Vraag

• Geodude420
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-11-2024
Hallo, ik heb een MSI A78M-E35 moederbord, en wil graag de CPU upgraden naar een variant van de AMD Athlon X4. Het liefste zou ik deze erin zetten:
productreview: AMD Athlon X4 845 Boxed (low noise cooler) review door Foritain

Nu vraag ik me af of ze wel compatible gaan zijn, aangezien ik hem niet op de lijst zie staan van MSI. Ook vraag ik me af of het nodig gaat zijn om de BIOS de updaten, dit heb ik nooit gedaan en vind ik een beetje eng. Echter heb ik er ook niet veel verstand van, dus ik zou graag jullie mening horen! Alvast bedankt. :)

Edit: pricewatch: AMD Athlon X4 860K (met low-noise fan) Boxed
Dit vind ik overigens ook een mooie optie, graag hoor ik of jullie denken dat het gaat werken

[ Voor 26% gewijzigd door Geodude420 op 22-02-2018 12:11 ]

Beste antwoord (via Geodude420 op 26-02-2018 14:53)

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:41
Alles wijst erop dat jouw moederbord deze processor wel zou moeten ondersteunen.
Echter is er een '' maar '', MSI heeft nooit een bios update vrijgegeven welke support geven voor deze reeks processoren, ze hebben zelfs helemaal geen update meer vrijgegeven sinds eind 2014 terwijl deze reeks processoren uitgekomen zijn medio 2016...
Het is dus wellicht vragen om moeilijkheden maar de X4 860K staat wel op hun cpu support list dus zou dat wel moeten werken.

In vino veritas, in aqua sanitas

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:41
Alles wijst erop dat jouw moederbord deze processor wel zou moeten ondersteunen.
Echter is er een '' maar '', MSI heeft nooit een bios update vrijgegeven welke support geven voor deze reeks processoren, ze hebben zelfs helemaal geen update meer vrijgegeven sinds eind 2014 terwijl deze reeks processoren uitgekomen zijn medio 2016...
Het is dus wellicht vragen om moeilijkheden maar de X4 860K staat wel op hun cpu support list dus zou dat wel moeten werken.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geodude420
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-11-2024
JohanNL schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:10:
Ik heb 'm besteld, nu maar hopen op het beste! Ik zal uiteraard verslag doen.