Vraag

• TNPBaNaNa
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-02 12:04
Ik had laatst dus een probleem met mijn GPU, dus heb ik een nieuwe moeten kopen. Ik heb daarna via een tool alle drivers verwijderd. Maar nu zijn dus ook mijn netwerk drivers/controllers weg. Ik heb op internet langdurig gezocht naar dit probleem maar ik kon het niet zo goed verwoorden, dus heb ik niks kunnen vinden. Ik heb toen geprobeerd andere drivers te downloaden maar dat heeft ook niet gewerkt. Daarna dacht ik misschien moet ik even windows opnieuw installeren maar dat heeft ook niet gewerkt. Als ik nu drivers of een controller wil installeren dan zegt de setup de hele tijd dat mijn computer in Deep Sleep Mode zit. Als ik bij Apparaatbeheer kijk heb ik ook alleen maar WAN Miniport daar heb ik er een stuk of 8 van. In de bios van dit moederbord kun je ook zo'n test doen en daar staat dat ik gewoon verbinding heb via de kabel.

Kan ik dit probleem oplossen of moet ik een aparte netwerk adapter kopen.

Ik heb deze drivers allemaal al geprobeerd ik weet niet of ik het juist heb gedaan:
motherboard_driver_lan_realtek_8111_w7.exe
motherboard_driver_lan_realtek_8111.exe
mb_driver_lan_realtek_w8.1.exe
motherboard_driver_lan_realtek_8111_vista.exe
0021-Install_Win10_10025_01262018.zip
21197_01.exe
mb_driver_intel_me_w10.zip
mb_driver_chipset_intel_w10.zip

Mijn moederbord hoort volgens de website een Realtek Adapter te hebben.

PC-Specs:
Moederbord: Gigabyte Z68AP-D3
CPU: intel 2500K
GPU: Palit GTX 980 Ti

Alle reacties

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
De drivers die je willekeurig geprobeerd hebt zijn voor verschillende Windows versies. Welke draai je?

• TNPBaNaNa
Ik draai windows 10, maar ik heb gewoon alles geprobeerd wat ik kon vinden.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:43

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
via een tool
Wat voor tool?

• TNPBaNaNa
Display Driver Uninstaller

• wagenveld
  • Niet online
Vreemd, die zou geen effect moeten hebben op netwerkdrivers.
Wat vreemde suggesties in de link van @Paul maar het kan de moeite zijn om ieg je bios even te resetten. Doe van te voren even een clean shutdown via de cmd: shutdown /s

• Paul
  • Registratie: September 2000
En toch is die pagina zeker niet de enige die dit soort tips geeft als je bij Google zoekt naar realtek deep sleep mode :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• wagenveld
  • Niet online
Ik heb nou echt nog nooit gehoord dat geheugenmodules eruit halen een moederbord zou 'resetten'. Broodje aap als je het mij vraagt.

• TNPBaNaNa
Zodra ik de Bios reset dan krijg ik de controller wel te zien bij apparaatbeheer, maar dan heb ik nog steeds geen verbinding. Hij zegt dan dat er geen kabel verbonden is. Zodra ik dan opnieuw opstart dan is die controller weer verdwenen.

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNPBaNaNa
Ik heb het probleem opgelost.

Eerst reset ik de BIOS zodat ik de controller/adapter zie, daarna ga ik naar eigenschappen van de adapter, dan naar geavanceerd. daar zet ik "Gigabit automatisch uitschakelen" op "Opnieuw verbinden, batterij of AC", en ik zet "Wake-On-LAN uitschakelen" op uitgeschakeld. Nu kan ik weer verbinden met het internet.

Bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
Paul schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:52:
En toch is die pagina zeker niet de enige die dit soort tips geeft als je bij Google zoekt naar realtek deep sleep mode :P
Och ik ken het ook met de cpu eruit en erin terug plaatsen, wat ik ook deed, niet hielp, reset, batterij een uur eruit, opnieuw bios flash, niks hielp, totdat ik de cpu eruit haalde en weer terug plaatste, en toen pas deed hij het weer. (en dan heb ik het over +10 jaar ervaring met dode mborden)
Zal wel een verdomd hardnekkig stukje malware code zijn geweest. :9
[small]( ik denk dat de tekst 'rammetje' vervangen door 'cpu' in de tekst, het beste de boel oplost.)[/small]

[ Voor 13% gewijzigd door Mel33 op 24-02-2018 20:18 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Pagina: 1