Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Issue met bereiken van de NAS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:57
Ik heb hier thuis een Syn DS415+ staan die altijd zonder issues heeft gewerkt.

Nu heb ik sinds een maandje een nieuwe Telenet modem en heb ik volgend raar fenomeen:

- Wanneer ik mijn NAS wil bereiken van de windows verkenner Quick Access (wat altijd perfect heeft gewerkt) geeft hij tegenwoordig altijd een network error:
- Windows cannot access \\NAS NAAM\MAP\FOLDER.....)

- Wanneer ik rechtstreeks op intern IP ga, 192.168.0.240, dan connect hij wel gewoon op de interface van de nas, en kan ik ook gewoon naar file station gaan en de folders zien

- Als ik via mijn andere laptop op het zelfde netwerk naar \\NAS NAAM\MAP\FOLDER ga, dan connect hij daar direct, geen probleem

- In 80% van de gevallen als ik dan opnieuw probeer vanop mijn vaste PC, connect hij nu wel goed via de quick access, in 20% van de gevallen blijf ik de network error krijgen

Iemand een idee hoe dit kan komen?

EDIT:

ping op IP werkt goed...

Never ever financial advice...

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nu heb ik sinds een maandje een nieuwe Telenet modem
En wie heeft dat ding opgehangen, aangezet en geconfigureerd?

Zijn de goede IP-adressen, DHCP-assignments, portforwards, etc. etc. etc. uit de vorige (werkende) situatie allemaal meegekomen? Hoe zag de vorige werkende situatie eruit?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• kazzzdafke
Deze worden inderdaad automatisch meegenomen. Maar ik heb geen specifieke settings in de modem aangepast. Het bewijs is dat de laptop, die op hetzelfde netwerk zit, direct access krijgt, alsook mijn gsm etc... dewelke dezelfde modem passeren.
Ook kan ik rechtstreeks op de interface van de nas via IP, dus...?

Wat zou er dan eventueel moeten aangepast worden volgens jou?

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:05
Heb je de netwerk share als een keer verwijderd en opnieuw aangemaakt.

[ Voor 13% gewijzigd door HKLM_ op 22-02-2018 09:37 ]

Cloud ☁️

• kazzzdafke
Ik kan dit proberen maar ik twijfel of het gaat werken.

Ik kan onder geen beding contact maken met de NAS folder vanop mijn vaste pc, dus niet via NAS NAAM\MAP\Folder... maar ook niet via 192.168.0.240\MAP\Folder
Wel kan ik direct pingen op 192.168.0.240, das geen probleem.

Vanop de laptop werkt dit dus wel allemaal.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:05
kazzzdafke schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:39:
Ik kan dit proberen maar ik twijfel of het gaat werken.

Ik kan onder geen beding contact maken met de NAS folder vanop mijn vaste pc, dus niet via NAS NAAM\MAP\Folder... maar ook niet via 192.168.0.240\MAP\Folder
Wel kan ik direct pingen op 192.168.0.240, das geen probleem.

Vanop de laptop werkt dit dus wel allemaal.
Maar je zegt toch ?
- Wanneer ik rechtstreeks op intern IP ga, 192.168.0.240, dan connect hij wel gewoon op de interface van de nas, en kan ik ook gewoon naar file station gaan en de folders zien
Niks veranderd qua rechten op je nas ? (dat ze op je desktop nog in credentials store staan

[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 22-02-2018 09:43 ]

Cloud ☁️

• kazzzdafke
Credentials zijn idd niet verandert, wat er wel verandert is dat ik NetDrive niet meer geïnstalleerd heb.
Ik heb deze dus even opnieuw geïnstalleerd (handig om alle shares als local te mappen) en ik ga even kijken of het nu wel blijft werken.
Wss heeft het volgens mij hier wat mee te maken.

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:49
of met je lokale firewallregels..

als je een nieuwe modem hebt, heeft de pc ook een nieuw mac adres gedetecteerd als dhcp en vraagt ie opnieuw thuis-werk-openbaar en is daar iets fout gelopen ?

• kazzzdafke
Neen dat heeft hij allemaal niet gevraagd. Ik heb ook al op logs van de NAS als van de PC gekeken, nergens zie ik iets van netwerk fout, time out etc.. Het rare is dat het nu 2 min proberen wel lukt.

• kazzzdafke
Probleem lijkt van de baan na het opnieuw installeren van net drive + credentials manager legen + share manueel opnieuw aanmaken.
Wat nu juist het issue was weet ik nog niet goed :)

Pagina: 1