Vraag

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-07 20:21
Mijn vraag

Moeder(63) heeft een J5 2015 in gebruik en er zit een nieuwe accu in omdat ik meende dat dat nodig was gezien de telefoon door mij toenertijd is gekocht en ik er iets meer van gebruik had gemaakt en hij snel leegging terwijl ze er niks mee doet. Nu echter met de nieuwe accu is er geen verschil dat ie langer aanblijft. Is de telefoon nu al aan het slijten als dat al kan?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Elders gezocht naar een antwoord, maar heb alleen gelezen dat een toestel nog geen 2 jaar meer meegaat.

Beste antwoord (via rens-br op 22-02-2018 15:39)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Jeroentjuh82 wat is 'snel' leeg? Kun je eens met wat cijfers komen, dan weet iedereen waar je het over hebt?

Daarnaast gaan accu's inderdaad maar beperkt mee en wordt de capaciteit steeds minder. Het toestel zelf slijt niet echt, het is niet zo dat je processor na 2 jaar gebruik 'op' is. Wel is het zo dat alle programma's / websites e.d. steeds zwaarder worden en dat dat dus een steeds grotere wissel op de accu trekt.

In jou geval heb je de accu al vervangen en dat heeft niks geholpen. Je kan dan voorzichtig concluderen dat je oude accu nog prima werkte. Het kan zijn dat er een of meerdere programma's op de achtergrond je accu leegtrekt. Je kan een factory reset uitvoeren om te kijken of dat inderdaad zo is.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Jeroentjuh82 wat is 'snel' leeg? Kun je eens met wat cijfers komen, dan weet iedereen waar je het over hebt?

Daarnaast gaan accu's inderdaad maar beperkt mee en wordt de capaciteit steeds minder. Het toestel zelf slijt niet echt, het is niet zo dat je processor na 2 jaar gebruik 'op' is. Wel is het zo dat alle programma's / websites e.d. steeds zwaarder worden en dat dat dus een steeds grotere wissel op de accu trekt.

In jou geval heb je de accu al vervangen en dat heeft niks geholpen. Je kan dan voorzichtig concluderen dat je oude accu nog prima werkte. Het kan zijn dat er een of meerdere programma's op de achtergrond je accu leegtrekt. Je kan een factory reset uitvoeren om te kijken of dat inderdaad zo is.

• Jeroentjuh82
Mams zei me straks dat ze um gisteravond moest opladen omdat ie dat aangaf en hij was nu nog maar voor minder als de helft vol. De fabriekinstelling heb ik al gedaan toen ik hem aan haar gaf.

Ze zei al dat ze anders een oude Nokia weer in gebruik neemt. Facebook staat op het toestel en die krijg je niet verwijderd. Doet ze ook niet aan overigens. De accu die erin zat idd nog goed.

• rens-br

rens-br

Jeroentjuh82 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:52:
Mams zei me straks dat ze um gisteravond moest opladen omdat ie dat aangaf en hij was nu nog maar voor minder als de helft vol. De fabriekinstelling heb ik al gedaan toen ik hem aan haar gaf.
Dat zegt helaas niet zo heel veel. Hoeveel heeft ze hem gebruik in de tussentijd? Hoeveel SOT (screen on time), standby verbruik, gewoon verbruik e.d.

Bij een normale werkdag, gaat mijn toestel om 07.00u aan de lader. En heb ik nog 70% over wanneer thuis kom om 17.00u, ik heb het toestel dan echter nauwelijks gebruikt. 20min tot 30 min SOT. Wanneer ik mijn toestel constant gebruik is die binnen 4 uur leeg. Snap je het verschil?
Facebook staat op het toestel en die krijg je niet verwijderd. Doet ze ook niet aan overigens. De accu die erin zat idd nog goed.
Alleen Facebook? Geen spelletjes, Whatsapp, Browser, e.d.? Overigens zolang ze de Facebook app niet gebruikt, zal deze ook nauwelijks batterij verbruiken.

• Jeroentjuh82
Amper tot niet dat ze hem heeft gebruikt. Ze gebruikt m alleen om te bellen/gebeld worden dus vandaar ze ook wel met een oude Nokia af kan.

Ze heeft al wel door dat dit toestel veel sneller leeg is als een ouderwetse. Ik heb mn antwoord. Als jullie spoedig een j5 2015 bij V&A zien staan weet je waar die van is en dat ie dus verder goed is zoals het nu lijkt.

• rens-br

rens-br

Jeroentjuh82 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:11:
Amper tot niet dat ze hem heeft gebruikt. Ze gebruikt m alleen om te bellen/gebeld worden dus vandaar ze ook wel met een oude Nokia af kan.
Ah ok. Dan is een smartphone wellicht wat overkill.
Ze heeft al wel door dat dit toestel veel sneller leeg is als een ouderwetse.
Dat is ook logisch natuurlijk. Het nieuwe toestel kan een heel stuk meer. Overigens kan het ook nog eens zo zijn dat op je Samsung allerlei dingen aanstaan die ze niet gebruikt. GPS, Bluetooth, 4G, Wifi e.d. die verbruiken allemaal enorm veel energie.

• Jeroentjuh82
Wel apart dat m'n Nokia 5 bij weinig tot niet gebruik de accu het duidelijk langer volhoud, maar met veel screen on time ook niet slecht. Zit blijkbaar heel veel verschil in techniek dan want ik heb ook alles bijna aan.

• rens-br

rens-br

Jeroentjuh82 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:11:
Wel apart dat m'n Nokia 5 bij weinig tot niet gebruik de accu het duidelijk langer volhoud, maar met veel screen on time ook niet slecht.
Jouw Nokia 5 is ook nieuwer, heeft een zuiniger OS (Android 7 ipv. 5), heeft een zuinigere SOC en een grotere accu, dus zo heel vreemd is dat allemaal niet.

• Jeroentjuh82
O ja niet aan gedacht.
Pagina: 1