand die die mening niet deelt. Het gaat hier om een puber en van wat ik er mee krijg in mijn omgeving: die kunnen veeleisend zijn als het om een telefoon en performance gaat. En ik vind (weer een mening) de 6 niet super snel sinds iOS11 is uitgekomen. Kortom, ik zou @hars73 wel aanraden goed te kijken of de 6 aansluit bij de verwachting. Anders wel erg jammer na zo lang sparen :)
Ik heb zelf kinderen en mijn dochter heeft een iPhone 6 op iOS11 :9

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Helemaal vergeten. Als je een tweedehands 6S koopt en je wilt die accu dus laten vernieuwen, check dan eerst op https://www.apple.com/nl/...one6s-unexpectedshutdown/ of dat niet toevallig gratis kan voor dat serienummer. :P Scheelt weer 3 tientjes he. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WhatsappHack schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:36:
Helemaal vergeten. Als je een tweedehands 6S koopt en je wilt die accu dus laten vernieuwen, check dan eerst op https://www.apple.com/nl/...one6s-unexpectedshutdown/ of dat niet toevallig gratis kan voor dat serienummer. :P Scheelt weer 3 tientjes he. ;)
Dat merk je vanzelf bij de kassa (bij Apple store).
Soms is de rekening €0,- ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:39
DAzN schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:12:
[...]

Weet ik, maar ik heb nu een X gekocht en de 6 gaat terug naar mijn werkgever.

Waarschijnlijk gaat 'ie nog wel even mee, maar ik zou toch voorzichtig zijn om te adviseren een 6 nu nog nieuw te kopen.
Uit nieuwsgierigheid: je had een 6 van je werk, maar hebt nu zelf een X gekocht? Ik twijfel. Heb een 6 van mijn werk (gratis), maar overweeg om zelf een 7 of een 8 te kopen (en daar de Sim-Kaart van mijn werk in te doen. Rationeel is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Niet online
coenox schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 00:47:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: je had een 6 van je werk, maar hebt nu zelf een X gekocht? Ik twijfel. Heb een 6 van mijn werk (gratis), maar overweeg om zelf een 7 of een 8 te kopen (en daar de Sim-Kaart van mijn werk in te doen. Rationeel is het niet.
Klopt. Let wel, de overweging om de X te kopen is gemaakt voordat accu-gate bekend was. Ik was de traagheid van de 6 zo zat dat ik het niet erg vond om zelf een investering te doen. Mijn werkgever kent twee regimes, of je krijgt een telefoon van hen, maar dan heb je alleen de keuze "Apple" of "Samsung", niet het type. Of er is BYOD, en dan krijg je een simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zag dat ze de 6 zelfs bij de Lidl verkopen tegenwoordig. Voor het eerst dat ik een Apple product daar zie https://www.lidl-shop.be/...iPhone-6-32-GB/p100225227 , ik weet niet of het verder een goede prijs is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
DAzN schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 08:31:
[...]

Klopt. Let wel, de overweging om de X te kopen is gemaakt voordat accu-gate bekend was. Ik was de traagheid van de 6 zo zat dat ik het niet erg vond om zelf een investering te doen. Mijn werkgever kent twee regimes, of je krijgt een telefoon van hen, maar dan heb je alleen de keuze "Apple" of "Samsung", niet het type. Of er is BYOD, en dan krijg je een simkaart.
Ha, het lijkt wel of we dezelfde werkgever hebben ;) Rijksoverheid toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Niet online
coenox schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 14:36:
[...]
Ha, het lijkt wel of we dezelfde werkgever hebben ;) Rijksoverheid toevallig?
Nee, niet echt. En ook niet in Nederland. Maar volgens mij is dit vrij standaard of in ieder geval veelvoorkomend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hier een 6S van m'n werk. Maar als die vervangen moet worden, leveren ze nu een 5S. |:(

Maar is een SE geen goedkoper alternatief voor dochter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:04
Ik heb net mijn 6 afgedankt, en die staat nu te koop (niet hier).

Eerlijk, ik zie dat een propere 6 makkelijk nog 200€ haalt en refurb zelfs naar de 300€.
Dat is die echt niet waard, want de 6 wordt nu echt traag.

Ik zou momenteel minstens de SE of de 6S kopen. Mijn zoon en dochter hebben er zo een, en dat is een wereld van verschil in snelheid.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
sambalbaj schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 15:57:
Hier een 6S van m'n werk. Maar als die vervangen moet worden, leveren ze nu een 5S. |:(

Maar is een SE geen goedkoper alternatief voor dochter?
De SE vindt ze een te klein scherm hebben. Ze heeft nu een Samsung S5..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

hars73 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 20:08:
[...]

De SE vindt ze een te klein scherm hebben. Ze heeft nu een Samsung S5..
Dan koop je beter een Galaxy s7

edit: koop ff een nieuwe batterij a €25,- +- en doe een reset waar je alles weer nieuw instelt.

[ Voor 17% gewijzigd door Hackus op 24-02-2018 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Nee een galaxy S7 wil ze niet. Het moet een iPhone worden.

Maar goed, ik denk er inmiddels wel uit te zijn. Eerst flink sparen, dan op zoek naar minimaal een 6s, eventueel een 7. Bij voorkeur geen 16gb, maar minimaal 32gb. Accu laten vervangen als dat nog niet gebeurd is. En dat moet het dan wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Hoe oud is dochterlief? (Ben even benieuwd wat mij over een aantal jaar te wachten staat.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

hars73 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 22:15:
Nee een galaxy S7 wil ze niet. Het moet een iPhone worden.

Maar goed, ik denk er inmiddels wel uit te zijn. Eerst flink sparen, dan op zoek naar minimaal een 6s, eventueel een 7. Bij voorkeur geen 16gb, maar minimaal 32gb. Accu laten vervangen als dat nog niet gebeurd is. En dat moet het dan wel zijn.
Indien ze nu Galaxy s5 heeft is een 6 geen upgrade.6s zal ongeveer gelijk presteren maar gaat in nieuwste updates mee. Als je dat eerder had vemeld .. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Gaat haar niet om een upgrade hè.. Gaat haar om het hebben van een iPhone.. Pubers... En dan probeer ik haar te voorzien van het beste advies en de beste keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
hars73 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 16:02:
Gaat haar niet om een upgrade hè.. Gaat haar om het hebben van een iPhone.. Pubers... En dan probeer ik haar te voorzien van het beste advies en de beste keus
Mijn dochter - inmiddels 19 - is anderhalf jaar geleden overgestapt van android naar een tweedehands 6s Plus. Ze wil nooit meer terug. De android toestellen - LG en Samsung - gaven altijd gedoe. Over de iPhone is ze alleen maar tevreden (inmiddels heeft ze ook een iMac gekocht, ook tweedehands).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:31

pinda powerrr

Slow down...

Bekend verhaal, heb onlangs iets soortgelijks aan de hand gehad.

Dochter die ook een iPhone moest (puber), had een Nexus 5X, wat natuurlijk helemaal niet stoer is, maar wel retesnel tov andere telefoons ;)
Heb me helemaal suf gezocht en heel Tweakers uitgekamt naar reviews. We begonnen hier ook met de 6, dat werd al snel een 6s, toen een 6+, waarna de stap naar een 7 zo gemaakt was. De Tweaker in mij, had wel gelezen, dat dan de 7+ weer net iets beter is (camera en werkgeheugen), dus uiteindelijk hier op V&A een 7+ 128Gb gekocht, waar ze nu helemaal tevreden mee is. Die zijn voor ca €500 goed te krijgen (of ik had mazzel).

Ze heeft er ook zelf voor moeten sparen, heb alleen een klein bedrag voorgeschoten, dat ik vanzelf weer terug krijg als ik de Nexus te koop zet (moet ik dat alleen wel doen :+ ). Ben dus een ontzettend strengen ouder....zitten een paar in haar klas, die van papa en mama een Iphone X krijgen, zomaar...omdat er een kras in het scherm zat van de vorige 8)7

De marketing van Apple werkt bij pubers hoe dan ook zeer goed 8)

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
pinda powerrr schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:36:
..zitten een paar in haar klas, die van papa en mama een Iphone X krijgen, zomaar...omdat er een kras in het scherm zat van de vorige 8)7
Dit dus... Ik begrijp daar helemaal niks van, maar zo werkt het bij mij in ieder geval niet ;) En dan ben je wel eens de vervelende ouder, maar ach, dat went wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Mocht je een 6 zoeken, ik heb nog wel een 6 (16GB) liggen in bijna nieuwstaat. (is immers 2 jaar gebruikt).
Maar geen krassen of deuken en ook geen kromme behuizing, voor €150 mag je hem wel overnemen.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Om toch nog even te laten weten hoe het verlopen is.. eergisteren een iPhone 6s 64GB van 10 maanden oud inclusief 3 maanden garantie gekocht via een betrouwbare tweaker hier op V&A. Ding is in nieuwstaat, dus ik denk dat dit een goeie keus is geweest. Dochter in ieder geval helemaal blij. ;)
Pagina: 1