Ik heb voor mijn studie een stage gevolgd waarin ik een stageproject heb om een werkend voorraadsysteem te maken.
Nou heb ik de meeste functies er al werkend in gekregen met behulp van google, alleen één van de belangrijke functies krijg ik maar niet aan de praat.
Ik heb dus een voorraadsysteem in Excel gemaakt waarmee ik dus ook een knop heb ingevoerd waar ik een macro aan heb gehangen die er voor zou moeten zorgen dat ik alle product informatie meteen kan zien zodra ik de barcode invoer.
Wat er nu dus gebeurt is dat als ik de macro uitvoer hij helemaal niks laat zien, ik krijg een melding waarmee ik de barcode kan invoeren maar krijg daarna geen msgbox met resultaten en ook geen error; er gebeurt gewoon helemaal niks.
De volgende code in mijn macro is dit:
Als iemand met wat meer verstand van VBA hier even naar kan kijken zou ik het zeer op prijs stellen.
Nou heb ik de meeste functies er al werkend in gekregen met behulp van google, alleen één van de belangrijke functies krijg ik maar niet aan de praat.
Ik heb dus een voorraadsysteem in Excel gemaakt waarmee ik dus ook een knop heb ingevoerd waar ik een macro aan heb gehangen die er voor zou moeten zorgen dat ik alle product informatie meteen kan zien zodra ik de barcode invoer.
Wat er nu dus gebeurt is dat als ik de macro uitvoer hij helemaal niks laat zien, ik krijg een melding waarmee ik de barcode kan invoeren maar krijg daarna geen msgbox met resultaten en ook geen error; er gebeurt gewoon helemaal niks.
De volgende code in mijn macro is dit:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Sub Productinformatie() On Error GoTo MyErrorHandler: Dim Barcode As Long Barcode = InputBox("Vul een barcode in :") Det = "Barcode : " & Application.WorksheetFunction.VLookup(Barcode, Sheet2.Range("A2:E3500"), 1, False) Det = Det & vbNewLine & "Naam : " & Application.WorksheetFunction.VLookup(Barcode, Sheet2.Range("A2:E3500"), 2, False) Det = Det & vbNewLine & "Type : " & Application.WorksheetFunction.VLookup(Barcode, Sheet2.Range("A2:E3500"), 3, False) Det = Det & vbNewLine & "Voorraad : " & Application.WorksheetFunction.VLookup(Barcode, Sheet2.Range("A2:E3500"), 4, False) Det = Det & vbNewLine & "Kosten : " & Application.WorksheetFunction.VLookup(Barcode, Sheet2.Range("A2:E3500"), 5, False) MsgBox "Productinformatie : " & vbNewLine & Det Exit Sub MyErrorHandler: If Err.Number = 1004 Then MsgBox "De ingevulde barcode is geen bekende barcode" ElseIf Err.Number = 13 Then MsgBox "U heeft een niet geldige barcode ingevoerd" End If End Sub |
Als iemand met wat meer verstand van VBA hier even naar kan kijken zou ik het zeer op prijs stellen.